Την 2η θέση κατέκτησε το Δημ. Σχ. Μικρόπολης
στον Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
Εισιτήριο για τον τελικό του διαγωνισμού τον Μάρτιο στην Αθήνα
Της Σουζάνας Θεοδωρίδου
Την δεύτερη θέση, κατέκτησε το Δημοτικό Σχολείο Μικρόπολης Δράμας, στον Περιφερειακό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, ο οποίος διεξήχθη την Κυριακή 25 Φεβρουαρίου στην Αλεξανδρούπολη, με το θέμα: «Ο Εποικισμός του Άρη». Τον διαγωνισμό, διοργάνωσε για 3η συνεχή χρονιά ο μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Επιστήμης WRO Hellas, υπό την Αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας, κ. Προκόπη Παυλόπουλου. Οι μαθητές της Μικρόπολης, με τη διάκρισή τους κέρδισαν το εισιτήριο για τον τελικό του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, ο οποίος θα διεξαχθεί στις 4 Μαρτίου στην Αθήνα.
Η προϊσταμένη του Δημοτικού Σχολείου Μικρόπολης και Προπονήτρια των μαθητών, κα. Χριστίνα Παπαδοπούλου, σε δηλώσεις της αναφέρθηκε στην επιτυχία των μαθητών και στην προσπάθεια που κατέβαλλαν, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι: «Η επιτυχία που σημείωσε το σχολείο μας είναι πολύ σπουδαία καθώς είχαμε να συναγωνιστούμε 20 δημοτικά σχολεία με μεγάλη εμπειρία στο κομμάτι της εκπαιδευτικής ρομποτικής, σχολεία με εξειδικευμένο προσωπικό στο συγκεκριμένο κομμάτι αλλά και ιδιωτικά κέντρα και φροντιστήρια που ασχολούνται μόνο με αυτό το αντικείμενο. Παράλληλα, είμαστε περήφανοι που εκπροσωπήσαμε επάξια και με επιτυχία τον Νομό Δράμας καθώς ήμασταν το μόνο δημόσιο δημοτικό σχολείο που συμμετείχε στο Διαγωνισμό. Ως προϊσταμένη του σχολείου και προπονήτρια των παιδιών στο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, θα ήθελα να συγχαρώ τους μαθητές μας για την θέληση, το πείσμα και την επιμονή που δείξανε αλλά και τους γονείς οι οποίοι ήταν αρωγοί στην προσπάθειά μας και στήριξαν με όλες τους τις δυνάμεις την συμμετοχή μας σε αυτόν τον Διαγωνισμό. Εύχομαι στους μαθητές μας καλή επιτυχία στον τελικό της Αθήνας και ελπίζω το παράδειγμα του 3/θέσιου Δημοτικού Σχολείου Μικρόπολης να εμπνεύσει και άλλα δημοτικά σχολεία να ασχοληθούν με αυτό το νέο και ιδιαίτερα καινοτόμο αντικείμενο της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής. Εμείς θα είμαστε στο πλευρό τους».
Ο διαγωνισμός, ο οποίος προσελκύει περισσότερους από 3000 μαθητές από όλη την Ελλάδα, αποτελεί για την εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας ένα συναρπαστικό ταξίδι διάρκειας πέντε μηνών, από την ανακοίνωση των θεμάτων τον Οκτώβριο, έως τη διεξαγωγή του τελικού τον Μάρτιο.
Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός, απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου. Για κάθε σχολική βαθμίδα, τίθενται διαφορετικοί εκπαιδευτικοί στόχοι, κι ως εκ τούτου διαφορετικές διαγωνιστικές κατηγορίες και διαγωνιστικά κριτήρια. Για το Δημοτικό ο φετινός διαγωνισμός, ζητούσε από τους μαθητές να φανταστούν το συναρπαστικό μέλλον, κατασκευάζοντας μοντέλα με αυτοματισμούς σύμφωνα με το θέμα: «Εποικισμός του Άρη» ή να παίξουν «Wedo 2.0 Ποδόσφαιρο», στο πλαίσιο πιλοτικού διαγωνισμού όπου συμμετείχαν ομάδες από τις περιφέρειες Αττικής και Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης.
Η διαγωνιστική πίστα του Γυμνασίου, ζητούσε από τους μαθητές να κατασκευάσουν γρήγορα ρομπότ τα οποία επιλύουν προβλήματα που σχετίζονται με το ιστορικό θέμα: «Βυζαντινή Αυτοκρατορία και Επικοινωνίες (Φρυκτωρίες)». Οι μαθητές του Λυκείου, όπως και πέρυσι, κλήθηκαν να δημιουργήσουν μία κατασκευή ελεύθερης έμπνευσης, η οποία θα λειτουργούσε με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και θα περιείχε αυτοματισμούς που λύνουν προβλήματα στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων, σύμφωνα με το θέμα «Αειφόρος Ανάπτυξη και Επιχειρηματικότητα». Κατά την προετοιμασία τους για το διαγωνισμό, οι δάσκαλοι και οι μαθητές σχηματίζοντας ομάδες, μαθαίνουν να επικοινωνούν και να συνεργάζονται με σκοπό τη δημιουργική επίλυση ποικίλων προβλημάτων, την ανακαλυπτική-διερευνητική μάθηση, τη δημιουργική εμπλοκή των εκπαιδευόμενων στην ανακάλυψη της λύσης, κάνοντας χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας. Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός, διεξάγεται στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας του WRO Hellas για την εισαγωγή της εκπαιδευτικής φιλοσοφίας STEM (Science – Technology-Engineering – Mathematics) στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Συγκεκριμένα, ο διαγωνισμός αξιοποιείται ως κίνητρο για τη δημιουργία και τη λειτουργία ενός ολοκληρωμένου προγράμματος, με σκοπό τόσο την κατάρτιση των εκπαιδευτικών επάνω στην εκπαιδευτική ρομποτική, όσο και τον ευρύτερο εκσυγχρονισμό των ελληνικών σχολείων, μέσα από τον εφοδιασμό τους με εξοπλισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής.