Home > νέα > Τέσσερα σχολεία της Δράμας έλαβαν βραβεία σε διάφορες κατηγορίες-► 1ο βραβείο για το Δημοτικό Σχ. Ξηροποτάμου, 1ο βραβείο για το 9ο Νηπιαγωγείο Δράμας, 2ο βραβείο για το 1ο Δημοτικό Σχ. Δράμας και 3ο βραβείο για το 1ο ΕΠΑΛ Δράμας

Τέσσερα σχολεία της Δράμας έλαβαν βραβεία σε διάφορες κατηγορίες-► 1ο βραβείο για το Δημοτικό Σχ. Ξηροποτάμου, 1ο βραβείο για το 9ο Νηπιαγωγείο Δράμας, 2ο βραβείο για το 1ο Δημοτικό Σχ. Δράμας και 3ο βραβείο για το 1ο ΕΠΑΛ Δράμας

Στον 4ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό για τον Πόντο

Τέσσερα σχολεία της Δράμας

έλαβαν βραβεία σε διάφορες κατηγορίες

► 1ο βραβείο για το Δημοτικό Σχ. Ξηροποτάμου, 1ο βραβείο για το 9ο Νηπιαγωγείο Δράμας, 2ο βραβείο για το 1ο Δημοτικό Σχ. Δράμας και 3ο βραβείο για το 1ο ΕΠΑΛ Δράμας

 

 

 

ΜΕΓΑΛΗ επιτυχία σημειώνει κάθε χρόνο, ο Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός με τον κεντρικό τίτλο: «Ποντιακός Ελληνισμός, μνήμες και όνειρα, παρελθόν, παρόν και μέλλον». Και χαρακτηριστικό του διαγωνισμού είναι ότι, κάθε χρόνο, σχολεία από το Νομό Δράμας που συμμετέχουν στο διαγωνισμό, κερδίζουν πάντα κάποιο βραβείο.

Στο φετινό 4ο Διαγωνισμό, τέσσερα σχολεία της Δράμας πήραν βραβεία σε διάφορες κατηγορίες, όπως τα παρακάτω:

DSCN9441

DSCN9812

Το 9ο Νηπιαγωγείο Δράμας πήρε το 1ο βραβείο στην κατηγορία Project με τίτλο «Ο Πόντος ζει». Συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί κ.κ. Σιδηροπούλου Παρθένα και Κάργα Μαριάνθη με 29 μαθητές τους. To Project του 9ου Νηπιαγωγείου Δράμας, αφορούσε ό,τι είχε σχέση με τον Πόντο: τραγούδια, ποιήματα, φαγητά, γλυκά, έθιμα.

Επίσης, το Δημοτικό Σχολείο Ξηροποτάμου πήρε το 1ο βραβείο στην κατηγορία «Διήγημα», με την εκπαιδευτικό κα. Πετσάνη Ράιδα. Τίτλος του διηγήματος «Δύο πατρίδες μια καρδιά», από τους 17 μαθητές της.

Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας, απέσπασε το 2ο βραβείο στην κατηγορία «Ταινίες» με τη δημιουργία ντοκιμαντέρ με τίτλο «Το Μικροχώρι, το μικρό Ποντιακό χωριό». Εκπαιδευτικός ο κ. Γιάννης Χατζηκυριάκου με 21 μαθητές της ΣΤ1 τάξης.

Συμμετοχές απ’ όλο τον κόσμο

Ο διαγωνισμός με τίτλο «Ποντιακός Ελληνισμός: Μνήμες και όνειρα, Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον», συγκεντρώνει κάθε φορά πλήθος σχολείων όχι μόνο από την Ελλάδα, αλλά και από όλο τον κόσμο. Στον 4ο κατά σειρά διαγωνισμό για την σχολική χρονιά 2019-2020, συμμετείχαν 151 σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, γενικής και ειδικής αγωγής, από την Ελλάδα, την Κύπρο, τη Γερμανία, την Αλβανία, την Αυστραλία και τη Μεγάλη Βρετανία.

Τα μέλη της επιτροπής αξιολόγησαν 1.140 μαθητικές δημιουργίες και επέλεξαν τις καλύτερες σε κάθε κατηγορία.

Κάθε έργο αξιολογήθηκε ως προς τη συνάφειά του με το θέμα του διαγωνισμού, την αρτιότητά του, τα μηνύματα, την πρωτοτυπία και την ποιότητά του. Επίσης, ελήφθη υπόψη ο βαθμός συμμετοχής των μαθητών – σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Επιτροπή, περίπου 9.000 μαθητές και 360 εκπαιδευτικοί διεκδίκησαν τη διάκριση.

Φέτος λόγω της πανδημίας δεν θα πραγματοποιηθεί η καθιερωμένη εκδήλωση βράβευσης στη Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, μέχρι τις 15 Οκτωβρίου θα έχουν αποσταλεί τα βραβεία σε κάθε σχολική μονάδα, ενώ όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν έπαινο.

