Τι θα φέρει ένα επικείμενος ανασχηματισμός πριν από την επικείμενη ΔΕΘ;
Θα επηρεαστούν οι εξαγγελίες του πρωθυπουργού
για την περιοχή της Δράμας;
Οι τελευταίες επισκέψεις του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη στη Βόρεια Ελλάδα και δη στη Δράμα, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι είχαν φέρει καλά αποτελέσματα. Αν και στο θέμα του ζητήματος της Σιδηροδρομικής Εγνατίας ο ίδιος δεν έχει πάρει καμιά συγκεκριμένη θέση, παρ’ όλα αυτά, κρατάμε ότι σύντομα θα έχουμε «καλά νέα» σχετικά με το ζήτημα του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης.
Νεότερα επ’ αυτών των δύο θεμάτων, μπορεί να μάθουμε και κατά την επίσκεψή στη φετινή διοργάνωση της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), απ’ όπου αναμένεται να δώσει ένα ακόμα στίγμα της πολιτικής του για την περιοχή μας.
Σύμφωνα πάντως με τις μέχρι σήμερα πληροφορίες, το πρωί της ερχόμενης Τρίτης 31 Αυγούστου, η σύνθεση του Υπουργικού Συμβουλίου μπορεί να είναι και διαφορετική. Είναι πολύ πιθανό, όμως, η σύνθεσή του να είναι τελείως διαφορετική από αυτήν που γνωρίζουμε σήμερα. Κι αυτό γιατί η Δευτέρα θεωρείται ημέρα-κλειδί για τον κυοφορούμενο ανασχηματισμό.
Όλες οι πληροφορίες συντείνουν ότι αυτός θα γίνει πριν από την άνοδο του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη για τη ΔΕΘ και με μια ματιά στο πρόγραμμά του δεν υπάρχουν πολλές διαθέσιμες ημερομηνίες.
Στη Βόρεια Ελλάδα
Η τελευταία παρουσία του πρωθυπουργού στη Δράμα, ήταν αυτή την 1η Ιουλίου 2021, κατά την απελευθέρωση της πόλης. Εκείνη την ημέρα, ο κ. Μητσοτάκης είχε περιοδεύσει και στην Ξάνθη, όπου άναψε τη δάδα της ΔΕΔΑ, σημαίνοντας την έναρξη των εργασιών του φυσικού αερίου στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης.
Τον περασμένο Ιανουάριο, ο κ. Καλαφάτης ανέλαβε υφυπουργός Εσωτερικών με αρμοδιότητα τη Μακεδονία και τη Θράκη, στη θέση του κ. Καράογλου.
Η τελευταία άνοδος του κ. Μητσοτάκη στη Θεσσαλονίκη χρονολογείται από τον Απρίλιο, όταν στο κτήριο της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας έγινε η παρουσίαση δύο νέων οδικών αξόνων που υλοποιεί η κυβέρνηση στη Βόρεια Ελλάδα. Όσο για την παρουσία του πρωθυπουργού στη φετινή 85η ΔΕΘ, αυτή είναι προγραμματισμένη για το τριήμερο 10, 11 και 12 Σεπτεμβρίου.
Μέχρι σήμερα πάντως, ανακοινώσεις που να προωθούν το θέμα του πολυαναμενόμενου οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης, δεν έχουμε δει από τον Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών. Ακούμε συνέχεια ότι το έργο προχωράει, όμως ακόμα δεν έχουμε κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, για το πότε θα έχουμε τις πρώτες δημοπρατήσεις των έργων και για το πότε επιτέλους θα αναλάβει εργολάβος το πολυπόθητο έργο.
Ο υπουργός κ. Καραμανλής, αόριστα μόνο έχει ανακοινώσει πως ο πρώτος διαγωνισμός θα προκηρυχθεί το φθινόπωρο. Ο ίδιος μάλιστα έχει δηλώσει παλαιότερα ότι, «Έδεσσα και Δράμα επιτέλους μετά από χρόνια βγαίνουν από μία ιδιότυπη απομόνωση. Τα έργα θα υλοποιηθούν με σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα. Ο σχεδιασμός μας είναι μέσα στο καλοκαίρι να είναι έτοιμα ώστε να περάσουν από τη διυπουργική της ΣΔΙΤ και το φθινόπωρο να προκηρύξουν την πρώτη φάση του διαγωνισμού. Αυτή ήταν μια προεκλογική δέσμευση που είχε κάνει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός και αυτή γίνεται σήμερα πραγματικότητα».
Όσον αφορά στο ζήτημα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, η Δράμα είναι δυσαρεστημένη μαζί του, καθώς ο ίδιος αγνόησε επιδεικτικά τους αιρετούς που προσπάθησαν να μιλήσουν μαζί του και όταν επισκέφθηκαν το Υπουργείο στην Αθήνα τον Ιούλιο, εκείνος δεν τους συνάντησε και τους άφησε να μιλήσουν με τον γενικό γραμματέα του Υπουργείο και τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ. Μάλιστα, αγνόησε ακόμα και απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δράμας, που του ζητούσε είτε να έρθει στη Δράμα ή να μιλήσει σε τηλεδιάσκεψη του Δημοτικού Συμβουλίου σχετικά με τη Σιδηροδρομική Εγνατία, που ο σχεδιασμός της αφήνει εκτός κύριας σιδηροδρομικής σύνδεσης τη Δράμα και τις Σέρρες.