Δηλώσεις Θεόφιλου Ξανθόπουλου στα τοπικά μέσα ενημέρωσης
Σε φαύλο κύκλο τα δρομολόγια
στη σιδηροδρομική γραμμή
Δράμας – Αλεξανδρούπολης
► Οι προσλήψεις στις Φυλακές Νικηφόρου να γίνουν μέσω ΑΣΕΠ
Του Θανάση Πολυμένη
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Τύπου για θέματα της επικαιρότητας, παραχώρησε χθες το πρωί ο βουλευτής Δράμας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Θεόφιλος Ξανθόπουλος. Ο Δραμινός βουλευτής αναφέρθηκε στο γενικότερο πολιτικό πλαίσιο, ενώ σχολίασε και κάποια ζητήματα που απασχολούν τον τόπο μας.
Φυλακές Νικηφόρου
Όσον αφορά το ζήτημα της τελετής παράδοσης και παραλαβής των Φυλακών Νικηφόρου, ο κ. Ξανθόπουλος σημείωσε ότι, «δεν πρόκειται για λειτουργία των Φυλακών, αλλά για μια τυπική διαδικασία η οποία γίνεται μεταξύ των φορέων του δημοσίου» και σχολίασε ότι, «η κυβέρνηση, έχοντας μεγάλη ανάγκη σε επικοινωνιακές δράσεις, έκανε μια τελετή παραλαβής και παράδοσης του κτιριακού συγκροτήματος».
Σημείωσε επίσης, ότι, ο ίδιος προσκλήθηκε, τόσο από τον κυβερνητικό βουλευτή κ. Μπλούχο, όσο και από τον ίδιο τον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Οικονόμου να παραστεί στην τελετή, όμως κοινοβουλευτικές υποχρεώσεις δεν του επέτρεψαν να παραβρεθεί.
Παρ’ όλα αυτά, σημείωσε ότι «αν θα μπορούσα, δεν θα νομιμοποιούσα με την παρουσία μου ένα τέτοιο σόου, το οποίο είναι άνευ νοήματος».
Είπε ακόμα ότι, όσον αφορά τις προσλήψεις στις Φυλακές, πέρυσι τέτοια εποχή είχε παραδοθεί ο φάκελος για τις προσλήψεις στον ΑΣΕΠ, «αλλά το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη κώφευσε». «Σήμερα, αφού καθυστέρησαν ένα χρόνο, δεν προχώρησαν τη διαδικασία πρόσληψης μέσω ΑΣΕΠ, επικαλούνται το κατ’ επείγον, την ανάγκη επίσπευσης των προσλήψεων που κανείς δεν έχει αντίθετη άποψη, για να δικαιολογήσουν την παράκαμψη του ΑΣΕΠ, τη διενέργεια του διαγωνισμού μέσω Υπουργείου με κριτήρια ΑΣΕΠ, που μας κάνει όλους να εικάζουμε βασίμως ότι πρόκειται να γίνει ένα όργιο αυθαιρεσίας».
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δράμας κ. Ξανθόπουλος (δ.),
με τον γενικό γραμματέα του ΣΥΡΙΖΑ Δράμας κ. Καρβούνη.
Σιδηροδρομική Εγνατία
Ο κ. Ξανθόπουλος αναφέρθηκε επίσης στη Σιδηροδρομική Εγνατία, λέγοντας ότι «η πρόταση χάραξης έτσι όπως αποτυπώνεται, είναι ένα σχέδιο επί χάρτου και ουσιαστικά δεν πρόκειται για Σιδηροδρομική Εγνατία, αλλά για προαστιακό Θεσσαλονίκης, καθώς έχει 12 σταθμούς μέχρι και την Ασπροβάλτα».
Αναφέρθηκε στην πρόταση του επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης ΑΜΘ κ. Κατσιμίγα λέγοντας ότι «είναι και λειτουργικά και πολιτικά η πλέον συμφέρουσα», σημειώνοντας ότι «πρώτον, δεν μπορείς να κάνεις μια σιδηροδρομική χάραξη αφήνοντας εκτός δυο μεγάλα αστικά κέντρα όπως τις Σέρρες και τη Δράμα, δεύτερον δεν μπορείς να αποκόπτεις το λιμάνι της Καβάλας από την βαλκανική ενδοχώρα γιατί μόνο μέσω της Δράμας και των Σερρών μπορεί να συνδεθεί και όχι με την προτεινόμενη χάραξη και τέλος, δεν μπορείς να ακυρώνεις το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας το οποίο έχει μεγάλο βάθος, δυνατότητα που δεν έχουν άλλα λιμάνια της περιοχής».
Σε ερώτηση του «Πρωινού Τύπου», για το ποια ήταν τα σχέδια της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για την Σιδηροδρομική Εγνατία και αν αυτά άλλαξαν στην συνέχεια, ο κ. Ξανθόπουλος, σημείωσε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ «είχε κάνει μια στρατηγική επιλογή να ενοποιήσει την Ελλάδα με τη βαλκανική ενδοχώρα ώστε οι γείτονές μας να έχουν πρόσβαση στα δικά μας δίκτυα. Σαφώς ο υφιστάμενος σχεδιασμός αφορά εμάς, ενώ η ποιοτική διαφορά είναι ότι δεν είχαμε αντίθετες επεξεργασίες όπως τώρα, τις οποίες αξίζει να συζητήσουμε».
Όπως είπε ο κ. Ξανθόπουλος η χάραξη είναι μία, η οποία ξεκινάει από Θεσσαλονίκη, κατεβαίνει κάτω από τις λίμνες Βόλβη και Κορώνεια, φτάνει στην Αμφίπολη, περνάει μέσα από την Πιέρια Κοιλάδα, Αμυγδαλεώνα και κατεβαίνει έξω από την Καβάλα. «Τα βασικά πολιτικά ζητήματα είναι να μην αφήσεις έξω τις Σέρρες και τη Δράμα, και να συνδέσεις το λιμάνι της Καβάλας με την βαλκανική ενδοχώρα. Αυτά είναι τα πλεονεκτήματα που χάνονται αν ακολουθηθεί η υφιστάμενη όδευση».
Σε άλλη ερώτηση του «Πρωινού Τύπου», αν γνωρίζει τι συμβαίνει σχετικά με τα υφιστάμενα δρομολόγια του τρένου, το οποίο φτάνει μέχρι τη Δράμα και δεν συνεχίζει προς τη Θράκη, ο βουλευτής σημείωσε ότι, «η Δράμα δεν συνδέεται σιδηροδρομικά με την Αλεξανδρούπολη» και εξήγησε ότι ετοιμάζει μια ερώτηση στη Βουλή προκειμένου να γίνει γνωστό τι ακριβώς συμβαίνει: «Στην αρχή μας είπαν ότι είναι θέμα συντήρησης, μετά μας είπαν ότι η γραμμή δεν είναι ανταποδοτική. Εδώ υπάρχει ένας φαύλος κύκλος. Αν η γραμμή δεν λειτουργεί σε τακτά χρονικά διαστήματα, δεν την παίρνει ο κόσμος. Αν δεν την παίρνει ο κόσμος η γραμμή δεν μπορεί να έχει έσοδα. Επίσης η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ισχυρίζεται ότι δεν έχει αρκετούς μηχανοδηγούς και όλα αυτά θα εξεταστούν το επόμενο χρονικό διάστημα μέσω κοινοβουλευτικού ελέγχου».