Home > Πρώτο Θέμα > Σε 3 μήνες η εφαρμογή ηλεκτρονικής έκδοσης πιστοποιητικών για τους δημότες της Δράμας-Δηλώσεις του αντιδημάρχου Προγραμματισμού Δ. Δράμας στον «Π.Τ.»

Σε 3 μήνες η εφαρμογή ηλεκτρονικής έκδοσης πιστοποιητικών για τους δημότες της Δράμας-Δηλώσεις του αντιδημάρχου Προγραμματισμού Δ. Δράμας στον «Π.Τ.»

Δηλώσεις του αντιδημάρχου Προγραμματισμού Δ. Δράμας στον «Π.Τ.»

Σε 3 μήνες η εφαρμογή ηλεκτρονικής

έκδοσης πιστοποιητικών

για τους δημότες της Δράμας

► Υπεγράφη η σύμβαση με τον ανάδοχο για τη δημιουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας

► Τάσσου: «Μεγάλη οικονομία από την πορεία του συστήματος ΙΡΙΔΑ μέχρι σήμερα»

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΕΝΑ ΑΠΟ τα ζητούμενα στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο σήμερα, είναι η διασύνδεση του πολίτη με τις δημόσιες υπηρεσίες, μέσω ψηφιακών συστημάτων, ώστε να μπορεί να κάνει τις δουλειές του, χωρίς να απομακρυνθεί από το σπίτι ή το γραφείο του.

Να μπορούν οι πολίτες, οι δημότες ενός Δήμου, να εξυπηρετούνται για διάφορα έγγραφα που χρειάζονται, μέσω μιας ηλεκτρονικής ψηφιακής πλατφόρμας, από την οποία θα μπορεί να εκδίδει πλέον ένα πιστοποιητικό, ένα απαραίτητα έγγραφο, χωρίς να πρέπει απαραίτητα να μετακινηθεί στο κτίριο μιας δημόσιας υπηρεσίας. Πράγμα που σημαίνει ότι, έτσι θα εξοικονομήσει σημαντικό χρόνο, αλλά και οι υπάλληλοι θα μπορούν να απασχοληθούν, κάνοντας μια άλλη εργασία.

Σ’ αυτόν τον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο, ιδιαίτερες προσπάθειες κάνει ο Δήμος Δράμας, ώστε να δώσει στους δημότες του ηλεκτρονικές ψηφιακές υπηρεσίες. Και μια απ’ αυτές τις υπηρεσίες, είναι η έκδοση διαφόρων πιστοποιητικών και άλλων εγγράφων, την οποία ετοιμάζει να εγκαταστήσει ο Δήμος Δράμας.

Στα μέσα Ιουνίου, είχαμε δημοσιεύσει σχετικό ρεπορτάζ σχετικά με αυτή την πλατφόρμα, η οποία επιχορηγείται από το πρόγραμμα «Αντ. Τρίτσης» του Υπουργείου Εσωτερικών. Ήδη, είχε επιλεγεί ο σχετικός ανάδοχος για τη δημιουργία της πλατφόρμας αυτής, που είναι η εταιρεία της Singular Logic, η οποία  μειοδότησε με την χαμηλότερη τιμή. Και ήδη, στις 16 Αυγούστου 2021, η εταιρεία και ο Δήμος υπέγραψαν την τελική σύμβαση. Μέσα στους επόμενους τρεις μήνες όπως ορίζεται, η εταιρεία θα πρέπει να παραδώσει στο Δήμο και να εγκαταστήσει, σχετική ηλεκτρονική εφαρμογή, στην οποία θα περιλαμβάνεται μια ηλεκτρονική πλατφόρμα, μέσω της οποίας οι δημότες θα μπορούν να κλείνουν ραντεβού με την υπηρεσία που τους ενδιαφέρει, αλλά και να μπορούν να αντλούν διάφορα έγγραφα που τους ενδιαφέρουν, στο ηλεκτρονικό τους αρχείο.

MIXALHS TASSOU 2

Τάσσου: «Υπογράφηκε η σύμβαση»

Όπως επισημαίνει μιλώντας χθες στον «Πρωινό Τύπο» ο αντιδήμαρχος Προγραμματισμού του Δήμου Δράμας κ. Μιχάλη Τάσσου, «πρόκειται για μια ηλεκτρονική πλατφόρμα, η οποία θα λειτουργεί διαδικτυακά για απομακρυσμένη εξυπηρέτηση των πολιτών, με την έκδοση του συνόλου σχεδόν, των πιστοποιητικών που ζητάει ένας δημότης από το Δήμο. Ο πολίτης θα ταυτοποιείται  με τους κωδικούς TAXIS, θα αιτείται το πιστοποιητικό που χρειάζεται, το αίτημα θα πηγαίνει αυτοματοποιημένα στην υπηρεσία και στη συνέχεια θα του αποστέλλεται σε μια ηλεκτρονική θυρίδα που θα έχει ορίσει, σε ένα δικό του ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, θα το λαμβάνει ηλεκτρονικά και με ψηφιακή υπογραφή, έτοιμο να το χρησιμοποιήσει όπου επιθυμεί».

