Home > νέα > Η συζήτηση για τους οδικούς άξονες στη Βουλή Ούτε λέξη για τα 10χλμ. Μαυρολεύκης – Ν. Μπάφρας για όσους περίμεναν να το ακούσουν!

Η συζήτηση για τους οδικούς άξονες στη Βουλή Ούτε λέξη για τα 10χλμ. Μαυρολεύκης – Ν. Μπάφρας για όσους περίμεναν να το ακούσουν!

Η συζήτηση για τους οδικούς άξονες στη Βουλή

Ούτε λέξη για τα 10χλμ.

Μαυρολεύκης – Ν. Μπάφρας

για όσους περίμεναν να το ακούσουν!

Σπίρτζης: «Ένα μη βιώσιμο έργο δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ – Πρέπει να προσφύγουμε σε δανεισμό ή άλλες πηγές»

Προκλητική μικροπολιτική πρακτική από τον κ. Σπίρτζη έπαιζε με τις λέξεις «Δράμα» και «δράμα»

 

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

 

ΣΥΖΗΤΗΘΗΚΕ το πρωί της Πέμπτης 30 Νοεμβρίου 2017 στη Βουλή, η ερώτηση του βουλευτή Δράμας κ. Κυριαζίδη προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κυριαζίδη, σχετικά με το σε ποιο σημείο βρίσκονται οι μελέτες για τους οδικούς κάθετους άξονες της Δράμας προς την Εγνατία οδό.

Κατά την πρωτολογία του ο κ. Κυριαζίδης, αναφέρθηκε λέγοντας ότι «δεν υπάρχει η πολιτική βούληση από πλευράς της κυβέρνησης, προκειμένου να υλοποιήσει το συγκεκριμένο έργο, με την έννοια της οδικής απομόνωσης της Δράμας από τη λοιπή χώρα» και ζήτησε να μάθει σε ποιο σημείο βρίσκονται οι μελέτες για το άξονα Δράμα – Αμφίπολη.

Απαντώντας ο κ. Σπίρτζης, έκανε λόγο για το σημείο στο οποίο βρίσκονται οι διάφορες μελέτες, ενώ δεν είπε ούτε μια λέξη, όσον αφορά τα 10 πρώτα χιλιόμετρα για τα οποία μιλάνε εδώ και καιρό τοπικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, ο κυβερνητικός βουλευτής κ. Καραγιαννίδης, αλλά και ο αντιπεριφερειάρχης κ. Πατακάκης, ο οποίος μέχρι προ ημερών έλεγε ότι οι μελέτες έχουν ωρίμανση 95% και πολύ σύντομα θα γίνει η εξαγγελία τους. Απορίας άξιο είναι, αν όντως υπάρχει κάτι να ξεκινήσει στο πολύ συγκεκριμένο τμήμα των 10 χλμ., γιατί ο κ. Σπίρτζης δεν έκανε απολύτως καμία αναφορά!

Το χαρακτηριστικό της δευτερολογίας του, είναι ότι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αναφέρθηκε σε μια προκλητική μικροπολιτική τακτική για το τι έγινε ή δεν έγινε τα προηγούμενα χρόνια, παίζοντας μάλιστα με τις λέξεις «Δράμα» και «δράμα». Έκλεισε μάλιστα τα λεγόμενά του, λέγοντας ότι «κάποιοι λαϊκιστές ζητούν να μετακινήσουμε τη Δράμα πάνω στην Εγνατία…»

KYRIAZIDHS

Κυριαζίδης: «Αχ Δράμα μου. Μπλέξαμε με πολιτικούς απατεώνες»

Χαρακτηριστική ήταν η ανακοίνωση του βουλευτή Δράμας λίγη ώρα μετά, ο οποίος σε ένα κείμενο με τίτλο: [Αχ Δράμα μου. Μπλέξαμε με πολιτικούς απατεώνες», δήλωνε μεταξύ άλλων: «Ύστερα από τρία (3) χρόνια υπεκφυγών, παλινωδιών και τόνων ψεμάτων, σήμερα αποκαλύφθηκε η σκληρή πραγματικότητα αναφορικά με την οδύσσεια της οδικής σύνδεσης της Δράμας με το οδικό σώμα της χώρας. (…)

