Home > νέα > Στο «χορό» των πωλήσεων κατασκευαστικών ομίλων καθυστερεί η δημοπράτηση του άξονα Δράμας-Αμφίπολης ( ; )

Στο «χορό» των πωλήσεων κατασκευαστικών ομίλων καθυστερεί η δημοπράτηση του άξονα Δράμας-Αμφίπολης ( ; )

Στο «χορό» των πωλήσεων κατασκευαστικών

ομίλων καθυστερεί η δημοπράτηση

του άξονα Δράμας-Αμφίπολης (;)

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΑΝ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ εδώ στη Δράμα, μέρα με τη μέρα περιμένουμε να δούμε εξελίξεις στο ζήτημα της δημοπράτησης του έργου της κατασκευής του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης, φαίνεται όμως ότι πίσω απ’ αυτό, βρίσκονται διαδικασίες πώλησης – απορρόφησης των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη χώρα.

Όπως είναι γνωστό αρχικά το έργο του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης, είναι έργο Σύμπραξης Δημοσίου με Ιδιωτικό Φορέα (ΣΔΙΤ) και αυτό σημαίνει ότι μόνο μια πολύ μεγάλη εταιρεία θα μπορούσε να αναλάβει το έργο αυτό.

Το έργο του κάθετου οδικού άξονα της Δράμας προς την Αμφίπολη, είναι ένα έργο με έναν τεράστιο προϋπολογισμό 444,91 εκατ. ευρώ με τον ΦΠΑ.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι σήμερα, στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού – στην οποία υποτίθεται ότι βρισκόμαστε – έχουν περάσει οι εταιρείες: ΓΕΚ Τέρνα, Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Μυτιληναίος, Άβαξ και Intrakat.

Επίσης, σύμφωνα με όσα έχουν ειπωθεί μέχρι σήμερα, αυτή η δεύτερη φάση αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τέλος του 2023 και να ανακηρυχθεί ο ανάδοχος του έργου. Βέβαια, μέχρι τέλος του έτους έχουμε ακόμα ένα μήνα. Ευχής έργο όλων είναι να προχωρήσει η υπόθεση αυτή.

Γιατί όμως όλα αυτά έχουν πάει πίσω, εδώ και πάνω από ένα χρόνο;

Τα νέα είναι ότι όλες αυτές οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες, βρίσκονται σε μια διαδικασία πώλησης και απορρόφησης η μία με την άλλη. Ήδη, η ΑΚΤΩΡ – που συμμετείχε στο διαγωνισμό για τον κάθετο άξονα – έχει πωληθεί στην Intrakat, η οποία επίσης συμμετέχει στον ίδιο διαγωνισμό. Η ΑΚΤΩΡ μάλιστα έχει και το έργο της εγκατάστασης του δικτύου φυσικού αερίου στη Δράμα και την Ξάνθη, τα οποία έχουν σταματήσει μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες.

Αυτό σημαίνει ότι στον εν λόγω διαγωνισμό υπάρχει ένα πρόβλημα με την πώληση και απορρόφηση των εταιρειών αυτών μεταξύ τους, όπου πιθανόν να οφείλεται και η καθυστέρηση αυτή.

Σύμφωνα με ένα δημοσίευμα από τη naftemporiki.gr, αναφέρονται τα εξής: [Με την πώληση της θυγατρικής για τις κατασκευές, Άκτωρ, η Ελλάκτωρ ενίσχυσε ήδη το ταμείο της με 110,8 εκατ. ευρώ. Ποσόν 114 εκατ. θα καταβληθεί σταδιακά από την Intrakat εντός των επομένων 19 μηνών ως αποπληρωμή ενδοομιλικού δανεισμού. Στον Όμιλο εκτός από τις Παραχωρήσεις έχει μείνει, η συμμετοχή στη Reds (ακίνητα), ο τομέας της διαχείρισης των απορριμμάτων με τη θυγατρική Ηλέκτωρ και το 25% του τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ). Υπενθυμίζεται ότι το 2022 η Ελλάκτωρ πούλησε στον Όμιλο Βαρδινογιάννη το 75% των ΑΠΕ.]

Συνεχίζοντας το δημοσίευμα, βλέπει κανείς ότι ανάμεσα στα έργα που διεκδικούνται, υπάρχει και ο δρόμος Δράμας Αμφίπολης. Συγκεκριμένα το δημοσίευμα από τη naftemporiki.gr αναφέρει παρακάτω τα εξής: [Στα 6 δις. έργα ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεις, που διεκδικεί η Ελλάκτωρ, περιλαμβάνονται ακόμη κτιριακές υποδομές, (Αίθουσες Πανεπιστημίων, Σχολεία, Δικαστικά κτίρια κ.λπ.) προϋπολογισμού 1,5 δις., φράγματα – άρδευση και ύδρευση 1,3 δις. και αυτοκινητόδρομοι (Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Αμφίπολη – Δράμα) 0,6 δισ. ευρώ]

Αυτό που διαφαίνεται λοιπόν από όλη αυτή τη διαδικασία πωλήσεων και απορροφήσεων μεταξύ των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών, μοιάζει να είναι η αιτία της καθυστέρησης της δημοπράτησης για τον τελικό ανάδοχο του έργου. Το χρήμα είναι πάρα πολύ και σίγουρα αυτός που θα το πάρει, θα πρέπει όχι απλά να διαθέτει τα ανάλογα εχέγγυα, αλλά θα πρέπει και να μπορεί να το ολοκληρώσει!