Με την παρουσία της υφυπουργού Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη
Την Παρασκευή στη Δράμα η απονομή
του βραβείου Γκίνες στο 1ο και
2ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας
ΤΗΝ ΕΡΧΟΜΕΝΗ Παρασκευή 8 Νοεμβρίου και ώρα 10.00, θα πραγματοποιηθεί η εκδήλωση απονομή του βραβείου Γκίνες για το ομαδικό παιχνίδι «Γκρινιάρης», στο 1ο και 2ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στον κοινό προαύλιο χώρο των δύο σχολείων, παρουσία της υφυπουργού Παιδείας, κας Σοφίας Ζαχαράκη.
Αναλυτικότερα, η υφυπουργός Παιδείας κα. Ζαχαράκη θα κάνει προσωπικά την απονομή βραβείων στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στη δράση, ενώ την εκδήλωση αναμένεται να τιμήσουν με την παρουσία τους οι βουλευτές Δράμας κ. Μπλούχος, κ. Ξανθόπουλος και κα. Κεφαλίδου, οι διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας κ.κ. Σαλπγγίδης και Κιουλάνης, ο δήμαρχος Δράμας κ. Μαμσάκος και εκπρόσωποι τοπικών και περιφερειακών αρχών.
Το ιστορικό
Τα δύο σχολεία, το 1ο και 2ο Δημοτικό Δράμας, προωθώντας από κοινού τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών και την ευγενή άμιλλα, πραγματοποίησαν κοινή δράση την Τρίτη 16 Απριλίου 2019, όπου οι μαθητές και των δύο σχολείων έπαιξαν στον προαύλιο χώρο το ομαδικό επιτραπέζιο παιχνίδι «Γκρινιάρης» καταρρίπτοντας ταυτόχρονα ένα ρεκόρ Γκίνες με θέμα: «Τα περισσότερα παιδιά που παίζουν ταυτόχρονα το ίδιο επιτραπέζιο παιχνίδι».
Η κατάρριψη του ρεκόρ Γκίνες, δεν αποτελούσε αυτοσκοπό της εκπαιδευτικής δράσης, αλλά το παιδαγωγικό μέσο που θα βοηθούσε τους συμμετέχοντες μαθητές να κατανοήσουν πως μόνο συνεργαζόμενοι αρμονικά μπορούν να πετύχουν έναν κοινά επιδιωκόμενο συλλογικό στόχο.
Οι μαθητές έπαιξαν το επιτραπέζιο παιχνίδι «Γκρινιάρης» σε ομάδες των 4 ατόμων. Κάθε επιτηρητής επέβλεπε 12 ομάδες παικτών, δηλαδή 48 συμμετέχοντες μαθητές, οι οποίοι διακρίνονταν μεταξύ καθώς φορούσαν διαφορετικό χρώμα χάρτινου καπέλου.
Ως βασική προϋπόθεση για την κατάρριψη του ρεκόρ Guinness αποτελούσε ο όρος της επιτυχούς ολοκλήρωσης μιας παρτίδας του επιτραπέζιου παιχνιδιού «Γκρινιάρης» και της ανάδειξης νικητή από όλες τις συμμετέχουσες ομάδες των διαγωνιζόμενων μαθητών, ο αριθμός των οποίων έφτασε στους 418.
Πως ξεκίνησε η ιδέα
Η αρχική ιδέα ήταν από την εκπαιδευτικό του 2ου Δημοτικού κα. Ελένη Σμολοκτού, η οποία μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο», εξήγησε ότι «η κατάκτηση του Γκίνες δεν είναι αυτοσκοπός. Πρόκειται για ένα κίνητρο, να μάθουμε στα παιδιά με βιωματικό τρόπο, τεχνικές ομαδικότητας. Να μάθουν να συνεργάζονται και να καταλάβουν ότι αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης σχολικής κοινότητας και όχι μόνο της κοινότητας της τάξης και τους σχολείου τους».
Όπως επεσήμανε η κα. Σμολοκτού, «τα παιδιά των δυο σχολείων παίζουν μαζί καθημερινά στον ίδιο αύλειο χώρο και έχουν καθημερινές προστριβές μεταξύ τους. Προκειμένου να καλλιεργήσουμε συμπεριφορές κατά του bullying, σκεφτήκαμε ότι είναι ο καλύτερος τρόπος για να μάθουμε στα παιδιά να συνεργάζονται και να συμβιώνουν αρμονικά. Στόχος είναι η κοινωνικοποίηση και η συνεργασία, ώστε να σταματήσουν οι τσακωμοί και όλα εκείνα που θα μπορούσαν να συμβούν στην αυλή ενός σχολείου».
Αναφερόμενη στο πώς ξεκίνησε η ιδέα, η κα. Σμολοκτού σημειώνει ότι «ξεκίνησε στο περυσινό φεστιβάλ κατά του bullying που είχαν διοργανώσει τα δύο σχολεία και σκέφτηκα ότι θα μπορούν να παίξουν από κοινού 400 παιδιά, την ίδια στιγμή, όταν ξέρουμε ότι και μόνο 4 παιδιά που παίζουν μεταξύ τους, στο τέλος τσακώνονται».
Η επικοινωνία με το Βραβείο Γκίνες επιτεύχθηκε με την συμβολή της εκπαιδευτικού των αγγλικών του σχολείου κα. Όλγα Γεωργιάδου, η οποία σημείωσε στον «Π.Τ.», ότι «όλοι οι συνάδελφοι αγκάλιασαν την ιδέα και έτσι τα δύο σχολεία συνεργάστηκαν μεταξύ τους». Όπως η ίδια μας εξήγησε, «το Ρεκόρ Γκίνες έδωσε τις απαραίτητες οδηγίες προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία με επιτυχία».