Home > νέα >  Σε πλήρη απαξίωση το σιδηροδρομικό δίκτυο Θεσσαλονίκης – Δράμας -Καμιά συγκεκριμένη απάντηση για την έναρξη δρομολογίων

 Σε πλήρη απαξίωση το σιδηροδρομικό δίκτυο Θεσσαλονίκης – Δράμας -Καμιά συγκεκριμένη απάντηση για την έναρξη δρομολογίων

Απαντήσεις σε ερώτησης της «Ελληνικής Λύσης»

 Σε πλήρη απαξίωση

το σιδηροδρομικό

δίκτυο Θεσσαλονίκης – Δράμας

 Καμιά συγκεκριμένη απάντηση για την έναρξη δρομολογίων

 

 

ΕΡΩΤΗΣΗ για την πλήρη απαξίωση του σιδηροδρομικού δικτύου Θεσσαλονίκης – Δράμας είχε καταθέσει στη Βουλή στις 12 Απριλίου, το κόμμα της «Ελληνικής Λύσης».

Στην ερώτηση, γινόταν λόγος για την κατάσταση που επικρατεί στο σιδηροδρομικό δίκτυο από τη Θεσσαλονίκη μέχρι και τη Δράμα, γινόταν αναφορά σε ένα σύντομο ιστορικό από την κατασκευής της και τονιζόταν: «Λειτουργούσε όμως απρόσκοπτα έως το 2019 και ήταν προτιμώμενο μεταφορικό μέσο από τις ασθενέστερες οικονομικές ομάδες, λόγω του χαμηλού κομίστρου. Από το 2019 με το αιτιολογικό της συντηρήσεως των γραμμών τα δρομολόγια από Δράμα έως Αλεξανδρούπολη διεκόπησαν πλήρως. Παραλλήλως, ο ΟΣΕ ανακοίνωσε χάραξη σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Καρβάλης, εκπόνηση μελέτης Νέας Καρβάλης – Τοξοτών, εξήγγειλε την κατασκευή προαστιακού σιδηροδρόμου έργου μελέτης και κατασκευής της γραμμής Θεσσαλονίκης

– Τοξοτών, έχοντας ως στόχο την κατασκευή προαστιακού σιδηροδρόμου εξυπηρετήσεως της Θεσσαλονίκης, η οποία θα φτάνει μέχρι τη Νέα Καρβάλη. Ουσιαστικά, με την τελευταία προκήρυξη οι μεγάλες πόλεις Κιλκίς, Σέρρες και Δράμα αποκόπτονται από τη σιδηροδρομική σύνδεση μιας σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής. Το υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρουπόλεως, το οποίο διακόπτεται στη Δράμα, λειτουργεί με δύο επιβατικά δρομολόγια το 24ωρο, επιβεβαιώνοντας ότι βρισκόμαστε ενώπιον μιας πλήρους απαξιώσεως και καταργήσεως ουσιαστικά των υπαρχόντων σιδηροδρομικών υποδομών».

Σημειωνόταν επίσης στην ερώτηση της «Ελληνικής Λύσης», ότι  «Είναι γνωστό ότι η διαδρομή της σιδηροδρομικής γραμμής διέρχεται από περιοχές οι οποίες έχουν ουσιαστικά υποτυπώδη συγκοινωνία με τα ΚΤΕΛ και το τρένο είναι το μόνο ευχερές μέσο μεταφοράς προς τις πόλεις, οι οποίες πλέον των άλλων αφορούν και μεταβάσεις σε νοσοκομεία, υπηρεσίες κλπ. Η μείωση σε δυο μόνο των δρομολογίων δημιουργεί ως εκ τούτου μεγάλα προβλήματα για την επικοινωνία των απομονωμένων περιοχών με τα αστικά κέντρα».

Καμιά συγκεκριμένη απάντηση από τον ΟΣΕ

Στην απάντηση που δόθηκε προς την ερώτηση (3/5/2002)  και υπογράφει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Πατέρας αναφέρει ότι «στην προκειμένη περίπτωση, τα δρομολόγια ανεστάλησαν με πρόταση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τη 17/3/2020. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την ανακοίνωση μέτρων σταδιακής άρσης των περιορισμών που αφορούσαν την πανδημία με διαδοχικά αιτήματα ζήτησε την σταδιακή επανέναρξη δρομολογίων σε άλλες περιοχές της χώρας. Οι χρονοδιάδρομοι των αμαξοστοιχιών που ανεστάλησαν παραμένουν δεσμευμένοι για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ώστε να μπορέσουν να ξαναχρησιμοποιηθούν».

Σε άλλο σημείο αναφέρεται ότι «ο ΟΣΕ θα αντιμετωπίσει θετικά οποιοδήποτε νέο αίτημα για την εκπόνηση ενισχυμένου πλέγματος δρομολογίων επιβατικής μεταφοράς εφόσον συντρέχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις, συστήματος σιδηροδρομικής υποδομής και επάρκειας προσωπικού».

Αναφέρεται επίσης ότι, «ο ΟΣΕ ως διαχειριστής της σιδηροδρομικής υποδομής συντηρεί το δίκτυο του κυρίως μέσω έργων συντήρησης. Ειδικά το τμήμα Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης πρόσφατα περαιώθηκαν δύο έργα συντήρησης στο τμήμα της Δράμας και στο τμήμα της Αλεξανδρούπολης. Παράλληλα, ο ΟΣΕ βρίσκεται σε διαδικασία δημοπράτησης νέων έργων συντήρησης που περιλαμβάνουν το δίκτυο της Β. Ελλάδας, τα οποία πρόκειται να δημοπρατηθούν εντός του 2022».

Επίσης, σε απάντηση που έδωσε ο προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών και ο α.α. κ. Πατσιαβός, αναφέρει απλά ότι από το Μάιο του 2019, παρά τα έργα, «η διαδρομή εκτελείται σε 8 ώρες και 123 λεπτά» ενώ «στις 6 Μαΐου 2014 ο αντίστοιχος χρόνος ήταν 6 ώρες και 24 λεπτά», για το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη.

Σημειώνει επίσης ότι στο τμήμα Δράμα – Αλεξανδρούπολη η διαδρομή «υποκαθίσταται με οδική μεταφορά λόγω της κατάστασης της σιδηροδρομικής υποδομής».