Home > νέα > Ταξίδια στο σύμπαν, στον χάρτη και στην καλοσύνη των ανθρώπων! Μιλάνε στον «Π.Τ.» ο Ν. Τογγιαλίδης και η Χ. Γρηγορίου

Ταξίδια στο σύμπαν, στον χάρτη και στην καλοσύνη των ανθρώπων! Μιλάνε στον «Π.Τ.» ο Ν. Τογγιαλίδης και η Χ. Γρηγορίου

Οι ενδιαφέρουσες δράσεις της Βιβλιοθήκης για παιδιά

Ταξίδια στο σύμπαν, στον χάρτη

και στην καλοσύνη των ανθρώπων!

Μιλάνε στον «Π.Τ.» ο Ν. Τογγιαλίδης και η Χ. Γρηγορίου

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ενδιαφέρον συνεχίζονται καθημερινά οι πολύ ενδιαφέρουσες δράσεις της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Δράμας για την καλοκαιρινή εκστρατεία 2024 και υπό τον κεντρικό τίτλο φέτος: «Από τη Γη ως τον ουρανό: μαθαίνω, σκέφτομαι, ζω…»

Οι δράσεις αυτές απασχολούν καθημερινά ομάδες παιδιών ηλικιών του Δημοτικού Σχολείου με εμψυχωτές, οι οποίοι αναλαμβάνουν να μεταδώσουν στα παιδιά διάφορες θεματικές ενότητες όπως το ταξίδι, το σύμπαν, τη φύση και άλλα πολλά, μέσα από ποικίλες μορφές παιχνιδιών.

Νίκος Τογγιαλίδης: Ταξίδι στο ηλιακό μας σύστημα

Το απόγευμα της Δευτέρας 8 Ιουλίου, μπορέσαμε και μιλήσαμε με τον εμψυχωτή κ. Νίκο Τογγιαλίδη, συγγραφέα παιδικών βιβλίων, ο οποίος είχε θέμα την «αρμονία των πλανητών». Το θέμα απευθυνόταν σε παιδιά ηλικίας 9 ετών και άνω, και μιλούσε για το τι βλέπουμε όταν κοιτάμε τον ουρανό, τους πλανήτες, τα φεγγάρια, τα αστέρια. Ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον ταξίδι στο ηλιακό μας σύστημα και την εξερεύνηση των πλανητών.

Μιλήσαμε με τον κ. Τογγιαλίδη λίγα λεπτά πριν από την έναρξη της δράσης, ο οποίος εξήγησε στον «Π.Τ.» σχετικά με το θέμα του και επεσήμανε: «Μιλάμε για το  ηλιακό μας σύστημα, για τα χαρακτηριστικά των πλανητών ώστε να μάθουν τα παιδιά ορισμένα πράγματα γύρω από αυτούς».

Ερωτώμενος για τη διαδικασία και πώς τα παιδιά θα ενσωματωθούν σ’ αυτό το πλάνο, σημειώνει: «Αρχικά θα θέτουμε κάποιες ερωτήσεις ώστε να δούμε τι γνωρίζουν τα παιδιά για το σύμπαν, τι υπάρχει πέρα από το δικό μας πλανήτη και τι γνωρίζουν γι’ αυτό που βλέπουν στον ουρανό. Στη συνέχεια θα τους δώσουμε “εισιτήρια” για να ταξιδέψουν σε διάφορους πλανήτες και θα αναζητήσουν πληροφορίες μέσα στη Βιβλιοθήκη για τον πλανήτη στον οποίο ταξιδεύουν. Ακολούθως, δέχονται κάποιες πληροφορίες σχετικά με τους πλανήτες και στο τέλος κάνουν κατασκευές ώστε να διαπιστώσουν τα μεγέθη των πλανητών μεταξύ τους».

Ερωτώμενος στο ποια είναι η δεκτικότητα των παιδιών σε μια τέτοια διαδικασία μέσα από τον τρόπο που γίνονται αυτές οι δράσεις, ο κ. Τογγιαλίδης σημειώνει: «Τα παιδιά έχουν απορίες. Και όταν έχουν απορίες, ουσιαστικά συμμετέχουν κιόλας, γιατί αρχίζουν να εξερευνούν, προσπαθούν να αντιληφθούν αυτό που τους λες, γιατί το ενδιαφέρον τους σιγά – σιγά διαμορφώνεται. Μέσα από τις απαντήσεις στις απορίες τους, αρχίζουν και εντάσσονται σταδιακά σ’ αυτό το κλίμα».

«Τα παιδιά που έρχονται σ’ αυτές τις δράσεις της Βιβλιοθήκης είναι συνειδητοποιημένα και έρχονται γιατί θέλουν να μάθουν και κατά καιρούς επισκέπτονται τη Βιβλιοθήκη και εκτός δράσεων, οπότε τους είναι οικείος ο χώρος».

