Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας
γιόρτασε την έναρξη
της νέας σχολικής χρονιάς
► Το εκπαιδευτικό σύστημα που εγκλωβίζει και η μάθηση που προσφέρεται μέσα από το παιχνίδι
► Μιλάνε στον «Π.Τ.» ο διευθυντής του 2ου Δημ. σχ. κ. Τσατλόγου, η Σύμβουλος Εκπαίδευσης κα. Χαραλαμπίδου και η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων κα. Ζηλακάκη
Του Θανάση Πολυμένη
ΜΕ ΜΙΑ πολύ ωραία γιορτή, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας, το οποίο φημίζεται για τις πρωτότυπες ιδέες του τα τελευταία χρόνια, γιόρτασε την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Συνήθως, τα σχολεία κάνουν γιορτές για τα παιδιά στο τέλος της χρονιάς, όμως για πρώτη φορά είδαμε και μια γιορτή για την έναρξή της.
Το απόγευμα της περασμένης Τετάρτης, στον αύλειο χώρο του 2ου Δημοτικού σχολείου Δράμας, είχε στηθεί μία μεγάλη γιορτή. Εκπαιδευτικοί, γονείς και παιδιά που φοιτούν στο σχολείο, συνομίλησαν μεταξύ τους, γνωρίστηκαν με τους δασκάλους, έπαιξαν, έτρεξαν και χάρηκαν, ενώ με το κλείσιμο της βραδιάς, παρακολούθησαν μια ωραία παιδική ταινία.
Για το παιχνίδι, τα ίδια τα παιδιά δημιούργησαν παιχνίδια δικής τους έμπνευσης και τα έστησαν στην αυλή. Πρόκειται για μια σημαντική πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών, στην οποία συναίνεσαν αμέσως οι γονείς μέσω του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και στήθηκε μια πολύ ωραία γιορτή.
Τσατλόγλου: Η εικόνα αλλάζει στα σχολεία
Για την πρωτοβουλία αυτή, μιλάει αρχικά στον «Π.Τ.» ο νέος διευθυντής του 2ου Δημοτικού Σχολείου κ. Σίμος Τσατλόγου, ο οποίος μέχρι και πέρυσι ήταν διευθυντής στο 3ο Δημοτικό σχολείο.
Όπως επισημαίνει ο κ. Τσατλόγλου στον «Π.Τ.»., «ήταν μια πρωτοφανής ιδέα των συναδέλφων από πέρυσι που εγώ δεν ήμουν εδώ και η υλοποίηση της γιορτής είναι δική τους και συνεχώς παράγουν έργο. Εμείς, είμαστε εδώ, για ένα πάρτι καλωσορίσματος».
Στη διαπίστωση ότι πολλά σχολεία δεν συνηθίζουν να κάνουν γιορτές και άλλες εκδηλώσεις και ερωτώμενος για το πώς το εξηγεί ο ίδιος αυτό, σημειώνει: «Η αλήθεια είναι ότι άρχισε να αλλάζει όλο αυτό. Το εκπαιδευτικό σύστημα μας εγκλωβίζει, όπως και η ύλη που είναι πάρα πολύ και πολύ προχωρημένη. Βγαίνουν τα παιδιά από το Δημοτικό και από την πολλή Γεωγραφία που κάνουν, δεν ξέρουν Γεωγραφία, ή χάνονται στα Μαθηματικά. Τώρα τα χρόνια έχουν αλλάξει. Οι συνάδελφοι και κυρίως οι νεότεροι δίνουν μια ώθηση στους παλαιότερους. Για να πω όμως και την αλήθεια τις νεωτεριστικές ιδέες τις έχουν οι παλιοί. Υπάρχει ένας συνδυασμός, ένα πάντρεμα και βγαίνει προς τα έξω αυτό. Σημαντικό για εμάς είναι τα παιδιά στην ηλικία αυτή να είναι χαρούμενα, να γνωρίζουν καινούργια πράγματα και να μαθαίνουν κάτι που έχει σχέση με την πραγματικότητα και όχι μόνο με το στείρο βιβλίο».
Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει, «εμείς προσπαθούμε και στόχος μας είναι να ξεκινήσουμε και προγράμματα Erasmus που το 2ο Δημ. Σχ. δεν έχει κάνει ποτέ. Εδώ στο 2ο Δημ. Σχ. κάνουν πολλά πράγματα και ίσως εμείς οι δάσκαλοι δεν τα εξωτερικεύουμε, κι αυτό είναι το λάθος μας. Φοβόμαστε να το δείξουμε, γιατί φοβόμαστε να φανούμε. Όμως πρέπει να φανούμε».
Στην ερώτηση για το αν όλη αυτή η κατάσταση με γιορτές και εκδηλώσεις βοηθάει τα παιδιά ακόμα περισσότερο στη μάθηση, ο κ. Τσατλόγλου τονίζει: «Εξαρτάται από το τι εννοείται όταν λέτε μάθηση. Μάθηση είναι η ζωή, η καθημερινότητα. Αυτό είναι η μάθηση και όχι το 3 + 3. Αυτό μπορεί να βγει και μέσα από το παιχνίδι. Και ό,τι μένει για τα παιδιά είναι εμπειρία και εικόνα. Δεν είναι καθημερινά με ένα βιβλίο στο χέρι. Η εικόνα είναι αυτό που θα μείνει. Που αύριο θα λέει ότι, εγώ έκανα αυτό. Εδώ έχουν κάνει ένα καταπληκτικό πρόγραμμα πέρυσι για την ιστορία της Δράμας, το είχατε αναδείξει και εσείς. Μέσα απ’ αυτό, το παιδιά μαθαίνουν αλλά και παίζουν».
