Home > νέα > Σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων και στη Δράμα στο δρόμο προς Γκότσε Ντέλτσεφ-Στόχος για 50 σταθμούς σε περιοχές Ελλάδας και Βουλγαρίας

Σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων και στη Δράμα στο δρόμο προς Γκότσε Ντέλτσεφ-Στόχος για 50 σταθμούς σε περιοχές Ελλάδας και Βουλγαρίας

Σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών

αυτοκινήτων και στη Δράμα

στο δρόμο προς Γκότσε Ντέλτσεφ

Στόχος για 50 σταθμούς σε περιοχές Ελλάδας και Βουλγαρίας

 

 

H δημιουργία 50 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε περιοχές της Ελλάδας και της Βουλγαρίας κοντά στα σύνορα, είναι ο απώτερος στόχος του νέου έργου E.VE.CR.I, με τον διακριτικό τίτλο «Local-e», στο οποίο μετέχει το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (EKETA/IMET-GR), με έδρα τη Θεσσαλονίκη.

Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση του Ινστιτούτου, ένα βασικό ζήτημα για την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων είναι η έλλειψη ενός συνεχώς προσβάσιμου, εύχρηστου και ευρέως διαδεδομένου δικτύου σημείων φόρτισης. Για περιοχές κοντά στα σύνορα, όπου γίνονται πολλά ταξίδια προς τη γειτονική Βουλγαρία, η δυνατότητα χρήσης του δικτύου φόρτισης της άλλης χώρας είναι πρωταρχικής σημασίας.

Οι 50 σταθμοί φόρτισης (25 σε κάθε πλευρά των ελληνοβουλγαρικών συνόρων) θα χωροθετηθούν στην Κεντρική Μακεδονία και την Ανατολική Μακεδονία- Θράκη στην Ελλάδα και στη Νοτιοδυτική και Νότια Κεντρική Βουλγαρία, σε δρόμους οι οποίοι συνδέουν το Πέτριτς και το Σαντάνσκι με τις Σέρρες, το Γκότσε Ντέλτσεφ με τη Δράμα και την Καβάλα, το Σμόλιαν και το Ζλάτογκραντ με την Ξάνθη, το Κάρτζαλι με την Κομοτηνή και το Σβίλενγκραντ με την Αλεξανδρούπολη. Επιπλέον, σταθμοί φόρτισης αναμένεται να εγκατασταθούν σε Αλεξανδρούπολη, Δράμα, Ελευθερούπολη, Καβάλα, Κάτω Νευροκόπι, Κομοτηνή, Ορεστιάδα, Σέρρες, Θεσσαλονίκη, Θάσο, Ξάνθη, Μπάνσκο, Μπλαγκόεβγκραντ, Ντόσπατ, Γκότσε Ντέλτσεφ, Κάρτζαλι, Μόμτσιλγκραντ, Πετριτσμοράνσκι, Σαντάνσκι, Σβίλενγκραντ, Βέλιγκραντ, Ζλάτογκραντ, καθώς και σε διαδρομές με κωμοπόλεις και χωριά ανάμεσά τους.

«Η ανάπτυξη και επέκταση του δικτύου ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη διασυνοριακή περιοχή έχει πολλαπλά οφέλη, όπως βελτιωμένη ενεργειακή απόδοση, μειωμένες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, βελτίωση της επιχειρηματικότητας μέσω της κοινής χρήσης ενός ζωντανού δικτύου υποστηρικτών της ηλεκτροκίνησης» υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση. Στην ελληνική πλευρά η πρώτη συνάντηση έγινε σήμερα στις 9 Δεκεμβρίου, στις εγκαταστάσεις του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ στη Θεσσαλονίκη, ενώ στη βουλγαρική πλευρά πραγματοποιήθηκαν δύο συναντήσεις, στις 26/11 και 8/12.

Συνολικά 12 συναντήσεις με τοπικές αρχές, μικρομεσαίες επιχειρήσεις, κοινωνίες των πολιτών, εταιρείες παροχής φορτιστών και ηλεκτρικών οχημάτων και άλλους ενδιαφερόμενους πρόκειται να πραγματοποιηθούν μέχρι την άνοιξη του 2022. Στόχος τους είναι η διάδοση των ωφελειών ενός σταθμού φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις τοπικές επιχειρήσεις της περιοχής. Οι συμμετέχοντες μπορούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την εγκατάσταση φορτιστών στον χώρο τους ή να λαμβάνουν άμεση ενημέρωση σχετικά με ημερομηνίες, τοποθεσίες και άλλες σχετικές πληροφορίες, στην ιστοσελίδα www.local-e.eu και στο facebook με την αντίστοιχη επωνυμία του έργου.

Το έργο E.VE.CR.I συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από εθνικούς πόρους των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα συνεργασίας Interreg V-A «Ελλάδα- Βουλγαρία 2014-2020». Αποτελεί μία απάντηση στη βιώσιμη ανάπτυξη και την επίλυση περιβαλλοντικών θεμάτων, με εταίρους τη «Συμμαχία των παραγωγών οικολογικής ενέργειας» (SPEE-BG), το «Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης / Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών» (EKETA/IMET-GR) και τη «Βουλγαρική Ένωση Ηλεκτρικών Οχημάτων» (BAEPS-BG).

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