Home > νέα > Προβληματισμός για το πώς θα αντιμετωπιστεί η πτώση πρανών στην οδό 19ης Μαΐου

Προβληματισμός για το πώς θα αντιμετωπιστεί η πτώση πρανών στην οδό 19ης Μαΐου

Ενημέρωση στο Δημοτικό Συμβούλιο από τη Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών

Προβληματισμός για το πώς

θα αντιμετωπιστεί η πτώση

πρανών στην οδό 19ης Μαΐου

► Πιθανότατα η συγκεκριμένη έκταση των πρανών να μην δηλώθηκε από λάθος ως ιδιοκτησία του Δήμου στο Κτηματολόγιο

► Παλαιότερη πρόταση της «Εγνατίας Οδού» να κατασκευαστεί σαρζανέτ που όμως είναι σχεδόν αδύνατον τεχνικά

 

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ συζήτηση υπήρξε πριν από τα προ ημερησίας θέματα στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δράμας, το βράδυ της Τετάρτης 15 Δεκεμβρίου, για ένα ζήτημα που αφορά κατοίκους της περιοχής της 19ης Μαΐου και μάλιστα στην αρχή της οδού.

Όπως είναι γνωστό, η οδός 19ης Μαΐου ξεκινάει από τη διασταύρωσή της με την οδό Αντιγόνου, εκεί απ’ όπου ξεκινάει και ο πλακοσκεπής αγωγός του χειμάρρου Μοναστηρακίου. Σ’ εκείνο το σημείο, πριν από μερικές ημέρες  και μετά από τις έντονες βροχοπτώσεις των ημερών, έπεσαν χώματα και πέτρες από τα πρανή στη δεξιά πλευρά.

Ο «Πρωινός Τύπος» είχε αναφερθεί στο θέμα αυτό χωρίς ιδιαίτερες λεπτομέρειες. Επάνω από τα πρανή, βρίσκονται ορισμένα σπίτια. Οι κάτοικοι της περιοχής, έχουν κάνει τις σχετικές διαμαρτυρίες προς το Δήμο Δράμας, ο οποίος έχει ξεκινήσει να ερευνά το ζήτημα, για το πώς θα μπορέσει να γίνει κάποια μελέτη και στη συνέχεια κάποιο έργο, ώστε το ζήτημα αυτό να λυθεί οριστικά και να μην έχουμε άλλες καταπτώσεις.

Την ενημέρωση στο Δημοτικό Συμβούλιο ανέλαβε να κάνει ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Δράμας κ. Ιωάννης  Κιοσσές, ο οποίος εξήγησε ότι πρόθεση της  Υπηρεσίας είναι να προβεί άμεσα σε κάποια μελέτη και να προχωρήσει το έργο. Παρ’ όλα αυτά, όπως είπε, επειδή η Υπηρεσία δεν μπορεί να κάνει μια τέτοια μελέτη, αυτή  θα έπρεπε να ανατεθεί σε ένα εξωτερικό ειδικό μελετητικό γραφείο που έχει την ανάλογη δυνατότητα για ένα έργο που θα ενισχύσει οριστικά πλέον την ασφάλεια στην περιοχή.

Για να γίνει όμως η μελέτη, θα έπρεπε να προηγηθεί η εγγραφή ενός σχετικού κονδυλίου στον προϋπολογισμό του Δήμου για το συγκεκριμένο ζήτημα που σήμερα δεν υπάρχει.

Αναφερόμενος στο ιστορικό ο κ. Κιοσσές σημείωσε ακόμα, ότι, αν και ο δρόμος ανήκει φυσικά στη δικαιοδοσία του Δήμου και είναι ιδιοκτησία του, παρ’ όλα αυτά, τα πρανή αυτά, αποτελούν μια στενή λωρίδα γης, η οποία στο Κτηματολόγιο φέρεται να έχει εγγραφεί ως «αγνώστου ιδιοκτήτη».  Και αυτό σημαίνει ότι ο Δήμος Δράμας δεν έχει το δικαίωμα να παρέμβει σε μια ξένη ιδιοκτησία.

Απαντώντας στη συνέχεια σε ερωτήματα του κ. Χαρακίδη, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου, σημείωσε ότι η οποιαδήποτε μελέτη γίνει δεν θεωρείται ως παρέμβαση και δεν επηρεάζει σε καμιά περίπτωση την ιδιοκτησία «αγνώστου», ενώ θα μπορούσε ίσως να γίνει ένα τέτοιο έργο, το οποίο επίσης να μην επηρεάσει την ιδιοκτησία.

Με τη σειρά του ο κ. Τσιαμπούσης τόνισε ότι το θέμα δεν είναι σημερινό και υφίσταται από το 2004, όταν είχε δημιουργηθεί και πάλι ένα παρόμοιο ζήτημα και 17 χρόνια μετά δεν έχει δοθεί καμία λύση. Πρότεινε επίσης να ζητηθεί έκτακτη και κατεπείγουσα διαδικασία μέσω ζημιάς από θεομηνία, ώστε να μπορέσει να αντιμετωπιστεί γρηγορότερα η υπόθεση αυτή.

