Home > Πρώτο Θέμα > Στις «ράγες» μπαίνει η συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής Δράμας Δόθηκε στη δημοσιότητα η διακήρυξη του έργου ύψους 4.5 εκατ. ευρώ

Στις «ράγες» μπαίνει η συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής Δράμας Δόθηκε στη δημοσιότητα η διακήρυξη του έργου ύψους 4.5 εκατ. ευρώ

Όπως ακριβώς το είχε εξαγγείλει από τη Δράμα ο Χρ. Σταϊκούρας

Στις «ράγες» μπαίνει η συντήρηση

της σιδηροδρομικής γραμμής Δράμας

Δόθηκε στη δημοσιότητα η διακήρυξη του έργου ύψους 4.5 εκατ. ευρώ

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΟΤΑΝ ΤΗΝ Πέμπτη 9 Μαΐου είχε βρεθεί στη Δράμα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, είχε ανακοινώσει ότι μέχρι τέλος Μαΐου, τα τεύχη δημοπράτησης για τη συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής της περιοχής της Δράμας, θα είχαν εκδοθεί.

Το έργο, αφορά στην συντήρηση και ανάταξη της σιδηροδρομικής γραμμής που βρίσκεται εντός της δικαιοδοσίας της Δράμας, καθώς παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα. Γι’ αυτό το λόγο άλλωστε, η γραμμή αυτή εδώ και μερικά χρόνια παραμένει ανενεργή, καθώς δεν θα ήταν ασφαλής η κυκλοφορία επιβατικού τρένου, ενώ οι αμαξοστοιχίες θα έπρεπε να κινούνται με ιδιαίτερα χαμηλές ταχύτητες.

Έτσι, στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Σταϊκούρας είχε ανακοίνωσει από τη Δράμα με το πλέον επίσημο τρόπο, ότι, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, η γραμμή αυτή θα έχει συντηρηθεί και αναταχθεί, μαζί με την αναβάθμιση και των ισόπεδων διαβάσεων».

Ο κ. Σταϊκούρας είχε ανακοινώσει ότι, «τα έργα θα ολοκληρωθούν μέχρι τέλος του 2025. Παράλληλα, εξασφαλίστηκε για πρώτη φορά επιπλέον πρόσθετο κονδύλι ύψους 25 εκατ. ευρώ. Επτά εκατ. ευρώ για το 2024 και 18 εκατ. για το 2025, έτσι ώστε να αντιμετωπίσουμε ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζεται πρωτίστως στη Βόρεια Ελλάδα και αφορά τις ισόπεδες διαβάσεις. Το έργο αυτό θα ολοκληρωθεί σε 15 – 18 μήνες, από τότε που θα βρεθεί ανάδοχος. Τα Τεύχη Δημοπράτησης, εκτιμώνται στο δεύτερο 15νθήμερο του Μαΐου».

Η έκδοση του διαγωνισμού

Πλέον, η Διεύθυνση Συντήρησης Γραμμής του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος Α.Ε., με δραστηριότητα Διαχειριστή Σιδηροδρομικής Υποδομής, έδωσε χθες στη δημοσιότητα και δημοσιεύεται σήμερα και στον «Π.Τ.», η προκήρυξη ανοικτής διαδικασίας μειοδοτικού διαγωνισμού για το έργο: «Συντήρηση της εν λειτουργία σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή δικαιοδοσίας του Τμήματος Συντήρησης Γραμμής Δράμας», με προϋπολογισμό 4.500.000,00€.

Οι εργασίες του έργου αφορούν στη διορθωτική και προληπτική συντήρηση κύριων και δευτερευουσών γραμμών με στόχο την άρση βραδυποριών σε εντοπισμένα τμήματα των γραμμών που ανήκουν στη δικαιοδοσία του Τμήματος Συντήρησης Γραμμής Δράμας, στα οποία οι εργασίες θα εκτελεστούν σε περιθώρια κυκλοφορίας.

Πρόκειται σίγουρα για μια ιδιαίτερα θετική εξέλιξη, καθώς πλέον το έργο αυτό … μπαίνει στις ράγες και μέχρι τέλος του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί. Πράγμα που σημαίνει ότι, με την ολοκλήρωση του έργου, το επιβατικό τρένο θα μπορεί πλέον να έρχεται μέχρι τη Δράμα από τη Θεσσαλονίκη.

Όπως είναι ήδη γνωστό και όπως είχε ήδη πει ο ίδιος ο υπουργός, πλέον το έργο κατασκευής της Σιδηροδρομικής Εγνατίας «παγώνει» προς το παρόν για τα επόμενα χρόνια και η κυβέρνηση δίνει βάση στα τμήματα όπως αυτό της Δράμας, ώστε να συντηρηθούν και να προχωρήσουν.

Η σύνδεση με την Ξάνθη

Θα πρέπει να διευκρινίσουμε εδώ, ότι, το παραπάνω έργο αφορά τη επαναλειτουργία της γραμμής Θεσσαλονίκης – Σερρών – Δράμας. Για τη σύνδεση της γραμμής από τη Δράμα μέχρι την Ξάνθη είναι ένα άλλο ζήτημα, για το οποίο ο κ. Σταϊκούρας είχε αναφερθεί στον εν λόγω Νομό, όταν τον επισκέφθηκε τις επόμενες ημέρες από τη Δράμα.

Αυτό που είχε δηλώσει σε συνέντευξη Τύπου στην Ξάνθη ο κ. Σταϊκούρας, είναι ότι «η γραμμή Δράμα – Ξάνθη δεν είναι εύκολη στην υλοποίησή της, θέλει δουλειά».

Όπως μάλιστα είχε δηλώσει από την Ξάνθη, «δεν είναι εύκολη κατάσταση για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Στην επόμενη επίσκεψη θα συζητήσουμε με την διοίκηση του ΟΣΕ για να προτεραιοποιήσουμε τα έργα. Η γραμμή Θεσσαλονίκη- Δράμα θα είναι έτοιμη το 2025 αλλά η γραμμή Δράμα -Ξάνθη δεν είναι εύκολη στην υλοποίησή  της… θέλει αρκετή δουλειά… Αλλά έχουμε τη δυνατότητα να ενισχύσουμε την επιχειρηματικότητα με την γραμμή Ξάνθη – Αλεξανδρούπολη».