Δήλωση περιφερειάρχη στο Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ
Τις επόμενες μέρες η ολοκλήρωση
της δεύτερης φάσης διαγωνισμού
για τον άξονα Δράμας – Αμφίπολης
Μέχρι τέλος του έτους ο ανάδοχος και η συμβασιοποίηση του έργου
Του Θανάση Πολυμένη
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ παρουσιάζουν όσα είπε το βράδυ της Τετάρτης 22 Ιανουαρίου στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αν. Μακεδονίας – Θράκης, ο περιφερειάρχης κ. Τοψίδης.
Απαντώντας σε μια σχετική ερώτηση για τον οδικό άξονα Δράμας – Καβάλας, ο κ. Τοψίδης αναφέρθηκε και στον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης, λέγοντας ότι σε μια συζήτηση που είχε πρόσφατα με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Ταχιάο για το Δράμα – Αμφίπολη, ενημερώθηκε ότι σύντομα στα τέλη Ιανουαρίου ή αρχές Φεβρουαρίου, ολοκληρώνεται η δεύτερη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου για το έργο και ότι σε ένα τρίμηνο περίπου θα ξεκινήσει η επόμενη φάση.
Τόνισε μάλιστα ότι, το έργο έχει τρία χρόνια υλοποίησης από την ώρα της συμβασιοποίησής του με την ανάδοχο εταιρεία και άλλα 27 χρόνια συντήρησης.
Το έργο θα γίνει μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Φορέα (ΣΔΙΤ), και σ’ αυτόν συμμετέχουν οι εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – METLEN (ΜΕΤΚΑ), ΑΒΑΞ, AKTOR.
Μόλις ολοκληρωθεί αυτή η φάση, η οποία αφορά στην υποβολή των σχετικών παραδοτέων, θα επικυρωθεί το ακριβές οικονομικό και τεχνικό αντικείμενο του έργου και θα ανοίξει ο δρόμος για την σύνταξη τευχών υποβολής των δεσμευτικών προσφορών, που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2025.
Στη συνέχεια και προς το τέλος ενεστώτος έτους, θα ακολουθήσει η υποβολή δεσμευτικών προσφορών, η ανακήρυξη των προσωρινών αναδόχων, η οριστικοποίηση συμβατικών εγγράφων και υπογραφή των Συμβάσεων Σύμπραξης. Όλες αυτές οι διαδικασίες φαίνεται να κρατούν ένα σεβαστό χρονικό διάστημα.
Όπως αναφέρει και παραπάνω ο περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Τοψίδης, η διάρκεια της ΣΔΙΤ είναι για 30 χρόνια, εκ των οποίων τα 3 χρόνια αφορούν στην κατασκευαστική περίοδο και τα άλλα 27 στη λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι, το έργο του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης, συμβαδίζει με το έργο Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας κόστους 445 εκατ. ευρώ.
Το έργο της Δράμας έχει κοστολογηθεί στα 248,5 εκατ. ευρώ και η κατασκευή του αναμένεται να βγάλει τη Δράμα από την οδική απομόνωση συνδέοντάς της με την Εγνατία Οδό. Όπως είναι γνωστό, η συγκεκριμένη οδική σύνδεση της Δράμας, αποτελεί ένα χρόνιο πρόβλημα για όλους τους διερχόμενους οδηγούς, αλλά και όσους έρχονται στη χώρα μας από τα βόρεια σύνορα.
Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη)
Το έργο αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ.
Συγκεκριμένα, η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ. και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων.
Τα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν την αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας, την κατασκευή δύο νέων τμημάτων και τη σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο της προτεινόμενης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης (ΙΦΣ) θα υλοποιήσει:
Την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων: Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη μήκους περίπου 29,5 χλμ.
Μαυρολεύκη – Δράμα μήκους περίπου 13,5 χλμ.
Α/Κ Μεσορράχης – Α/Κ Παλαιοκώμης – Α/Κ Μ. Σουλίου – Α/Κ Ροδολίβους – Α/Κ Πρώτης – Α/Κ Ν. Μπάφρας – Α/Κ (Ημικόμβος) Αγγίτη – Α/Κ Μαυρολεύκης – Α/Κ Περιφερειακής Δράμας – Κ/Κ Δράμας (σύνδεση με το αστικό δίκτυο της Δράμας).