Home > νέα >  Τάσσου: «Δεν έχουμε ένα κουβά με υπαλλήλους, ούτε διαθέσιμους που να «λιμνάζουν» σε μια υπηρεσία…»

 Τάσσου: «Δεν έχουμε ένα κουβά με υπαλλήλους, ούτε διαθέσιμους που να «λιμνάζουν» σε μια υπηρεσία…»

Με αφορμή την μην πληρωμή των σχολικών καθαριστριών από το Δήμο

 Τάσσου: «Δεν έχουμε ένα κουβά

με υπαλλήλους, ούτε διαθέσιμους

που να «λιμνάζουν» σε μια υπηρεσία…»

 Μια συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο που αναδεικνύει την έντονη υποστελέχωση του Δήμου Δράμας

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΖΗΤΗΜΑΤΑ της έντονης υποστελέχωσης του Δήμου Δράμας, ανέδειξε μια συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, το βράδυ της περασμένης Τετάρτης 20 Οκτωβρίου.

Το πρόβλημα αναδείχθηκε έπειτα από ένα ερώτημα του δημοτικού συμβούλου της παράταξης «πόλη+ζωή» κ. Μλεκάνη, σχετικά με τη μη πληρωμή των σχολικών καθαριστριών του Δήμου Δράμας. Πρόβλημα το οποίο οφείλεται στην έλλειψη προσωπικού στην Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου μας και τίποτα περισσότερο απ’ αυτό. Πρόβλημα όμως αρκετά σοβαρό, καθώς με την έλλειψη του απαραίτητου προσωπικού, τελικά κάποια πράγματα πηγαίνουν πίσω, και κυρίως οι πληρωμές των μισθών των σχολικών καθαριστριών.

Όπως εξηγήθηκε από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Προγραμματισμού κ. Τάσσου, το ζήτημα αυτό «σκόνταψε» στο ζήτημα της έλλειψης προσωπικού, το οποίο θα μπορούσε να προχωρήσει τις διαδικασίες.

Ο κ. Τάσσου αναφέρθηκε αναλυτικότερα στη συνέχεια στο ζήτημα αυτό, σημειώνοντας αρχικά ότι «το 2021, χάσαμε από τον αριθμό των υπαλλήλων του Δήμου, 26 άτομα. Εκ των οποίων τα 11 ήταν της ειδικότητας Διοικητικό Οικονομικό ή Διοικητικό Λογιστικό, δηλαδή των ανθρώπων που ήταν στις υπηρεσίες αυτές˙ στο Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού που ελέγχει την μισθοδοσία και στην Οικονομική Υπηρεσία».

Όπως είπε ο ίδιος, «έχουμε 13 άτομα σε συνταξιοδότηση, έχουμε κινητικότητα, έχουμε μια αποχώρηση σε άλλη θέση εκτός Ελλάδας κτλ.», εξηγώντας ότι «από το 2020 μέχρι και το 2022, στον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων, βάζουμε μονίμως και θέσεις διοικητικού προσωπικού. Από αυτούς μας εγκρίθηκε πέρυσι ένας Π.Ε. Διοικητικού – Οικονομικού», ενώ όπως είπε, «για τον επόμενο προγραμματισμό, εγκρίθηκαν τρεις θέσεις: ένας ΠΕ Χωροταξίας Περιφερειακής Ανάπτυξης, ένας ΠΕ Μηχανολόγων Μηχανικών και ένας ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών. Και αναμένεται να βγει μέχρι τέλος Μαρτίου, ένας συνολικός διαγωνισμός ΑΣΕΠ, για όλο το δημόσιο».

«Εισροή υπαλλήλων σ’ αυτές τις ειδικότητες; Μηδέν…», είπε και συνέχισε: «Γιατί δεν ζητήσαμε; Ζητήσαμε. Και με την κινητικότητα θα βάζαμε θέσεις και κάθε άλλο πρόγραμμα που βγήκε προσπαθήσαμε να το αξιοποιήσουμε. Και στο πρόγραμμα 55-67 βάλαμε ΠΕ και ΔΕ Διοικητικού Λογιστικού και δεν υπήρχαν για να έρθουν αυτά που ζητούσαμε. Και φυσικά με τον Covid δεν ζητήσαμε να πάρουμε ΔΕ ή άλλες θέσεις για να καλύψουν θέσεις διοικητικές, γιατί είχαμε την άποψη ότι, σε 4μηνες και 2μηνες συμβάσεις δεν θα μπορούσαν να παρέχουν υπηρεσίες, γιατί δεν θα προλάβαιναν να μπορέσουν να  βοηθήσουν».

«Δεν έχουμε ένα κουβά με υπαλλήλους…»

Αναφερόμενος στο ζήτημα των σχολικών καθαριστριών, ο κ. Τάσσου είπε: «Οι μοναδικές που έχουν δίκιο και δεν φταίνε σε τίποτα, είναι οι καθαρίστριες, στην περίπτωση των οποίων συμβαίνει το εξής: η διαδικασία πληρωμής των σχολικών καθαριστριών, δεν είναι προκαταβολικός μισθός, αλλά πληρώνονται για το μήνα που δούλεψαν, είναι δεδουλευμένα. Η εκκαθάριση γίνεται στο τέλος κάθε μήνα. Το πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε και έχει να κάνει με τη φυγή των υπαλλήλων, ήταν ότι στα μέσα Σεπτεμβρίου, ανακοινώθηκε εκτάκτως προς το Τμήμα Ανθρωπίνου Δυναμικού, ότι η μία υπάλληλος, η οποία ήταν αρμόδια για να βγάλει τις μισθοδοσίες αυτές, έκανε αίτηση και παραιτήθηκε από την υπηρεσία. Και είναι στη νόμιμή της άδεια μέχρι 29 Οκτωβρίου. Μέχρι τότε, δεν γνωρίζαμε ότι θα υπάρξει το πρόβλημα φυγής ενός υπαλλήλου ώστε να δρομολογήσουμε τη μετακίνηση κάποιου άλλου».

Όπως είπε ο ίδιος, «την ίδια ώρα ξεκινήσαμε τη διαδικασία αναπλήρωσης της υπαλλήλου. Αλλά μην νομίζετε ότι έχουμε ένα κουβά με υπαλλήλους, ή ότι έχουμε διαθέσιμους υπαλλήλους που λιμνάζουν σε μια υπηρεσία και που γνωρίζουν να κάνουν αυτή τη δουλειά. Η μισθοδοσία είναι μια σύνθετη διαδικασία. Χρειάζονται 3-4 μέρες για ένα σεμινάριο για να μπορέσει ένας εξειδικευμένος υπάλληλος να βγάλει τις μισθοδοσίες».

Όπως είπε μάλιστα, δεν υπήρξε πρόβλημα πληρωμής μόνο με τις σχολικές καθαρίστριες, αλλά και με άλλους υπαλλήλους, όπως και με πληρωμή ειδικού συνεργάτη: «Και αν συνεχίσουμε έτσι, δυστυχώς θα έχουμε πρόβλημα και σε άλλες διοικητικές διαδικασίες, γιατί ο Δήμος αυτή τη στιγμή στερείται ανθρωπίνου δυναμικού».

Ο κ. Τάσσου σημείωσε τέλος ότι, «ήταν από τα σπουδαιότερα ζητήματα που όλοι οι Δήμοι θέσαμε στο Τακτικό Συνέδριο της ΚΕΔΕ».