Home > Πρώτο Θέμα > Σχέδιο αύξησης δρομολογίων των ΚΤΕΛ σε χωριά της Δράμας για ανασύσταση της ελληνικής υπαίθρου-Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Ν. Δράμας κ. Χατζόπουλος

Σχέδιο αύξησης δρομολογίων των ΚΤΕΛ σε χωριά της Δράμας για ανασύσταση της ελληνικής υπαίθρου-Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Ν. Δράμας κ. Χατζόπουλος

Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Ν. Δράμας κ. Χατζόπουλος

Σχέδιο αύξησης δρομολογίων

των ΚΤΕΛ σε χωριά της Δράμας

για ανασύσταση της ελληνικής υπαίθρου

► Πριμοδότηση άγονων δρομολογίων των ΚΤΕΛ από την Ε.Ε.

► Συνάντηση των προέδρων των ΚΤΕΛ Α.Μ.Θ. με τον περιφερειάρχη

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ότι, τα δρομολόγια των ΚΤΕΛ προς πολλά χωριά της ελληνικής  υπαίθρου, όλο και λιγοστεύουν. Πολλά από αυτά κρίνονται ως άγονα, μιας και η κίνηση ενός λεωφορείου 50 θέσεων προς ένα απομακρυσμένο χωριό με ένα και δύο επιβάτες ή και καθόλου, κρίνεται πλέον ασύμφορη.

Η πλειοψηφία των Ελλήνων σήμερα χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο και έτσι τα ΚΤΕΛ έχουν μειώσει τα δρομολόγια τους στο ελάχιστο. Με αποτέλεσμα, σε πολλά χωριά να γίνονται μόνο οι απαραίτητες και αναγκαίες μετακινήσεις και έτσι τα δρομολόγια των ΚΤΕΛ, είτε να είναι ένα – δυο την εβδομάδα ή και καθόλου πλέον.

Ο Νομός Δράμας, είναι μια περιοχή, στην οποία υπάρχουν πολλά τέτοια χωριά, όπου τα δρομολόγια των ΚΤΕΛ είναι ελάχιστα, ή γίνονται μόνο για μαθητές που μεταφέρονται στα σχολεία ή σε πολύ λίγες περιπτώσεις.

Και βέβαια, δεν είναι μόνο ο Νομός Δράμας, αλλά και ολόκληρη η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης με πολλά χωριά – ιδιαίτερα στα ορεινά – πλέον έχουν ελάχιστα δρομολόγια.

Στο πλαίσιο αυτό, έρχεται μια νέα νομοθεσία, μέσω της οποίας τα ΚΤΕΛ, υπεραστικά και αστικά, θα μπορούν να πριμοδοτούνται – χρηματοδοτούνται για άγονα δρομολόγια, από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μετά από σχετικούς διαγωνισμούς.

Για το λόγο αυτό, την περασμένη εβδομάδα, υπήρξε μια συνάντηση του περιφερειάρχη Αν. Μακεδονίας – Θράκης κ. Χρήστου Μέτιου με τους προέδρους των ΚΤΕΛ της Περιφέρειας ΑΜΘ. Στη συνάντηση αυτή συμμετείχαν οι κκ. Σταμάτης Ντούμπας (πρόεδρος ΚΤΕΛ Έβρου), Αντώνης Νικολαΐδης (πρόεδρος ΚΤΕΛ Ροδόπης), Θέμης Γεωργιάδης (πρόεδρος ΚΤΕΛ Ξάνθης), Κωνσταντίνος Πανταζής (πρόεδρος ΚΤΕΛ Καβάλας), Θεόδωρος Χατζόπουλος (πρόεδρος ΚΤΕΛ Δράμας) και ο Γενικός Διευθυντής Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας κ. Παντελής Δελίδης.

Στη συνάντηση αυτή, συζητήθηκε το θέμα του νέου σχεδιασμού των υπεραστικών και αστικών γραμμών οδικών επιβατικών μεταφορών, ο οποίος σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία πρέπει να ολοκληρωθεί το επόμενο διάστημα.

Όπως ανέφερε ο κ. Μέτιος στη συνάντηση αυτή, δέσμευσε ποσό ύψους 37.200 ευρώ, προκειμένου να γίνει η σχετική μελέτη, ώστε να διασφαλιστεί ένα καλό επίπεδο σχεδιασμού.

Τα άγονα δρομολόγια

Μιλώντας στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Ν. Δράμας κ. Χατζόπουλος, εξηγεί ότι πρόσφατα ψηφίστηκε στη Βουλή ένα νομοσχέδιο, όπου αναφέρεται ότι θα γίνεται διαγωνισμός ανά ΚΤΕΛ για το πόσα δρομολόγια μπορεί να κάνει στις άγονες γραμμές.

Η Περιφέρεια – και όλες οι Περιφέρειες στην Ελλάδα – θα ετοιμάσουν μια μελέτη, απ’ όπου θα φαίνεται πια δρομολόγια χρειάζεται να γίνονται προς άγονες γραμμές.

Η μελέτη αυτή θα λάβει υπόψη της τον πληθυσμό κάθε περιοχής και κάθε χωριού και ποιες ώρες μπορούν να γίνονται τα δρομολόγια αυτά. Στη συνέχεια, η Περιφέρεια θα κρίνει ποια είναι τα απαραίτητα δρομολόγια που θα πρέπει να γίνονται και θα τα θέσει υπόψη των ΚΤΕΛ.

Όπως εξηγεί ο κ. Χατζόπουλος, αυτά τα δρομολόγια θα τα πριμοδοτεί η Ευρωπαϊκή Ένωση. Ερωτώμενος για το ποια χωριά στο Νομό Δράμας για παράδειγμα είναι άγονα, ο ίδιος σημειώνει ότι «στην ουσία όλα τα δρομολόγια στα χωριά είναι άγονα».

Στόχος της νέας αυτής κατάστασης, είναι ότι «συνεχώς η επαρχεία φθίνει» τονίζει ιδιαίτερα ο κ. Χατζόπουλος και συνεχίζει: «Τα χωριά αδειάζουν όλα. Σε λίγο δεν θα έχει μείνει κόσμος. Προκειμένου να μπορεί ο κόσμος να μετακινείται στα χωριά, κάνουν κάποιες απαραίτητες κινήσεις ώστε να βοηθηθεί όλη αυτή η κατάσταση. Είναι σίγουρα αρκετά θετικό αυτό και σίγουρα θα βοηθήσει την ελληνική ύπαιθρο».

Να σημειωθεί ότι, ο σχεδιασμός αυτός είναι μόλις στο ξεκίνημά τους, είναι κάτι νέο και θα πρέπει να περιμένουμε αρχικά την ολοκλήρωση της μελέτης. Η συνέχεια έπεται και ας ελπίσουμε ότι θα είναι ένα μέτρο ανάμεσα στα άλλα, ώστε να μην ερημώσουν τα χωριά της ελληνικής υπαίθρου, τα χωριά της Δράμας.