Home > νέα > Τι είπε ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών στη Βουλή για το Τμήμα Δράμα – Κομοτηνή – Αλεξανδρούπολη-Πλήρης ανάταξη του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου της Ανατολικής Μακεδονίας

Τι είπε ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών στη Βουλή για το Τμήμα Δράμα – Κομοτηνή – Αλεξανδρούπολη-Πλήρης ανάταξη του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου της Ανατολικής Μακεδονίας

Γιατί οι επιβάτες δεν ταξιδεύουν στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη

Πλήρης ανάταξη του υφιστάμενου

σιδηροδρομικού δικτύου

της Ανατολικής Μακεδονίας

Τι είπε ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών στη Βουλή για το Τμήμα Δράμα – Κομοτηνή – Αλεξανδρούπολη

 

 

 

ΑΝ ΠΕΙ κανείς να συγκρίνει την Ελλάδα με άλλες χώρες στο θέμα των σιδηροδρομικών δικτύων, τότε η χώρα μας σίγουρα θα είναι σε μειονεκτική θέση.

Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας σε σχέση με άλλες χώρες, είναι απαρχαιωμένο. Θα τολμούσαμε να πούμε ότι, βρίσκεται ακόμα στην εποχή του Τρικούπη και δεν θα είναι ψέμα, ούτε και  υπερβολή. Και αυτό, γιατί, αντί να αναβαθμίζεται και να γίνεται καλύτερο, τελικά όχι μόνο παραμένει στάσιμο, αλλά βαδίζει και προς τα πίσω!

Και ο λόγος αυτός είναι γνωστός, όπως και η εικόνα που παρουσιάζει το σιδηροδρομικό δίκτυο, κυρίως στην περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Όπως είναι γνωστό, εδώ και μερικά χρόνια, καθημερινά φτάνει μέχρι τη Δράμα ένα επιβατικό τρένο, διανυκτερεύει και αναχωρεί τα ξημερώματα για τη Θεσσαλονίκη. Από τη Δράμα προς τη Θράκη, χρησιμοποιούνται δρομολόγια με λεωφορεία του ΟΣΕ.

Για όλη αυτή την άσχημη κατάσταση, αναφέρθηκε προχθές από το βήμα της Βουλής, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλής, ο οποίος μάλιστα, μίλησε συγκεκριμένα για πλήρη ανάταξη του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου της Ανατολικής Μακεδονίας.

Αρχικά ο κ. Καραμανλής επέκρινε την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ όταν παλαιότερα έκανε μια απόπειρα  συντήρησης του δικτύου από τον Σεπτέμβριο του 2016 μέχρι τον Αύγουστο του 2017. Μια συντήρηση, όμως, που όπως είπε, «αντί να μειώσει το χρόνο των δρομολογίων, τον αύξησε. Από τις έξι ώρες και 29 λεπτά που ήταν τον Μάιο του 2014, σε οκτώ ώρες και 13 λεπτά τον Μάιο του 2019».

Όπως είπε μάλιστα χαρακτηριστικά «αυτός είναι ο λόγος, που οι επιβάτες δεν ταξιδεύουν ακόμα μέχρι σήμερα με τρένο σε όλη τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη».

Το Τμήμα Δράμα – Κομοτηνή – Αλεξανδρούπολη

Αναφέρθηκε ακόμα ειδικότερα ο υπουργός και στο τμήμα Δράμα – Κομοτηνή – Αλεξανδρούπολη, επισημαίνοντας ότι αυτή τη στιγμή τα σιδηροδρομικά δρομολόγια υποκαθίστανται με λεωφορείο, λόγω της μη ορθής συντήρησης του δικτύου, καθώς μία τόσο μεγάλη διάρκεια διαδρομής οκτώ ωρών θα ήταν αποτρεπτική για τη χρήση του μέσου.

Σημείωσε ότι στον πίνακα δρομολογίων για το 2022, δόθηκε ένα δρομολόγιο λεωφορείου από τη Δράμα προς την Αλεξανδρούπολη και δημιουργήθηκαν νέα τοπικά δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη στη Δράμα, από την Αλεξανδρούπολη στην Κομοτηνή, από τη Δράμα στην Ξάνθη, από την Αλεξανδρούπολη στο Ορμένιο και στην Ορεστιάδα.

Σε άλλο σημείο, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στην πεδινή χάραξη μεταξύ Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης, που έχει ήδη δημοπρατηθεί και η οποία θα ενώσει τα τρία μεγάλα λιμάνια του Βορρά, κάτι που έπρεπε να έχει γίνει εδώ και δεκαετίες, διασφαλίζοντας μία εναλλακτική, ειδικά για τα εμπορεύματα.