Η επόμενη δράση που έχει ο ίδιος και είναι στις 22 Ιουλίου, έχει να κάνει με την προστασία του περιβάλλοντος και λέγεται «Δράση τώρα» και όπως μας λέει, «στόχο έχει, τα παιδιά να έχουν μια ενεργό συμμετοχή, να μην σκέφτονται δηλαδή, αφού δεν το κάνουν οι άλλοι γιατί να το κάνω εγώ; Στόχος είναι να μπουν ενεργά στην προστασία του περιβάλλοντος, στην ανακύκλωση και να μάθουν για την κλιματική κρίση. Και ακόμα, μια ακόμα δράση με τίτλο “Όσα φέρνει ο άνεμος” στις 29 Ιουλίου, η οποία έχει να κάνει με το πώς αντιλαμβάνονται τον άνεμο μέσα από διάφορες κατασκευές με διάφορα μουσικά όργανα  και θα κλείσω με ένα Ταξίδι Επιβίωσης στις 26 Αυγούστου, που ξεκινάμε από την Προϊστορία μέχρι σήμερα».

Χ. Γρηγορίου: Το Ταξίδι είναι που μετράει

Την ερχόμενη Παρασκευή 12 Ιουλίου, η κα. Χαρούλα Γρηγορίου, έχει αναλάβει να αναπτύξει, σε παιδιά ηλικίας 10 – 12 ετών, τη δράση με τίτλο: «Το ταξίδι είναι που μετράει».

Μιλώντας η ίδια στον «Π.Τ.», εξηγεί ότι «στόχος της δράσης και του ταξιδιού μας, είναι τα παιδιά να εξοικειωθούν με την παρατήρηση ενός χάρτη, να αναζητήσουν πληροφορίες για άλλους τόπους, να οργανώσουν τις πληροφορίες αυτές και να εξάγουν συμπεράσματα. Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και κάθε ομάδα χαράσσει μια διαδρομή στο χάρτη, από τον τόπο αναχώρησης μέχρι τον τόπο άφιξης με ενδιάμεσους σταθμούς. Εκεί θα πρέπει να καταγράψουν τα μέσα μεταφοράς που θα χρησιμοποιηθούν, την απόσταση και το χρόνο που χρειάζεται, σταθμούς που αξίζει να επισκεφτούν, μνημεία και άλλα διάφορα».

Η ίδια σημειώνει ότι έχει κάνει και παλαιότερα παρόμοιες δράσεις στη Βιβλιοθήκη με διάφορα θέματα,  ενώ έχει μια δεύτερη δράση η οποία θα γίνει στις αρχές του Σεπτεμβρίου λίγο πριν το κλείσιμο του προγράμματος.

Τίτλος της δεύτερης δράσης είναι η «Καλοσύνη των Ανθρώπων», με στόχο – όπως μας λέει – «να γνωρίσουν τα παιδιά ιστορικές προσωπικότητες, οι οποίες μέσα από τις δράσεις τους δείχνουν σεβασμό, κατανόηση, αλληλεγγύη και ενσυναίσθηση προς τους συνανθρώπους τους και εμπνέουν με τις πράξεις τους».

Σημειώνει μάλιστα, ότι, «μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά μπορούν να προβληματιστούν σχετικά με τη σημασία του αλτρουισμού και του εθελοντισμού και να νιώσουν την αγάπη και την συμπόνια για το διπλανό τους, να βγάλουν μια ενσυναίσθηση προς τον συνάνθρωπό τους. Συνοπτικά, τα παιδιά θα γνωρίσουν ιστορικές προσωπικότητες μέσα από μια έκθεση ζωγραφικής, ξεκινώντας από τον Αριστοτέλη, ο οποίος αναφέρεται στην αυτοεκτίμηση και συγκεκριμένα ότι για να είσαι καλός με τον εαυτό σου, θα πρέπει πρώτα να σέβεσαι και να εκτιμάς τον εαυτό σου! Τότε αποκτάς την λεγόμενη αυτοεκτίμηση και έτσι σέβεσαι και εκτιμάς και τους άλλους».

Μέσα απ’ αυτή τη δράση τα παιδιά θα γνωρίσουν προσωπικότητες όπως της πριγκίπισσας Νταϊάνα γνωστή για την προσφορά της, τον Ερρίκο Ντινάν, τον Νέλσον Μαντέλα και άλλες προσωπικότητες».

Ερωτώμενη για το πόσο δεκτικά είναι τα παιδιά με τέτοιες δράσεις, σημειώνει: «Θεωρώ ότι τα παιδιά που έρχονται στη Βιβλιοθήκη, είναι παιδιά συνειδητοποιημένα. Είναι παιδιά που έχουν ένα καλό επίπεδο όσον αφορά το διάβασμα και την αγάπη τους για τα βιβλία. Πάνω απ’ όλα είναι η μαγεία της ανάγνωσης και πιστεύω ότι τα παιδιά έχουν ήδη μια προπαιδεία για την ανάγνωση γι’ αυτό και συμμετέχουν στις δράσεις της Βιβλιοθήκης».