Υπό χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ ο κυκλικός κόμβος Ξηροποτάμου
Σήμερα αναμένεται η ολοκλήρωση
της υποστύλωσης μέρους
της γέφυρας Παρανεστίου
Θ. Σιδηρόπουλος: «Ενώ υπήρχε απαγορευτικό για μεγάλα φορτηγά όλοι περνάνε… Είμαι απογοητευμένος»
Του Θανάση Πολυμένη
ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΜΕΝΟΣ δηλώνει στον «Πρωινό Τύπο», ο διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας κ. Θεόδωρος Σιδηρόπουλος, καθώς ενώ υπήρχε και υπάρχει ακόμα απαγορευτικό για την κυκλοφορία φορτηγών και άλλων μεγάλων οχημάτων από τη γέφυρα Παρανεστίου, εντούτοις όλοι συνεχίζουν να περνούν λες και δεν συμβαίνει τίποτα.
Ο κ. Θεόδωρος Σιδηρόπουλος, διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών Π.Ε. Δράμας.
Όπως επισημαίνει πάντως στον «Π.Τ.» ο κ. Σιδηρόπουλος σήμερα ολοκληρώνονται οι βασικές εργασίες υποστύλωσης του πιο επικίνδυνου φατνώματος (άνοιγμα) της γέφυρας και θα γίνει η σύνδεση των υποστυλωμάτων με τα δοκάρια της, ενώ, χωρίς να χαριτολογεί ούτε λεπτό, επισημαίνει: «Αν σήμερα (χθες) δεν πέσει η γέφυρα, τότε αύριο (σήμερα), θα γίνει η σύνδεση των υποστυλωμάτων με τα δοκάρια» είπε και εξέφρασε την απογοήτευσή του γιατί δεν τηρήθηκε ούτε λεπτό το απαγορευτικό για τα μεγάλα φορτηγά: «Αυτό που βλέπουμε τώρα, είναι ότι, έχουν αρχίσει και σχίζονται τα δοκάρια και είναι ήδη πολύ επικίνδυνο μέχρι αύριο (σήμερα)».
Ολοκληρώνονται σήμερα οι εργασίες της υποστύλωσης ενός φατνώματος της γέφυρας Παρανεστίου εκτός απροόπτου!
Τις φωτογραφίες ευγενώς μας παραχώρησε ο κ. Σιδηρόπουλος.
«Έχουμε μεγάλα παράπονα από τους συντοπίτες μας και όχι μόνο απ’ αυτούς, γιατί δεν καταλαβαίνουν. Περνάει νταλίκα με μάρμαρα και αναρωτιέμαι τι θα γίνει αν πέσει η γέφυρα! Μας έκανε φοβερή εντύπωση η αδιαφορία των περισσοτέρων». Και αν μη τι άλλο, θα πρέπει να σκεφτεί κανείς ότι από κάτω εργάζονται άνθρωποι για να υποστυλώσουν τη γέφυρα!
Στην ερώτηση για το τι ακολουθεί μετά την υποστύλωση του πιο επικίνδυνου φατνώματος, ο κ. Σιδηρόπουλος εξηγεί ότι θα προχωρήσει η μελέτη για την ολοκλήρωση της στατικότητας της υφιστάμενης γέφυρας, ενώ σε δύο μήνες περίπου θα βγει και η προκήρυξη για νέα μελέτη, προκειμένου να κατασκευαστεί νέα γέφυρα σε άλλο σημείο. Και όπως τονίζει εδώ ο κ. Σιδηρόπουλος, αυτό θα κρατήσει μερικά χρόνια!
Στο μεταξύ και στη συνέχεια μέχρι τότε, θα βγει μια νέα εργολαβία κόστους περίπου 2 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση και των άλλων τμημάτων της υφιστάμενης γέφυρας.
Κυκλικός κόμβος φανάρια Ξηροποτάμου
Ρωτήθηκε επίσης ο κ. Σιδηρόπουλος, για την κατασκευή του κυκλικού κόμβου Ξηροποτάμου. Όπως είπε στον «Π.Τ.», έχει ήδη εγκριθεί το έργο ομόφωνα από το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ και βρίσκεται για έλεγχο προς χρηματοδότηση στη Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας. Το έργο θα έχει χρηματοδότηση από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ και έχει προϋπολογισμό 850.000 ευρώ.
Να σημειώσουμε εδώ ότι, στο έργο περιλαμβάνονται και έργα κατασκευής δικτύου απορροής ομβρίων υδάτων, τα οποία θα φτάνουν μέχρι και το ρέμα στα μάρμαρα Λαζαρίδη. Αυτό σημαίνει ότι όταν ολοκληρωθεί το έργο, δεν θα έχουμε τα στάσιμα νερά από τη βροχή στην περιοχή πριν από το φανάρια Ξηροποτάμου που είναι ένα αρκετά σοβαρό πρόβλημα.
Βελτίωση της οδού Δράμας – Νευροκοπίου
Επίσης, στο τελικό στάδιο πριν από την κατασκευή του, βρίσκεται το έργο της ασφαλτόστρωσης και διαμόρφωσης του δρόμου από τη Βιομηχανική Περιοχή μέχρι και το 25ο χλμ., επί της οδού Δράμας – Νευροκοπίου. Σύντομα το επόμενο διάστημα πρόκειται να υπογραφεί η σύμβαση με τον εργολάβο και το πιθανότερο μετά το Πάσχα, θα εγκατασταθεί για να ξεκινήσουν τα έργα. Προϋπολογισμός 3 εκατ. ευρώ.
Αποκατάσταση δρόμου τέρμα 1ης Ιουλίου
Όπως ήδη έχουμε ξαναγράψει στις 29 Ιανουαρίου, υπογράφηκε η σύμβαση με τον εργολάβο και ξεκίνησαν τα έργα αποκατάστασης του οδοστρώματος στην περιοχή του «Αίμου», έως και το κυκλικό κόμβο με το νότιο περιφερειακό.
Συγκεκριμένα, το έργο προβλέπει αρχικά την κατασκευή δικτύου απορροής ομβρίων υδάτων από τον κόμβο του «Αίμου» μέχρι και τη σιδηροδρομική γραμμή. Όπως ίσως γνωρίζουν οι συμπολίτες μας, όταν βρέχει, μαζεύονται πολλά νερά στη δεξιά κυρίως πλευρά, στην κατεύθυνση δηλαδή του δρόμου προς τη σιδηροδρομική γραμμή. Πράγμα που σημαίνει ότι η κυκλοφορία των οχημάτων δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο εκείνες τις ώρες και χρειάζεται μεγάλη προσοχή για να αποφύγει κανείς τα νερά.
Σ’ όλο αυτό το κομμάτι, θα γίνουν εργασίες απορροής των ομβρίων υδάτων, ενώ στη συνέχεια θα υπάρξει αποκατάσταση του οδοστρώματος με ασφαλτόστρωση. Η ασφαλτόστρωση όμως που θα ξεκινήσει από την περιοχή του «Αίμου», θα επεκταθεί μέχρι και τον κυκλικό κόμβο προς Καβάλα και θα γίνει πλήρης ασφαλτόστρωσης του δρόμου.