Δηλώσεις του προέδρου του ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ στον «Π.Τ.»
Το ενδιαφέρον του Μουσείου
Τρένων Δράμας για τη μηχανή
Α302 να έρθει στη Δράμα
Μακρόπουλος: Θα μας ενδιέφερε να είχαμε στο Μουσείο της Δράμας ως έκθεμα την Α302
Του Θανάση Πολυμένη
ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ του με μια ακόμα μηχανή αμαξοστοιχίας και συγκεκριμένα την Α302, προτίθεται να εμπλουτίσει το Μουσείου Τρένων Δράμας, του ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Σιδηροδρομικών και Φίλων Σιδηροδρόμου Δράμας.
Πρόκειται για μια μηχανή, αποκαλούμενη και ως «γουρούνα», η οποία μαζί με άλλες βρέθηκε στην Ελλάδα τη δεκαετία του 1970 και δούλεψαν για πολλά χρόνια. Είναι αμερικανικής κατασκευής και είχαν έρθει στην Ελλάδα καινούριες. Οι περισσότερες από αυτές σήμερα δεν υπάρχουν, καθώς πλέον έχουν παροπλιστεί και δεν κυκλοφορούν, ενώ απ’ αυτή τη σειρά έχουν απομείνει τρεις μηχανές: η Α302, η Α325 και η Α326.
Το ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη μηχανή αναθερμάνθηκε τις τελευταίες ημέρες στο διαδικτυακό τόπο του Μουσείου Τρένων Δράμας. Όπως εξηγεί στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Δράμας κ. Παναγιώτης Μακρόπουλος, «αυτές οι τρεις μηχανές ήταν σε ένα υπόστεγο στο Μηχανοστάσιο του Πειραιά και πρόσφατα η Hellenic Train τις έβγαλε από εκεί και πλέον θα καταστραφούν με τον καιρό».
Όπως σημειώνει ο κ. Μακρόπουλος, «θα κάνουμε μια προσπάθεια μήπως μπορέσουμε και πάρουμε τη μία απ’ αυτές και συγκεκριμένα την Α302 και να την φέρουμε στη Δράμα». Παραδέχεται όμως ότι «είναι πολύ δύσκολη η μεταφορά της στη Δράμα. Εμείς θα μπορούσαμε να την φιλοξενήσουμε στο Μουσείο μας και να τις προφυλάξουμε στο Μηχανοστάσιο της Δράμας».
Επισημαίνει πάντως ότι «ενδιαφέρον έδειξε και το Μουσείο Τρένων της Θεσσαλονίκης, το οποίο θέλει τη μία απ’ αυτές», ενώ όπως λέει, «εμείς εδώ θα μπορούσαμε να φιλοξενήσουμε και τις τρεις μηχανές».
Ερωτώμενος τι αξιοσημείωτο παρουσιάζει η Α302, μας λέει ότι «πρόκειται για αμερικάνικη μηχανή, κατασκευής του 1970. Ήρθαν περίπου δέκα τέτοιες μηχανές στην Ελλάδα καινούριες και δούλεψαν για πολλά χρόνια, ενώ ήταν της σειράς 3.000 ίππων. Δούλεψαν πάρα πολύ και τελικά αποστρατεύθηκαν, καθώς αντικαταστάθηκαν από νεότερες μηχανές».
Όπως λέει μάλιστα, «είναι ωραία μηχανή και αν μπορεί να διορθωθεί, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ακόμα και ως τουριστική μηχανή στη Δράμα». Τονίζει όμως ιδιαίτερα ότι, «το κακό είναι πως δεν υπάρχουν και οι άνθρωποι να τις επισκευάσουν, γιατί όλοι έχουν συνταξιοδοτηθεί, ενώ δεν υπάρχουν και ανταλλακτικά. Πάντως, θα θέλαμε να έχουμε την Α302 ή και τις τρεις ως στατικό και μουσειακό αντικείμενο στο Μηχανοστάσιο της Δράμας γιατί παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον».
Στολίδι για τη Δράμα
Όπως είναι γνωστό, το Μουσείο Τρένων Δράμας, αποτελεί ένα στολίδι για την περιοχή μας και έχει δημιουργηθεί με αγάπη και μεράκι από τους σιδηροδρομικούς της πόλης μας.
Στο χώρο του μουσείου μπορεί κάποιος να επισκεφθεί και να παρατηρήσει, το εκθετήριο μοντελισμού, δύο ατμομηχανές που λειτουργούν και χρησιμοποιούνται σε εκδρομές και σε γυρίσματα ταινιών, πολύτιμα βαγόνια του ΟΡΙΕΝΤ ΕΠΡΕΣ, μια ατμομηχανή Κ.Γ. κατασκευής 1927, μία μακέτα τρένων στο σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο, μοντέλα τρένων, αντικείμενα και εξαρτήματα που αφορούν τον ΟΣΕ, χώρους άθλησης, αίθουσα πολιτιστικών εκδηλώσεων και διαλέξεων, χώρο επιτραπέζιων παιχνιδιών αλλά και πλούσιο φωτογραφικό υλικό για την ιστορία του τρένου καθώς και της ευρύτερης περιοχής της Δράμας.
Πλέον, ο ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ ετοιμάζει το νέο εκθετήριο στις παλιές αποθήκες του ΟΣΕ στη δυτική πλευρά του Σιδηροδρομικού Σταθμού Δράμας και όπως πρόσφατα έχει δημοσιεύει ο «Π.Τ.», τον Σεπτέμβριο αναμένεται να γίνουν τα εγκαίνια του χώρου.