Τον Οκτώβριο ο 5ος Διαγωνισμός

Επίσης, στις αρχές Οκτωβρίου αναμένεται η προκήρυξη του 5ου Μαθητικού Διαγωνισμού για τον Ποντιακό Ελληνισμό, για τη σχολική χρονιά 2020-2021. Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα τελεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO. Συνδιοργανωτές η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, το Υπουργείο Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) και το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του υπουργείου Παιδείας.

Στη φετινή κριτική επιτροπή το υπουργείο Παιδείας εκπροσώπησαν η Άλκηστις Πουλοπούλου και ο Ευάγγελος Δρακονταειδής, τη Διεύθυνση ΠΕ Σερρών ο Γιάννης Σαμολαδάς και ο Γιάννης Πούλιος, ενώ συμμετείχαν και οι φιλόλογοι Μαρία Καραθανάση και Κατερίνα Γεωργιάδου, ο μουσικός-εκπαιδευτικός Γιάννης Γκόσιος και η εικαστικός Μαρία Δημητροπούλου.

PONTIAKOS ELLHNISMOS (site)

Το 1ο Δημοτικό Σχ. Δράμας

Σχετικά με την επιτυχία του 1ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας, ο διευθυντής του, κ. Αλκιβιάδης Σαλπιγκτής, εξέδωσε σχετικό δελτίο Τύπου, στο οποίο αναφέρει μεταξύ άλλων: «Την Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2020 η Οργανωτική Επιτροπή του 4ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού με τίτλο: «Ποντιακός Ελληνισμός, μνήμες και όνειρα, παρελθόν, παρόν και μέλλον» ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του εν λόγω προγράμματος. Αφού ευχαρίστησε θερμά όλες τις σχολικές μονάδες για τη στήριξή τους στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, απέστειλε τα ειλικρινή συγχαρητήριά της σε όλα τα σχολεία, και σ’ αυτά που διακρίθηκαν και σ’ αυτά που δε διακρίθηκαν, για το ζήλο τους, το μεράκι και τη δημιουργικότητα που αποτυπώνεται στις δημιουργίες των μαθητών τους.

Το σχολείο μας, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας, κατάφερε να διακριθεί και να κατακτήσει το 2ο Πανελλήνιο Βραβείο στην κατηγορία «Ταινίες» με την παραγωγή ενός ντοκιμαντέρ ιστορικού περιεχομένου με τον τίτλο: «Το Μικροχώρι, το μικρό Ποντιακό χωριό». Ειδικότερα, οι 21 μαθητές του περσινού ΣΤ1 τμήματος του σχολείου μας υπό την παιδαγωγική καθοδήγηση του δασκάλου τους κ. Χατζηκυριάκου Γιάννη είχαν την ευκαιρία να μελετήσουν χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τον Ποντιακό Ελληνισμό και συγκεκριμένα να γνωρίσουν την ιστορία του, τον πολιτισμό του και τη συμβολή του στην ανάπτυξη της Ελλάδας και στη διαμόρφωση της πολιτιστικής της ταυτότητας. Επίσης, οι μαθητές αυτοί εξελίχθηκαν σε μικρούς ρεπόρτερ, καθώς ήρθαν σε επαφή με ιστορικά αρχεία και έκαναν έρευνα πάνω σε ντοκουμέντα εκείνης της εποχής. Ασφαλώς, το πιο εποικοδομητικό κομμάτι της εργασίας τους αφορούσε στην επίσκεψή τους στην Τοπική Κοινότητα Μικροχωρίου, όπου πήραν συνεντεύξεις από κατοίκους του χωριού, που είχαν ιστορικές μαρτυρίες για τον ξεριζωμό και την προσφυγιά των Ποντίων του χωριού τους.

Αξίζει να αναφέρουμε πως η εν λόγω δράση εντάσσεται στα καινοτόμα προγράμματα που εκπονούν κάθε χρόνο οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μας μονάδας στο πλαίσιο του «ανοίγματος» του σχολείου προς την ευρύτερη κοινωνία. Αυτά τα εκπαιδευτικά προγράμματα προσφέρουν τη δυνατότητα της βιωματικής μάθησης πάνω σε θέματα τοπικής Ιστορίας με την ενεργό και αυθόρμητη συμμετοχή των μαθητών, οι οποίοι με συνεργατικό και συλλογικό τρόπο επιτυγχάνουν τους ειδικότερους στόχους του διαγωνιστικού μέρους…

…Οφείλω, λοιπόν, ως διευθυντής να συγχαρώ θερμά τους μαθητές του τμήματος, τους γονείς τους και τον εκπαιδευτικό του σχολείου μας, που με τη συλλογική τους αυτή προσπάθεια μας έκαναν χαρούμενους/υπερήφανους και απέφεραν μια ακόμη τιμητική διάκριση στη σχολική μας μονάδα».