Τηλεδιάσκεψη του Τμ. Προγραμματισμού με τους εμπλεκόμενους με το έργο
Σε καλό δρόμο τα χρονοδιαγράμματα
για το ΒΑΑ επί της 19ης Μαΐου στη Δράμα
Δηλώσεις του αντιδημάρχου Προγραμματισμού και της υπεύθυνης του ΔΙ.ΔΙΑΚ. για το έργο
Του Θανάση Πολυμένη
ΣΕ ΚΑΛΟ δρόμο φαίνεται ότι βρίσκεται η πορεία και τα χρονοδιαγράμματα του έργου της Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ), που εκτελείται επί της οδού 19ης Μαΐου και των πέριξ οδών. Αυτό διαπιστώθηκε σε τηλεδιάσκεψη που έγινε χθες το πρωί, μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων του έργου, με το Τμήμα Προγραμματισμού του Δήμου Δράμας.
Αναλυτικότερα, στη συνάντηση αυτή συμμετείχε ο αντιδήμαρχος Προγραμματισμού κ. Τάσσου, το Τμήμα Προγραμματισμού του Δήμου Δράμας με την υπεύθυνη κα. Ιωσηφίδου, εκπρόσωπος του ΔΕΔΔΗΕ, εκ μέρους της Τεχνικής Υπηρεσίας Δήμου Δράμας ο προϊστάμενος κ. Κιοσσές, το Δίκτυο Διακυβέρνησης Βιοκλιματικής – Περιβαλλοντικής Αναβάθμισης της Δράμας (ΔΙΔΙΑΚ) με την κα. Καζάνα και άλλοι.
Η τηλεδιάσκεψη προχώρησε στην επικαιροποίηση σε ότι αφορά τα χρονοδιαγράμματα και την πορεία του έργου, ενώ υπήρξε η διαβεβαίωση από τον ΔΕΔΔΗΕ και την Τεχνική Υπηρεσία, ότι τα πάντα είναι εντός των χρονοδιαγραμμάτων.
Όπως τόνισε σε δήλωσή του χθες στον «Πρωινό Τύπο», ο αντιδήμαρχος Προγραμματισμού κ. Τάσσου, «εξ αρχής είχαμε αρχίσει τις συζητήσεις για να επικαιροποιούμε το έργο και μέχρι στιγμής όλα πηγαίνουν καλά». Ο κ. Τάσσου διαβεβαίωσε ότι «το έργο βαδίζει μέσα στα χρονονοδιαγράμματα τα οποία έχουν τεθεί».
Καζάνα: Το ΔΙΔΙΑΚ δίνει λύσεις στα καθημερινά προβλήματα
Ο «Πρωινός Τύπος», μίλησε επίσης με την υπεύθυνη του Δικτύου Διακυβέρνησης Βιοκλιματικής – Περιβαλλοντικής Αναβάθμισης της Δράμας κα. Καζάνα, η οποία σημείωσε αρχικά ότι ήταν μια συνάντηση φορέων κυρίως, Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου, οι οποίοι παρακολουθούν τον εργολάβο του Δήμου, και από την άλλη πλευρά ήταν ο ΔΕΔΔΗΕ με τη δική του εργολαβία.
Η κα. Καζάνα εξήγησε ότι, «ο ρόλος του ΔΙΔΙΑΚ είναι να βελτιώσουμε λίγο την καθημερινότητα στην περιοχή, όσων πλήττονται από τα έργα. Πράγματι, μέσα από τις επικοινωνίες που έχουμε και είμαστε σε επαφή με τους κατοίκους, καταγράφονται τα προβλήματα, βρίσκουμε τους υπεύθυνους και δίνονται λύσεις».
Όπως είπε η ίδια, «μέχρι στιγμής πηγαίνουμε καλά. Είχαμε κάποιες αρρυθμίες κυρίως ως προς τα χρονοδιαγράμματα και σε ορισμένα θέματα στα οποία πρέπει να υπάρξει μια μεγαλύτερη προσοχή, κυρίως από τους εργολάβους. Για παράδειγμα υπάρχουν θέματα ασφάλειας από τις τρύπες που ανοίγονται στο έργο. Χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή για ενδεχόμενα ατυχήματα, ενώ οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες της περιοχής καταγράφουν καθημερινά τα προβλήματα αυτά και δίνουμε λύσεις».
Όπως είπε η κα. Καζάνα, «φυσικό είναι να υπάρχουν διάφορα τέτοια προβλήματα. Εντούτοις, είναι η πρώτη φορά που υπάρχει μια τελείως διαφορετική φιλοσοφία γι’ αυτό το έργο με τη λειτουργία του ΔΙΔΙΑΚ. Να προσπαθούμε δηλαδή να δούμε ποια είναι τα προβλήματα και να λειτουργούμε προς τη θετική κατεύθυνση.
Όλη η παλιά φιλοσοφία των υπηρεσιών, ήταν του στυλ, μπαίνουμε μέσα και κάνουμε έργο, και τι να κάνουμε θα αναστατώσουμε. Παλαιότερα δεν υπολόγιζε κανείς τίποτα. Τώρα στην ουσία προσπαθούμε να δούμε τι προβλήματα δημιουργούνται στην πορεία του έργου, να τα καταγράψουμε και να δώσουμε λύση. Το έργο είναι μεγάλο, υπάρχουν διαφορετικές εργολαβίες ταυτόχρονα, υπάρχουν διαφορετικοί υπεύθυνοι. Η περιοχή παρέμβασης είναι μεγάλη και έχει μια μεγάλη χρονική διάρκεια».
Η κα. Καζάνα, σημειώνει ακόμα, ότι, «ήταν κατά βάση μια σύσκεψη, προκειμένου να υπάρξει ένας καλύτερος συντονισμός μεταξύ των φορέων και του Δικτύου. Γιατί, ο δικός μας ρόλος, αν δεν έχουμε την υποστήριξη των φορέων, αποδυναμώνεται. Το ζητούμενο είναι, επειδή υπάρχει μια τελείως διαφορετική προσέγγιση στην υλοποίηση του έργου, να υπάρχει και η υποστήριξη που χρειάζεται για να κάνουμε καλύτερα τη δουλειά μας. Είναι προς όφελος όλων τελικά».
Τέλος, η κα. Καζάνα αναδεικνύει και ένα άλλο σοβαρό ζήτημα. Όπως λέει, «το επίσης σημαντικό είναι η στάση των πολιτών, σε ορισμένα τμήματα του έργου τα οποία έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί, τουλάχιστον ως προς το οδόστρωμα. Σε κάποιο τμήμα που έχει τελειώσει και ουσιαστικά είναι μονόδρομος, και ενώ έχουν μπει απαγορευτικά και όλα τα σχετικά, εντούτοις παρκάρουν επάνω, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα. Οι κάτοικοι θα πρέπει να δούνε το έργο ως την αυλή τους, ως τη γειτονιά τους. Διαφορετικά, με τον τρόπο αυτό, είναι σαν να ακυρώνουμε στην πράξη το ίδιο το έργο. Το νέο λειτουργικό σχήμα, προφανώς θα φέρει και αλλαγές, αλλάζει εντελώς όλο το κομμάτι αυτό και θα πρέπει και οι πολίτες να συμπεριφέρονται ανάλογα».