Home > νέα > Στα επόμενα δύο χρόνια η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Δράμας – Ξάνθης-Η τοποθέτηση του Περιφερειάρχη στη συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ

Στα επόμενα δύο χρόνια η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Δράμας – Ξάνθης-Η τοποθέτηση του Περιφερειάρχη στη συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ

Η τοποθέτηση του Περιφερειάρχη στη συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ

Στα επόμενα δύο χρόνια

η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής

σύνδεσης Δράμας – Ξάνθης

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΤΟ ΘΕΜΑ της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης συζητήθηκε στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου το βράδυ της περασμένης Τετάρτης 7 Φεβρουαρίου.

Η συζήτηση ξεκίνησε έπειτα από επερώτηση που κατέθεσε προς την περιφερειακή αρχή ο επικεφαλής της παράταξης «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία για την ΑΜΘ» και περιφερειακός σύμβουλος Δράμας κ. Ηλιόπουλος.

Η ερώτηση αφορούσε στην απομόνωση της Περιφέρειας και της Δράμας από τον κεντρικό σιδηροδρομικό κορμό και τις όποιες επιπτώσεις έχει το ζήτημα αυτό, στην οικονομία της περιοχής και όχι μόνο.

Στην ερώτηση απάντησε ο περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Τοψίδης, διευκρινίζοντας ότι «η διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης έγινε επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ» ενώ τόνισε: «Στις 6/7/2023 έχει υπογραφεί η συμβατική σύμβαση από πλευράς του Δημοσίου και του ΟΣΕ, στην οποία αναφέρεται ότι, η εθνική σιδηροδρομική υποδομή διαχωρίζεται σε 4 κατηγορίες. Η πρώτη κατηγορία είναι το ενεργό δίκτυο, όπου διενεργούνται σιδηροδρομικές μεταφορές και ο διαχειριστής προβαίνει σε όλες εκείνες τις δράσεις και διαδικασίες ώστε να εξασφαλίζεται η κυκλοφορία των συρμών (όχι λεωφορείων) σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές».

Όσον αφορά τις άλλες κατηγορίες, όπως είπε ο κ. Τοψίδης, αυτές αφορούν τα δίκτυα υπό κατασκευή, και στην τέταρτη κατηγορία που μας αφορά, είναι ότι «ένα ενεργό δίκτυο μπορεί να είναι σε αναστολή λειτουργίας, όχι πάνω από ένα χρόνο».

Όπως είπε στη συνέχεια ο κ. Τοψίδης, την Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου επισκέφθηκε τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Σταϊκούρα και του έθεσε και το θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης.

«Ένα από τα θέματα που συζητήσαμε, ήταν και το σιδηροδρομικό δίκτυο. Μου είπε ο υπουργός ότι, παρ’ όλο που αυτή η διακοπή Ξάνθης – Δράμας είναι πάνω από ένα έτος, ο ίδιος δεσμεύτηκε και είπε ότι: για εμάς, ως Υπουργείο, είναι προτεραιότητα και θα γίνει. Υπάρχει μια σύβαση και μια δέσμευση γιατί είναι μια εταιρεία που έχει προγραμματισμούς 5ετίας, 10ετίας και 20ετίας. Το έργο αυτό δεν έγκειται στο 20ετές πρόγραμμα, στο οποίο υπάρχει μόνο η νέα Ανατολική Εγνατία Θεσσαλονίκη – Νέα Καρβάλη. Το έργο αυτό είναι προτεραιότητα της κυβέρνηση και θα κάνει αν θέλετε ένα bypass τη Δράμα σε μια σύνδεση με την Αμφίπολη, όμως αυτή τη στιγμή δεν έχει χρηματοδότηση γιατί χρειάζεται 1,5 δισ. ευρώ περίπου».

Όπως εξήγησε ο κ. Τοψίδης,  «ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι στο πενταετές και μάλιστα στα επόμενα δύο χρόνια, θα ολοκληρωθεί αυτή η διακοπή Ξάνθη – Δράμα».

Σημείωσε ακόμα ο περιφερειάρχης ΑΜΘ, ότι εντός της πενταετίας θα ολοκληρωθούν όλα τα έργα που προβλέπονται μεταξύ Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης και ότι «άμεσα θα ολοκληρωθεί το έργο ηλεκτροκίνησης Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, που είναι έργο περίπου 625 εκατ. ευρώ. καθώς υπάρχει χρηματοδότηση και αυτό θα ξεκινήσει άμεσα για να ολοκληρωθεί στην επόμενη διετία».

Σημείωσε τέλος ο ίδιος, ότι, «αυτό που οφείλουμε ως διοίκηση και ως Περιφέρεια, είναι να έχουμε ως προτεραιότητα αυτό το μέσο μεταφοράς που είναι και φθηνό και χρησιμοποιείται και για επιβατικούς και εμπορικούς λόγους».