Χαραλαμπίδου: Μια διαφοροποιημένη αντίληψη
Στη γιορτή βρέθηκε επίσης και η κα. Φρόσω Χαραλαμπίδου, Σύμβουλος Εκπαίδευσης της 1ης Περιφέρειας της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας, όπου στην ευθύνη της είναι και το 2ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας.
Μιλώντας στον «Π.Τ.» για την γιορτή καλωσορίσματος της νέας χρονιάς η κα. Χαραλαμπίδου σημειώνει ότι «είναι μια πάρα πολύ ωραία ιδέα» και εκφράζει τη χαρά της ότι το σχολείο ανήκει «στην παιδαγωγική μου ευθύνη και με κάλεσαν να γιορτάσω μαζί τους την χαρά του καλωσορίσματος, όλων των παιδιών, για να ξεκινήσουν τη νέα χρονιά με χαρά, ελπίδα, με όνειρα και προπαντός με συνεργασία, με παιχνίδι, με γέλιο. Γιατί το σχολείο είναι χώρος κοινωνικοποίησης, είναι χώρος ανάπτυξης των παιδιών και χώρος όπου θα χτίσουν τις πρώτες φιλίες, μιας και είναι από τις πρώτες σπουδαίες κοινωνικές ομάδες που εντάσσεται το άτομο».
Όπως λέει η ίδια, «σε κάθε γωνιά της αυλής, η κάθε τάξη δημιούργησε ένα παιχνίδι δημιουργικό, ευφάνταστο, διασκεδαστικό και έχουν την ευκαιρία να παίξουν μ’ αυτά που τους αρέσουν. Αυτό είναι στα πλαίσια μιας διαφοροποιημένης αντίληψης, ότι, κάνω αυτό, το οποίο είναι πιο κοντά στα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητές μου. Είναι κάτι πολύ όμορφο και σαν ιδέα, από τη θέση που είμαι, θα ήθελα να το μεταφέρω και στις υπόλοιπες σχολικές μονάδες ώστε να μπορούμε να έχουμε ανταλλαγές ιδεών και τρόπων προσέγγισης των παιδιών και γενικότερα της γνώσης και της διδασκαλίας».
Ζηλακάκη: Όταν υπάρχει θέληση πολλά μπορούν να γίνουν
Τι λένε όμως οι γονείς γι’ αυτή τη γιορτή; Μιλώντας στον «Π.Τ.» η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου κα. Γεωργία Ζηλακάκη σημειώνει ότι «αν και κάνουμε γιορτής λήξης, φέτος κάνουμε γιορτή έναρξης και καλωσορίσματος, ώστε να γνωριστούμε καλύτερα και να έρθουμε πιο κοντά. Για κάποια παιδιά είναι η πρώτη τους φορά στο σχολείο. Έχουμε βέβαια και νέο διευθυντή από φέτος, ο οποίος νομίζω ότι ήταν μια ευχάριστη έκπληξη για εμάς και ευελπιστούμε η συνεργασία μας να είναι αισιόδοξη και όμορφη».
Επισημαίνει ακόμα η ίδια, ότι «είναι η πρώτη φορά που γίνεται μια τέτοια γιορτή και θέλω να πιστεύω ότι θα καθιερωθεί», ενώ τονίζει ιδιαίτερα ότι «το 2ο Δημοτικό είναι ένα ιδιαίτερα δραστήριο σχολείο, και ο Σύλλογος Διδασκόντων αλλά και ο Σύλλογος Γονέων ενώ η βοήθεια στα παιδιά μας είναι πολύτιμη. Υποσχόμαστε για το μέλλον και άλλες πολλές εκπλήξεις και δράσεις».
Ερωτώμενη για το πώς αντέδρασαν τα παιδιά, η ίδια σημειώνει ότι χάρηκαν πάρα πολύ, λέγοντας ότι «το σχολείο δεν είναι μόνο διάβασμα και ένα θρανίο και ένας πίνακας. Είναι κάτι πολύ περισσότερο. Και σ’ αυτό είμαστε κι εμείς οι γονείς από πίσω. Είναι μια στιγμή για την οποία, ο γονέας μπορεί να αφιερώσει λίγο από το χρόνο του για το παιδί του. Γιατί είναι κάτι που το κάνουμε μαζί παρέα».
Ερωτώμενη αν το σύστημα της εκπαίδευσης βοηθάει να γίνονται τέτοιες εκδηλώσεις, η κα. Ζηλακάκη επισημαίνει ότι «όταν υπάρχει καλή θέληση, πολλά μπορούν να γίνουν. Υπάρχουν βέβαια προγράμματα που βοηθάνε σχολεία και δράσεις, όπου μπορούμε να συνεργαστούμε και με άλλα σχολεία και άλλους φορείς και αυτό αφορά την κάθε δομή, αν έχει τη δυνατότητα και θέλει να κάνει ένα τέτοιο βήμα. Εμείς είμαστε από τα σχολεία που κάτι κάνουμε κάθε φορά και αυτό είναι ευχάριστο».