Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο
του ΥΠΕΣ για την Οργάνωση
της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Κυριαζίδης: Ένα νομοσχέδιο με το οποίο βελτιώνονται οι λειτουργίες των ΟΤΑ με ουσιαστικές παρεμβάσεις
ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ στη Βουλή το Νομοσχέδιο του Υπ. Εσωτερικών για την Οργάνωση της Αυτοδιοίκησης. Ένα νομοσχέδιο με το οποίο βελτιώνονται οι λειτουργίες των ΟΤΑ με ουσιαστικές παρεμβάσεις.
Στα λεγόμενά του κατά τη συζήτηση Βουλή, ο κυβερνητικός βουλευτής Δράμας κ. Δημήτρης Κυριαζίδης, σημείωσε ότι «έχουμε εισέλθει σε μία νέα εποχή και κατά τούτο δεν μπορούμε να εθελοτυφλούμε. Τα δεδομένα και οι ανάγκες έχουν αλλάξει. Οι οικονομικοί πόροι δεν είναι απεριόριστοι. Πρέπει και οφείλουμε ως κράτος να κινηθούμε επιτέλους με σταθερές και αξίες που δυστυχώς λείπουν. Και επειδή ακριβώς η οργάνωση, ο έλεγχος, η αξιολόγηση και η λογοδοσία, δυστυχώς, παραμένουν ζητούμενα, πρέπει να τα καλλιεργήσουμε συστηματικά».
Όπως σημείωσε ο κ. Κυριαζίδης, «αυτό επιχειρεί το προκείμενο νομοσχέδιο και για τον λόγο αυτό, με τις όποιες τυχόν επιμέρους επιφυλάξεις, πρέπει να τύχει της ομόθυμης στήριξης όλων των πτερύγων της Βουλής» και κάλεσε τους συναδέλφους του να το υπερψηφίσουν.
Το Νομοσχέδιο πέρασε με τις ψήφους της Νέας Δημοκρατίας, ενώ καταψήφισαν επί της αρχής και επί του συνόλου ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ, το ΚΚΕ, η Νίκη, η Ελληνική Λύση και η Πλεύση Ελευθερία. Οι Σπαρτιάτες δήλωσαν «Παρών» στη διαδικασία ψηφοφορίας.
Με το νομοσχέδιο καταργούνται τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (ΝΠΔΔ), τα οποία ενσωματώνονται στον πυρήνα λειτουργίας των Δήμων. Το πάσης φύσεως προσωπικό, συμπεριλαμβανομένου του προσωπικού ορισμένου χρόνου, μεταφέρεται πλέον στον δήμο. Ίδια λογική θα ισχύσει και για τη διαχείριση των σχολικών μονάδων, που σήμερα γίνεται από τις σχολικές επιτροπές, οι οποίες θα περάσουν στους δήμους. Τα χρήματα που θέλει ένα σχολείο για θέρμανση ή για βελτίωση του σχολικού κτιρίου θα τα διαχειρίζεται ο δήμος κεντρικά και όχι η σχολική επιτροπή.
Αλλαγές γίνονται επίσης και κατά τη διαδικασία ανάδειξης του προεδρείου του Δημοτικού συμβουλίου, που σημαίνει ότι για κάθε θέση του προεδρείου, πλέον θα μπορεί να τίθεται ένας υποψήφιος από τον επικεφαλής της κάθε παράταξης και η ψηφοφορία θα είναι φανερή.
Χαρακτηριστικό είναι το σημείο εκείνο, σύμφωνα με το οποίο δεν θα είναι δυνατή η διαγραφή του επικεφαλής μιας δημοτικής παράταξης από τα μέλη της, με το σκεπτικό ότι, ως αρχηγός του συνδυασμού που πλειοψήφησε, διαθέτει άμεση λαϊκή νομιμοποίηση για την εφαρμογή του προγράμματος που εξήγγειλε, το οποίο «εγκρίθηκε» από την τοπική κοινωνία δια της ψήφου.
Επίσης, προβλέπεται ότι δημοτικός σύμβουλος που ανεξαρτητοποιήθηκε ή διαγράφηκε χάνει και τη θέση που κατείχε, λόγω της ιδιότητας του συμβούλου δημοτικής παράταξης, σε πάσης φύσης συλλογικά όργανα, επιτροπές και συμβούλια και δεν μπορεί να παραμείνει ή να οριστεί αντιδήμαρχος ως λογικό απότοκο της εφαρμογής πλειοψηφικού συστήματος.
Ορίζει την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του δημοτικού συμβουλίου ως προϋπόθεση για την έγκριση της συζήτησης κατεπειγόντων ή εκτός ημερησίας διάταξης θεμάτων, ενώ διευκρινίζει ότι το δικαίωμα ψήφου προέδρων δημοτικών κοινοτήτων στα δημοτικά συμβούλια ασκείται επί θεμάτων που αφορούν αποκλειστικά τις δημοτικές κοινότητες που εκπροσωπούν.