Ερώτηση Χ. Κεφαλίδου στη Βουλή
Σε απελπιστική κατάσταση
ο κλάδος ιδιοκτητών σχολικών κυλικείων
ΕΡΩΤΗΣΗ στη Βουλή και προς την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα. Κεραμέως, κατέθεσε η βουλευτής Δράμας και υπεύθυνη Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων ΚΙΝΑΛ, κα. Κεφαλίδου.
Στην ερώτησή της που απευθύνεται επίσης και προς τον υπουργό Οικονομικών κ. Σταϊκούρα, η κα. Κεφαλίδου αναφέρεται στην απελπιστική κατάσταση στην οποίο βρίσκονται οι ιδιοκτήτες σχολικών κυλικείων.
Όπως αναφέρει μάλιστα, «Τα σχολικά Κυλικεία είναι σε αναστολή λειτουργίας από τις 10 Μαρτίου 2020, με μικρά διαλείμματα λειτουργίας της τάξης των 10 και 20 ημερών. Η πανδημία του covid-19, τα κλειστά σχολεία, οι καταλήψεις και τοπικά lockdown έχουν φέρει τον κλάδο σε απελπιστική κατάσταση και τους ίδιους σε τραγική πλέον θέση, η οποία έχει ξεπεράσει τα όρια της υπομονής και αντοχής τους. Επειδή στον κλάδο δραστηριοποιούνται μητέρες, μονογονείς, οικογενειάρχες και για τους περισσότερους είναι η αποκλειστική πηγή εισοδήματος της οικογένειάς τους, ζητούν την ουσιαστική στήριξη τους από την πολιτεία, διότι ενώ όλες οι υποχρεώσεις τους συνεχίζουν να τρέχουν, η στήριξη τους είναι ελλιπέστατη».
Τέλος, η κα. Κεφαλίδου ερωτά τους υπουργούς:
«1. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για να στηρίξετε στην πράξη, ουσιαστικά και πρακτικά, δίνοντας λύσεις επιβίωσης στους επαγγελματίες του κλάδου των ιδιοκτητών Σχολικών Κυλικείων, για να αποφευχθεί η ολική κατάρρευση του κλάδου τους;
- Θα προβλέψετε να δοθεί παράταση τουλάχιστον ενός έτους σε όλα τα μισθώματα λόγω των δυσκολιών που έφερε η πανδημία και όχι μόνο στις συμβάσεις που έληγαν την περσινή χρονιά όπως ισχύει τώρα, διότι όλοι οι επαγγελματίες επλήγησαν το ίδιο;
- Είναι στις άμεσες προτεραιότητες και ενέργειές σας η διασφάλιση να δίνεται στην πράξη από τους δήμους η προβλεπόμενη επιχορήγηση με 40% έκπτωση στα μισθώματα, και όχι να επιλέγει ο κάθε δήμος το ποσοστό έκπτωσης του μισθώματος (από μηδέν έως 40%);
- Θα προβλέψετε τη λήψη μέτρων ενίσχυσης για τους νέους επαγγελματίες του κλάδου που δεν έλαβαν καμία ενίσχυση μέχρι σήμερα;»