Δυστυχώς σήμερα από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη κατά την ‘’αναγκαστική’’ παρουσία του στη Βουλή, ύστερα από έξι (6) αναβολές, με τον πιο ωμό και ποταπό τρόπο που ξεπέρασε τα όρια κάθε προκλητικότητας, ΉΡΘΕ το πιο οδυνηρό για τη Δράμα ράπισμα συνοδευόμενο από ένα καταιγισμό ψεμάτων, ανακολουθιών και ύβρεων, ότι η κυβέρνηση επί τρία χρόνια δεν έκανε το παραμικρό για την οδική σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία Οδό και ότι για την εγκληματική της αδιαφορία ευθύνονται οι προηγούμενες κυβερνήσεις, ενώ η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ σχεδιάζει τώρα τον τρόπο περάτωσης των μελετών, του τρόπου εξεύρεσης της χρηματοδότησης και αυτό βεβαίως θέλει χρόνο, για την υλοποίησή του όλου σχεδιασμού.  Με λίγα λόγια οι ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έσβησαν τη Δράμα από το χάρτη της Ελλάδος.]

SPIRTZHS

Σπίρτζης: «Δυο απόψεις στην ΠΑΜΘ»

Απαντώντας ο κ. Σπίρτζης στην πρωτομιλία του, μίλησε για «προχειρότητα και παντελούς έλλειψης βασικού σχεδιασμού, που χαρακτήριζε τον τρόπο με τον οποίο γινόντουσαν τα έργα στη χώρα μας». Ερχόμενος στο ζήτημα της Δράμας, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι «στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης (ΠΑΜΘ), υπάρχουν δύο τελείως διακριτές, αν θέλετε, θεωρήσεις. Υπάρχει η άποψη του Περιφερειακού Συμβουλίου και της Περιφέρειας που ρίχνει το βάρος στον οδικό άξονα Σέρρες – Δράμα – Καβάλα, για άλλους λόγους, υπάρχει και η άποψη των περισσότερων φορέων της Αντιπεριφέρειας Δράμας, για να γίνει ο δρόμος Δράμας – Αμφίπολης».

Ο υπουργός, αναγνώρισε ότι «και οι δύο δρόμοι εξυπηρετούν διαφορετικές ανάγκες και πρέπει να γίνουν. Για να γίνουν όμως πρέπει να έχουν μελετητικές ωριμότητες και έχουμε διαφορετικά επίπεδα σχεδιασμού στους δύο δρόμους και διαφορετικά προβλήματα».

 

Το στάδιο των μελετών

Στη συνέχεια ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε στην κατάσταση των μελετών για το τμήμα Δράμας – Αμφίπολης: «Έχουμε το τμήμα της Νοτιοανατολικής παράκαμψης της Δράμας μήκους 4 χλμ., που είναι με ευθύνη της Εγνατίας Οδού ΑΕ. Εκπονήθηκαν και εγκρίθηκαν οι προκαταρκτικές μελέτες, οι μελέτες ανισόπεδων κόμβων και του παράπλευρου οδικού δικτύου για την σύνδεση της παράκαμψης της Δράμας με τους άξονες Δράμα – Αμφίπολη και Δράμα – Καβάλα, και απαιτείται ποσό που έχει εγκριθεί, 850.000 ευρώ για την μελετητική ωρίμανση του έργου.

Για το τμήμα από τη Δράμα μέχρι την Παλαιοκώμη, από τη Μαυρολεύκη, συνολικού μήκους 39 χλμ., η Εγνατία Οδός ΑΕ έχει παραλάβει μέρος των μελετών που εκπονήθηκαν από την ευθύνη άλλων φορέων (της Περιφέρειας και παλαιότερα του Υπουργείου) και αναμένει τις υπόλοιπες, υπό εκπόνηση και υπό έγκριση μελέτες. Οι μελέτες που έχουν ολοκληρωθεί, είναι οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η οριστική μελέτη, οι μελέτες υδραυλικών και πέντε μελέτες τεχνικών. Εκκρεμούν 10 μελέτες τεχνικών, δεν υπάρχει ακόμα έγκριση του Κτηματολογίου και δεν έχουν γίνει και οι μελέτες σήμανσης και ασφάλειας. Τέλος, το Παλαιοκώμη – Αμφίπολη, μήκους 10 χλμ., όπου απαιτείται αναγνωριστική μελέτη οδοποιίας που θα αφορά σε νέα χάραξη ανατολικότερα της υφιστάμενης οδού, δηλαδή προς τις υπώρειες του όρους Παγγαίου, ώστε να υλοποιηθεί ομογενοποίηση της διατομής και των υπολοίπων χαρακτηριστικών του εν λόγω υποτμήματος, με το υπόλοιπο υποτμήμα στον άξονα. Στο εν λόγω τμήμα, είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν καθυστερήσεις, αν δεν προηγηθούν οι αναγκαίες προεργασίες για τα αρχαιολογικά στην περιοχή, αλλά δεν είναι κρίσιμο τμήμα, καθώς υπάρχει υφιστάμενη εναλλακτική διαδρομή».

