Ιούλιο και Αύγουστο αναμένεται η μεγάλη κορύφωση
Στο 70% πλησιάζει η αύξηση
της κίνησης στο συνοριακό
σταθμό Εξοχής λόγω επισκεπτών
► Μιλάει στον «Π.Τ.» ο διοικητής του Αστ. Τμ. Κ. Νευροκοπίου κ. Μωυσίδης – «Σε περίπτωσης μεγάλης κίνησης ανοίγει και δεύτερη γραμμή ελέγχου»
Του Θανάση Πολυμένη
ΟΣΟ ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ οι θερμοκρασίες στην περιοχή των Βαλκανίων, αλλά και όσο προχωράμε προς το καλοκαίρι, τόσο περισσότερο αυξάνεται και η ροή των επισκεπτών από τις χώρες της Βαλκανικής και κυρίως από τη Βουλγαρία, τη Σερβία και τη Ρουμανία.
Το τελευταίο Σαββατοκύριακο μάλιστα, η κίνηση στους μεθοριακούς σταθμούς του Προμαχώνα στις Σέρρες, της Εξοχής στο Κ. Νευροκόπι Δράμας, αλλά και της Νυμφαίας στη Ροδόπη, ήταν ιδιαίτερα αυξημένη, ώστε μάλιστα δημιουργήθηκαν και ουρές σε κάποιες περιπτώσεις.
Η πλειοψηφία των επισκεπτών είναι Βούλγαροι, Ρουμάνοι και Σέρβοι τουρίστες, οι οποίοι καταλύουν στις παραλίες της Αν. Μακεδονίας και Θράκης όπως Καβάλα και Θάσο, αλλά και σε περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας όπως στην Ασπροβάλτα, στον Σταυρό και στην Ολυμπιάδα, ενώ φτάνουν μέχρι και την Κατερίνη.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η είσοδος επισκεπτών αναμένεται να είναι ιδιαίτερα αυξημένη το επόμενο τριήμερο του Αγίου Πνεύματος μαζί με την γιορτή της Πεντηκοστής.
Πέρα από τους άλλους δύο μεθοριακούς Σταθμούς του Προμαχώνα στις Σέρρες, αλλά και της Νυμφαίας στη Ροδόπη, αυξημένη κίνηση παρουσιάζει και ο συνοριακός σταθμός Εξοχής Κ. Νευροκοπίου στο Νομό Δράμας.
Μιλώντας στον «Π.Τ.» ο διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος Κ. Νευροκοπίου κ. Ιγνάτιος Μωυσίδης, σημειώνει αρχικά ότι, «η κίνηση τα καλοκαίρια είναι πάντα αυξημένη σε σχέση με την χειμερινή περίοδο. Μάλιστα, την θερινή περίοδο του 2023 είχαμε 70% αύξηση σε σχέση με το 2022, ενώ φέτος πιστεύω ότι θα είμαστε στα ίδια περίπου επίπεδα».
Όπως τονίζει, «από μια πρώτη εικόνα που έχουμε αυτή την στιγμή, η κίνηση θα είναι και φέτος ιδιαίτερα αυξημένη, ενώ οι υπηκοότητες που έρχονται στην Ελλάδα είναι κυρίως Βούλγαροι και Ρουμάνοι».
Αυτό που λέει χαρακτηριστικά, είναι ότι «το προσωπικό δίνει τον αγώνα του, ιδιαίτερα τα Σαββατοκύριακο, που οι ροές είναι ιδιαίτερα αυξημένες, ενώ καθημερινά είναι πιο μειωμένες. Και ακόμα, η κορύφωση παρατηρείται τον Ιούλιο και τον Δεκαπενταύγουστο».
Ερωτώμενος αν καθ’ όλη αυτή την περίοδο δημιουργούνται προβλήματα από την αυξημένη κίνηση στη λειτουργία του Τελωνείου, ο κ. Μωυσίδης επισημαίνει ότι, «από την αυξημένη κίνηση υπάρχουν κάποιες καθυστερήσεις στις ροές. Εμείς, μπορούμε να ενεργοποιήσουμε στην είσοδο και δεύτερη γραμμή ελέγχου και όταν έχουμε αυξημένη κίνηση, δουλεύουμε δύο γραμμές ελέγχου. Βέβαια, καμιά φορά κι αυτό ακόμα δεν αρκεί, όμως σε καμιά περίπτωση δεν συγκρίνονται με τις καθυστερήσεις στον Προμαχώνα, όπου εκεί η κίνηση είναι πολύ μεγαλύτερη».
Αυτό που χαρακτηριστικά σημειώνει ο ίδιος, είναι ότι, «επειδή έχουμε την ιδιαιτερότητα της οδικής σήραγγας, προσπαθούμε να μην μένουν σταματημένα αυτοκίνητα μέσα, για να αποφύγουμε ατυχήματα».
Τι μένει στη Δράμα;
Παρ’ όλα αυτά, αξίζει να δούμε και τι είναι τελικά αυτό που μένει στη Δράμα, από όλο αυτό το πέρασμα Βουλγάρων και Ρουμάνων. Όπως είναι γνωστό, όσοι από τους Βαλκάνιους επισκέπτες εισέρχονται στη Δράμα, όλοι κατευθύνονται προς τις ακτές και παραλίες της Καβάλας κυρίως και της Θάσου. Η βασική κατάλυση γίνεται στα παράλια και στη θάλασσα και όχι σε περιοχές της Δράμας.
Στην περίπτωση αυτή, η Δράμα λειτουργεί μόνο ως πέρασμα, ως σημείο διέλευσης και όχι ως αποδέκτης τουριστών από Βουλγαρία και Ρουμανία, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Γι’ αυτό, ίσως θα έπρεπε να γίνει κάτι διαφορετικά, ώστε τουλάχιστον να υπάρξει έστω και μια διανυκτέρευση απ’ όλο αυτό τον κόσμο στην περιοχή μας.