Ο κ. Τάσσου, τονίζει ακόμα ότι, «το έργο περιλαμβάνει ταυτόχρονα και τη δημιουργία μιας πλατφόρμας για να κλείνει ηλεκτρονικά ένα ραντεβού με την υπηρεσία για να μπορέσει να προσέρχεται για υποθέσεις του».

Όπως ιδιαίτερα τονίζει, «αυτό γίνεται αφενός γιατί δεν ξέρουμε ακόμα πώς θα κινηθεί η επόμενη χρονιά με την πανδημία της Covid-19, αλλά και πέρα απ’ αυτό, είναι ένα βήμα μπροστά στην υπηρεσία, ώστε ο δημότης να μην πηγαίνει και να περιμένει. Έτσι θα ξέρει την ώρα που θα μπορεί να εξυπηρετηθεί».

Απαντώντας στην ερώτηση αν αυτό το σύστημα ξεκίνησε να λειτουργεί πιλοτικά στο Δήμο Δράμας, ο κ. Τάσσου διευκρινίζει ότι «ακόμα δεν έχει δημιουργηθεί η πλατφόρμα, τώρα υπογράφηκε η σύμβαση και σε τρεις μήνες ο ανάδοχος θα πρέπει να παραδώσει το έργο».

TASSOU

Το σύστημα «ΙΡΙΔΑ»

Ρωτήσαμε τον κ. Τάσσου, σχετικά με το εσωτερικό ηλεκτρονικό σύστημα «ΙΡΙΔΑ» που από τον Ιανουάριο χρησιμοποιεί ο Δήμος Δράμας για τη διασύνδεση των υπηρεσιών του με άλλες επίσης δημόσιες υπηρεσίες στη χώρα.

Όπως εξηγεί ο ίδιος, «πρόκειται για ένα ψηφιακό σύστημα, το οποίο συνδέει τις υπηρεσίες του Δήμου μεταξύ τους. Κατά τη λειτουργία του, είδαμε ότι έχει μειωθεί κατά πολύ η χρήση του χαρτιού στο Δήμο Δράμας και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, γιατί δεν χρειάζεται να υπάρχουν σχέδια και παρασχέδια για να εγκριθεί κάτι. Επίσης, έχει παρατηρηθεί ταχύτητα στη βελτίωση των υποθέσεων και φυσικά καλύτερος έλεγχος των υπηρεσιών μέσω της ηλεκτρονικής διακίνησης των εγγράφων».

Σ’ αυτό το σημείο, ο κ. Τάσσου τονίζει ιδιαίτερα ότι, «το θετικό είναι πως ο Δήμος Δράμας είναι πρωτοπόρος σ’ αυτό το θέμα, γιατί χρησιμοποιεί την ΙΡΙΔΑ από 1 Ιανουαρίου 2021 και μεγάλη χαρά βλέπουμε τους τελευταίους μήνες, να έχουν ενταχθεί στο συγκεκριμένο σύστημα και Υπουργεία και η Αποκεντρωμένη Διοίκηση και άλλοι Δήμοι, με αποτέλεσμα και η αλληλογραφία και με αυτούς τους φορείς να γίνεται ηλεκτρονικά. Δηλαδή, ό,τι θέλει ο Δήμος Δράμας να στείλει για παράδειγμα σε έναν άλλο Δήμο κάποια έγγραφα, μπορεί να τα στείλει άμεσα μέσω της ΙΡΙΔΑΣ και να μην καθυστερεί μέσω του συμβατικού ταχυδρομείου. Αυτό έχει βελτιώσει πάρα πολύ την καθημερινότητα των υπηρεσιών και μάλιστα είναι και μια σημαντική οικονομία για το Δήμο. Η ΙΡΙΔΑ, είναι ένα σύστημα που είναι δωρεάν και για την πλατφόρμα των πιστοποιητικών που υπογράψαμε τη σύμβαση, ο Δήμος Δράμας θα πληρώσει μόνο 5.000 ευρώ, ενώ το όφελος για τους δημότες θα είναι πολύ μεγαλύτερο».

Αναφορά κάνει ακόμα ο κ. Τάσσου και στον επόμενο στόχο: «Ο επόμενος στόχος της Διεύθυνσης Προγραμματισμού είναι να τρέξουμε τις ηλεκτρονικές πληρωμές με την έκδοση ηλεκτρονικής ταυτότητας πληρωμής. Θέλουμε δηλαδή μέσα στον επόμενο χρόνο, πλέον όλες οι δουλειές για τις οποίες έρχεται ένας πολίτης στο Δήμο, να μπορεί να τις κάνει απομακρυσμένα από το σπίτι του, από το γραφείο και από μια άλλη πόλη».