 

Εξεύρεση χρηματοδότησης!

Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε στο τι σκοπεύει να κάνει η κυβέρνηση από εδώ και πέρα, λέγοντας ότι «οι μελέτες αυτές πρέπει να προχωρήσουν και αυτό θα κάνουμε. Συγκεκριμένα, με την Εγνατία Οδό ΑΕ, έχει δρομολογηθεί να προσληφθεί Τεχνικός Σύμβουλος για να συνδράμει στις διαδικασίες ωρίμανσης των υπόλοιπων μελετών. Το επόμενο που έχουμε κανονίσει, είναι να ανατεθούν οι υπολειπόμενες μελέτες για τα 30 χλμ. του δεύτερου τμήματος, σε μελετητή. Ο στόχος μας είναι η ολοκλήρωση μελετητικής ωρίμανσης άμεσα, και αμέσως μετά θα ακολουθήσουν οι μελέτες βιωσιμότητας του έργου, ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία εξεύρεσης χρηματοδότησης για την κατασκευή του έργου.

Και εδώ θέλω να πω ότι, για να γίνει ένα έργο και να χρηματοδοτηθεί από τα χρήματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής από το νέο ΕΣΠΑ, πρέπει το έργο να είναι βιώσιμο. Σε περίπτωση που δεν είναι βιώσιμο, δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε χρήματα από εκεί και αυτό είναι ένα από τα μεγάλα εγκλήματα  που έγιναν στην αναθεώρηση και τη μείωση του φυσικού αντικειμένου των αυτοκινητοδρόμων.

Αν δεν μπορούμε να αποδείξουμε τη βιωσιμότητα ενός έργου, πρέπει, ή μέσα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, που όπως γνωρίζεται το κόστος αυτών των δύο έργων, ειδικά για τους άξονες της Δράμας, είναι τέτοιο που δεν επιτρέπει να χρηματοδοτηθεί από το Υπουργείο. Άρα, πρέπει να βρούμε χρηματοδότηση από δανεισμό είτε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων είτε από αλλού».

 

«Τα κάνατε δράμα… στη Δράμα»

Προκλητικός ήταν στη δευτερολογία του ο κ. Σπίρτζης, χρησιμοποιώντας χωρίς ιδιαίτερο λόγο, μια μικροπολιτική τακτική, τόσο κατά του κ. Κυριαζίδη όσο και κατά της Νέας Δημοκρατίας, χωρίς να αναφέρει άλλα στοιχεία για τους άξονες. Έφτασε στο σημείο να πει «δυστυχώς στη Δράμα… τα κάνατε δράμα κ. Κυριαζίδη», ενώ για το δρόμο Δράμας – Αμφίπολης είπε: «Αναθέσατε γι’ αυτό το δρόμο σε τρεις διαφορετικούς φορείς, στην Περιφέρεια, στην Εγνατία, στο Υπουργείο, να μελετήσει ένα δρόμο. Κάθε μελέτη είχε διαφορετική διατομή. Αλλού το τμήμα της μελέτης είχε ΛΕΑ (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης), αλλού δεν είχε, άλλες διατομές, στην Αμφίπολη θα βρίσκατε τον Μέγα Αλέξανδρο και προφανώς σταματήσατε. Για το δρόμο Δράμας – Καβάλας, όλοι ήξεραν ότι οι φοβερές μελέτες που κάνατε θα περνούσαν μέσα από το προστατευόμενο δάσος. Δεν είναι μόνο θέματα νομοθεσίας και άρα αυτό το τμήμα δεν μπορεί να έχει μελετητική ωριμότητα».

Σε άλλο σημείο, ο κ. Σπίρτζης, συνεχίζοντας την τακτική του, είπε ότι, «ένα μεγάλο κομμάτι λαϊκιστών της παράταξης της Νέας Δημοκρατίας και όχι μόνο, θεωρεί ότι πρέπει να μετακινήσουμε τη Δράμα για να είναι πάνω στην Εγνατία. Δεν γίνεται αυτό. Τα ίδια μου λένε και για το Σιδηρόδρομο. Αν μπορείτε να μετακινήσετε τη Δράμα, με γειά σας και χαρά σας. Έχετε κάνει τη Δράμα … δράμα και κατ’ όνομα!».