Αργότερα και στη συνέχεια της συζήτησης και όσον αφορά την ιδιοκτησία της συγκεκριμένης λωρίδας γης, ο κ. Μλεκάνης αποκάλυψε ότι, η λωρίδα γης ξεχάστηκε να δηλωθεί στο Κτηματολόγιο από το Δήμο Δράμας και έτσι το Κτηματολόγιο την κατέγραψε ως «αγνώστου ιδιοκτησίας» και όπως είπε, «99% είναι του Δήμου και κανένας δεν θα το διεκδικήσει». Ζήτησε μάλιστα να προχωρήσει άμεσα ο Δήμος.

Συμφωνώντας σ’ αυτό ο κ. Τσιαμπούσης διάβασε έγγραφο της Κτηματικής Υπηρεσίας, το οποίο απευθυνόμενο προς το Δήμο, έλεγε ότι «κακώς δηλώθηκε ως ιδιοκτησία και θα πρέπει να συνδεθεί με την ειδική έκταση της 19ης Μαΐου».

Αργότερα, ο κ. Κιοσσές είπε ότι εκείνα τα χρόνια, από το 2004, είχε κληθεί κλιμάκιο από την «Εγνατία Οδό ΑΕ», η οποία είχε προτείνει να γίνει ένα έργο με τη μέθοδο του σαρζανέτ (το πλέγμα με τις πέτρες), όπως αυτά που κατασκευάζονται στην Εγνατία οδό αλλά και σε χειμάρρους προκειμένου να κρατούν ασφαλή τα πρανή.

Τον σχολιασμό της στο θέμα έκανε επίσης και η πρώην προϊσταμένη της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου κα. Παπαδοπούλου και νυν γενική γραμματέας του Δήμου, η οποία σημείωσε ότι παλαιότερα είχε κληθεί ο Δήμος και η ίδια στην Εισαγγελία Δράμας, η οποία είχε ερευνήσει το θέμα μετά από σχετική καταγγελία. Όπως είπε, η Εισαγγελία Δράμας είχε αποφανθεί τότε, ότι ο Δήμος δεν έχει καμιά ευθύνη και αναρωτήθηκε: «Όλοι πλειοδοτούμε ότι ο Δήμος έχει την ευθύνη. Από πότε ο Δήμος έχει αυτή την ευθύνη να στηρίξει τα σπίτια που βρίσκονται εκεί πάνω;», για να δεχθεί τις έντονες αντιδράσεις από δημοτικούς συμβούλους. Η κα. Παπαδοπούλου μίλησε μάλιστα «μόνο για απλή κατάπτωση και ούτε καν μια κατολίσθηση».

Η ίδια σημείωσε ακόμα ότι, η περίπτωση του σαρζανέτ έτσι όπως είχε προταθεί από την «Εγνατία Οδό ΑΕ» δεν θα μπορούσε να κατασκευαστεί εκεί, καθώς ουσιαστικά θα καταλάμβανε όλο το δρόμο, ενώ σε άλλη  περίπτωση θα έπρεπε να φαγωθεί όλο το πρανές που ούτε και αυτό είναι εφικτό να γίνει, ενώ είναι άγνωστο αν ο πλακοσκεπής αγωγός, θα μπορούσε να σηκώσει ένα τέτοιο έργο.

Τέλος, μιλώντας στο σώμα ο δήμαρχος Δράμας κ. Μαμσάκος, εξέφρασε αρχικά την αγωνία του για τη δύσκολη κατάσταση για τις οικογένειες εκεί, τόνισε όμως ότι «εδώ υπάρχει ερωτηματικό και απορία για το πώς θα λυθεί το θέμα από τεχνικούς, από μηχανικούς. Όλοι μας θέλουμε να το λύσουμε, αλλά με την καλύτερη και ενδεικτικότερη λύση, αλλά και με τη σύμφωνη και σύννομη γνώμη όλων μας».

Σε άλλο σημείο ο κ. Μαμσάκος είπε ότι «θα πρέπει να καταβάλουμε την κάθε δυνατή κίνηση που πρέπει να κάνουμε, για να μπορέσουμε μέσα από ένα γραφείο που είναι γνώστης του αντικειμένου με αυτό το εξειδικευμένο θέμα, να μας δώσει την πρόταση για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε».

Η συζήτηση ολοκληρώθηκε εκεί, χωρίς να υπάρξει καμιά συγκεκριμένη απόφαση και αυτό που διαφάνηκε είναι ότι, η Τεχνική Υπηρεσία θα προχωρήσει προφανώς με την ανάθεση της μελέτης αρχικά, αλλά και τη διαλεύκανση της ιδιοκτησίας.