Με προϋπολογισμό 715.000 ευρώ
Στην τελική ευθεία η κατασκευή του
κυκλικού κόμβου στη ΒΙ.ΠΕ. Δράμας
Έναρξη εργασιών τον Απρίλιο του 2025
Του Θανάση Πολυμένη
ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ευθεία μπήκε πλέον ένα από τα σημαντικότερα έργα κυκλικών κόμβων στην περιοχή της Δράμας. Πρόκειται για τη διασταύρωση της Βιομηχανικής Περιοχής Δράμας (ΒΙΠΕ).
Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική διασταύρωση, με ιδιαίτερα αυξημένο φόρτο κυκλοφορίας καθημερινά, καθώς και πολλών βαρέων οχημάτων, τα οποία κατευθύνονται είτε από και προς τη ΒΙΠΕ, είτε από και προς το ΒΙ.ΠΑ. Προσοτσάνης και φυσικά από και προς της Βουλγαρία.
Στην εν λόγω διασταύρωση έχουν συμβεί πολλά τροχαία ατυχήματα, ενώ οι βλάβες των φωτεινών σηματοδοτών είναι συχνές και υπάρχουν έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα.
Όπως ήδη είχαμε δημοσιεύσει πριν από ένα μήνα περίπου, η Περιφερειακή Επιτροπή Αν. Μακεδονίας – Θράκης είχε εγκρίνει τους όρους και πλέον το έργο δημοπρατείται σήμερα με την σχετική δημοσίευση της προκήρυξης.
Ο συνολικός προϋπολογισμός κατασκευής του κυκλικού κόμβου της ΒΙΠΕ Δράμας είναι 715.000 ευρώ.
Σύμφωνα με τη μελέτη θα κατασκευαστούν κράσπεδα στην περιοχή, θα αποξηλωθούν οι φωτεινοί σηματοδότες, θα γίνει αντικατάσταση στύλων φωτισμού σε όλο το σημείο της διασταύρωσης, θα κατασκευαστούν επίσης τέσσερις κάθετες νησίδες προσέγγισης και σε διαφορετικές αποστάσεις από την αρχή των νησίδων, στηθαία ασφαλείας, πινακίδες ρυθμιστικές και πληροφοριακές, ενώ ο κόμβος θα διαγραμμιστεί και θα τοποθετηθούν ακουστικές ταινίες μείωσης ταχύτητας στις λωρίδες προσέγγισης.
Με την ολοκλήρωση του έργου, θα παραδοθεί προς χρήση ένας ηλεκτροφωτισμένος κυκλικός κόμβος με τέσσερις προσβάσεις, χωρίς φωτεινή σηματοδότηση, με κατάλληλη αποστράγγιση των ομβρίων.
Ως ημερομηνία έναρξης της πράξης ορίζεται η 17 Απριλίου 2025 και ημερομηνία λήξης τη 31 Δεκεμβρίου 2029.
Οι κυκλικοί κόμβοι στη Δράμα
Ο πρώτος κυκλικός κόμβος που δημιουργήθηκε στη Δράμα, είναι αυτός στην είσοδο της πόλης από ανατολικά, στην περιοχή του ξενοδοχείου «Κούρος», ενώ μετά από αρκετά χρόνια, κατασκευάστηκε ο κυκλικός κόμβος στη διασταύρωση του Ξηροποτάμου. Ιδιαίτερα για τον δεύτερο, η μείωση των τροχαίων συγκρούσεων εξαλείφθηκε, όπως και τα προβλήματα που δημιουργούνταν στην κυκλοφορία από τις πολύ συχνές βλάβες των φωτεινών σηματοδοτών, που αύξανε τραγικά την επικινδυνότητα στο οδικό δίκτυο της περιοχής. Ακόμα, μειώθηκε σημαντικά ο χρόνος της διέλευσης ενός οχήματος, καθώς πλέον δεν υπάρχει η αναγκαστική στάση στους φωτεινούς σηματοδότες, ενώ μειώθηκε σε μεγάλο βαθμό και η ταχύτητα διέλευσης από το σημείο.
Ο τρίτος κυκλικός κόμβος που δημιουργήθηκε στη Δράμα, είναι αυτός στην περιοχή του πρώην εργοστασίου της ΣΟΦΤΕΞ, στην έξοδο της πόλης νότια προς Κουδούνια και Θεσσαλονίκη.
Όπως είναι γνωστό, στη συγκεκριμένη διασταύρωση είχαμε πάρα πολλά τροχαία, με τραυματισμούς ακόμα και θανάτους. Από το διάστημα της λειτουργίας του, η οδική κυκλοφορία από το σημείο έγινε ασφαλέστερη, ενώ και εδώ επίσης, μειώθηκαν σημαντικά οι ταχύτητες των οχημάτων, ενώ βελτιώθηκε και ο χρόνος διέλευσης.