Home > Πρώτο Θέμα > Σε ποια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά της Δράμας αναμένεται να γίνουν συγχωνεύσεις τμημάτων Δηλώσεις του προέδρου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας κ. Αρτεμιάδη

Σε ποια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά της Δράμας αναμένεται να γίνουν συγχωνεύσεις τμημάτων Δηλώσεις του προέδρου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας κ. Αρτεμιάδη

Υποβαθμίζεται σε 5/θέσιο το Δημοτικό σχολείο Κυργίων

Σε ποια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά

της Δράμας αναμένεται να γίνουν

συγχωνεύσεις τμημάτων

Δηλώσεις του προέδρου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας κ. Αρτεμιάδη

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ των αναγκαστικών συγχωνεύσεων μεταξύ τμημάτων σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά που ζητάει επιτακτικά το Υπουργείο Παιδείας, ασχοληθήκαμε και στο χθεσινό φύλλο της εφημερίδας μας με σχετικό ρεπορτάζ.

Η εντολή που έρχεται από τα κεντρικά του Υπουργείου είναι η αναγκαστική συγχώνευση τμημάτων μεταξύ των ίδιων τάξεων στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά της χώρας και της Δράμας βέβαια, αλλά ακόμα και η συγχώνευση τμημάτων μεταξύ διαφορετικών τάξεων, όπως της Τρίτης με την Τέταρτη ή της Πέμπτης με την  Έκτη τάξη με ανώτερο αριθμό μέχρι 25 παιδιά.

Όπως επεσήμαινε στο χθεσινό ρεπορτάζ του «Π.Τ.»  ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας κ. Αρτεμιάδης, «η πολιτική της συρρίκνωσης των σχολικών μονάδων και νηπιαγωγείων με την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη  ώστε να έχουν τον μέγιστο αριθμό 25, η συνένωση τμημάτων Γ & Δ ή Ε & Στ, δεν ικανοποιεί τις ανάγκες των μαθητών,  αντίθετα μάλιστα μας γυρίζει πολλά χρόνια πίσω».

Η συνέχεια σήμερα έρχεται στις αποφάσεις που φαίνεται να έχουν παρθεί από το αρμόδιο συμβούλιο των αιρετών της Δράμας. Όπως μας πληροφορεί ο κ. Αρτεμιάδης, η πρόταση είναι να συγχωνευθούν προς το παρόν μεταξύ τους τμήματα στο 2ο Δημοτικό Δράμας, στο 14ο Δημοτικό και στα Δημοτικά της Χωριστής, του Ξηροποτάμου, του  ΅Στο π. Αρκαδικού, της Νέας Αμισού και του Δοξάτου.

Επίσης, όσον αφορά στα Νηπιαγωγεία, ενώ είχε γίνει εισήγηση –  πρόταση να «σπάσουν» κάποια τμήματα, τελικά η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης ΑΜΘ την ανακάλεσε και πρόκειται για τα Νηπιαγωγεία: 6ο, 19ο Δράμας και Δοξάτου.

Όπως εξηγεί με νέες δηλώσεις του στον «Π.Τ.» ο κ. Αρτεμιάδης, «για παράδειγμα, αν ένα Νηπιαγωγείο απ’ αυτά έχει 45 παιδιά και είχε προταθεί να σπάσει σε ένα ακόμα τμήμα, τελικά αυτό δεν έγινε δεκτό. Οπότε θα παραμείνει σε δύο τμήματα από 23 και 22 παιδιά. Μεγάλος αριθμός.

Αυτή την ώρα σε επίπεδο νομού Δράμας έχουμε αυτές τις συμπτύξεις και πιθανόν να προκύψουν και κάποιες άλλες στην πορεία και αυτό γιατί η πολιτεία πιέζει. Ασκείται μια σχετική πίεση από τα κεντρικά του Υπουργείου σε όλη την Ελλάδα».

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Δημοτικού Σχολείου Κυργίων, στο οποίο συγχωνεύονται δύο τμήματα διαφορετικών τάξεων, στις Γ΄ και της Δ΄ και έτσι μια τάξη λιγότερη στην πράξη, με αποτέλεσμα το Δημοτικό Κυργίων, από 6/θέσιο που ήταν, να υποβαθμιστεί σε 5/θέσιο.

Εργασιακά ζητήματα

Όπως τονίζει ο κ. Αρτεμιάδης, «όλες αυτές οι συγχωνεύσεις, γίνονται μεταξύ τμημάτων ίδιων τάξεων εκτός από το Κύργια. Για παράδειγμα, όταν μια τάξη σε ένα σχολείο είναι από 12 και 13 παιδιά σε κάθε τμήμα αντίστοιχα, τα ενώνει σε ένα και το κάνει 25 άτομα στο μάξιμουμ. Αυτό δεν είναι παιδαγωγικά σωστό, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν και παιδιά με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες και όταν οι απαιτήσεις συνεχώς αυξάνονται».

Εξηγεί μάλιστα ο ίδιος, ότι, «στη Δράμα δεν υπάρχει λόγος. Αυτή τη στιγμή δημιουργείται και ένα άλλο ζήτημα, καθώς θα υπάρχει ένας αριθμός εκπαιδευτικών που θα πλεονάζει και εκτιμώ ότι θα είναι πάνω από 30 άτομα στη Δράμα. Και ενώ μέχρι τώρα μπορούσες να τα αξιοποιήσεις και να τα βάλεις να κάνουν σπάσιμο τμημάτων και κάποιες άλλες εκπαιδευτικές διαδικασίες, τώρα δεν ξέρεις τι θα γίνει».

Όπως εξηγεί, «με τον τρόπο αυτόν και επιβαρύνονται οι μαθητές και ένας κόσμος  μπαίνει σε μια εργασιακή ανασφάλεια. Παλιότερα είχε ζητηθεί από εκπαιδευτικούς – μόνιμους πάντα – να μετακινηθούν σε όμορους νομούς για να καλυφθούν εκεί εκπαιδευτικές ανάγκες. Το πρόβλημα είναι σύνθετο, τόσο για καλύτερη εκπαίδευση προς το παιδιά, αλλά και από άποψη εργασιακής ανασφάλειας που δημιουργείται στον εκπαιδευτικό κόσμο».

Διευκρινίζει τέλος ο ίδιος, ότι, «όλα αυτά γίνονται με κεντρικές εντολές και εκτελεί η Διεύθυνση. Αυτές τις τελευταίες μέρες έχει δημιουργηθεί μεγάλη ένταση, και αυτό μπορεί να πάει και σε μια επόμενη κατάσταση, με την έννοια ή να μετακινηθούν μαθητές από το ένα στο άλλο ή ακόμα να κλείσουν και τμήματα».