Home > Πρώτο Θέμα >  Τρεις προτάσεις για την ανάδειξη του Νευροκοπίου ως τουριστικό προορισμό  ► Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Νευροκοπίου κ. Ιφόγλου

 Τρεις προτάσεις για την ανάδειξη του Νευροκοπίου ως τουριστικό προορισμό  ► Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Νευροκοπίου κ. Ιφόγλου

Διαβούλευση από το Δήμο Κ. Νευροκοπίου στο διαδίκτυο

 Τρεις προτάσεις για την

ανάδειξη του Νευροκοπίου

ως τουριστικό προορισμό

 ► Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Νευροκοπίου κ. Ιφόγλου

► Ανέγγιχτο Περιβάλλον – Πηγή Φυσικής Ενέργειας – Ζωή, Φύση και Άνθρωποι

 

 

 Του Θανάση Πολυμένη

ΜΕ ΜΙΑ ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα διαβούλευση, ο Δήμος Κ. Νευροκοπίου, ξεκινάει μια σημαντική προσπάθεια, για την ανάδειξη της περιοχής ως τουριστικό προορισμό, με μια τοπική ταυτότητα.

Με ίδιους οικονομικούς πόρους, ο Δήμος Κ. Νευροκοπίου έχει αναθέσει σε μια εταιρεία, να προωθήσει τρεις συγκεκριμένες προτάσεις, ώστε μία απ’ αυτές να ψηφιστεί και να προωθηθεί και να μπορέσει να πραγματοποιηθεί στη συνέχεια.

Θεματικά οι τρεις προτάσεις απ’ αυτές είναι: 1. Ανέγγιχτο Περιβάλλον, 2. Πηγή Φυσικής Ενέργειας, 3. Ζωή, Φύση και Άνθρωποι. Και οι τρεις αυτές προτάσεις, περιλαμβάνουν πάντα τον άνθρωπο και τις εμπειρίες που θα μπορεί να αποκτήσει, εφόσον επισκεφτεί την περιοχή του Κ. Νευροκοπίου.


Σχετικά με τη διαβούλευση – η οποία σημειωτέον λήγει στις 7 Ιουλίου – μιλάει στον «Πρωινό Τύπο» ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Κ. Νευροκοπίου κ. Θεόδωρος Ιφόγλου, ο οποίος σημειώνει αρχικά, ότι, «για πρώτη φορά θέλουμε ο Δήμος μας να αποκτήσει μια στρατηγική στον τουρισμό και κάνουμε το πρώτο μας βήμα. Εκεί που θα κάνουμε κινήσεις προς διάφορες κατευθύνσεις, ξεκινήσαμε μία προσπάθεια για να αποκτήσουμε μια στρατηγική, η οποία περιλαμβάνει τη δημιουργία ταυτότητας προορισμού για το Νευροκόπι».

Όπως σημειώνει ο ίδιος, «ένα απ’ αυτά είναι αυτό που έχουμε ξεκινήσει τώρα. Μέσα από ένα ερωτηματολόγιο, δίνεται η δυνατότητα – κυρίως στους δημότες μας αλλά και όσοι έχουν έρθει σε επαφή με τον τόπο μας – να προκρίνουμε χαρακτηριστικά που έχουμε ξεχωρίσει και είναι αυτό που θα έπρεπε να είναι η κορωνίδα, αυτό το οποίο θα χαρακτηρίζεται ως τοπικό προϊόν της περιοχής».

Ερωτώμενος για το ποια είναι αυτά τα τρία σημεία, ο κ. Ιφόγλου εξηγεί: «Ο συνδυασμός του τόπου με τον άνθρωπο είναι πάντα το κύριο χαρακτηριστικό σε όλα. Απλά προκρίνονται τρεις ιδέες. Με βάση την πρώτη, είναι η καθημερινότητα, ένα ανέγγιχτο περιβάλλον, που δίνει τη δυνατότητα για μια μοναδική εμπειρία, αυτού που ονομάζουμε slow tourism, που είναι οι νέες τάσεις μετά την εποχή του κορωνοϊού για τον τουρίστα, που μπορεί να επισκεφθεί και να απολαύσει μέρη και καταστάσεις, οι οποίες ήρεμα θα του αποδώσουν μια ευεξία.

Το δεύτερο, είναι η επαφή με τον άνθρωπο του χωριού, τον άνθρωπο της ελληνικής υπαίθρου.

Το τρίτο, είναι η ενέργεια μέσα από δραστηριότητες που μπορεί να αποκομίσει κάποιος από την περιοχή. Από την ποδηλασία, το σκι το χειμώνα, το περπάτημα στα ορεινά μονοπάτια και διάφορες άλλες δραστηριότητες αλλά και πολιτιστικές δράσεις.

Όλα περιλαμβάνονται σε όλα. Όπως και αν το δούμε, ο άνθρωπος είναι το πρωτεύον. Ήρθα και αθλήθηκα στην περιοχή, ήρθα και γνώρισα ανθρώπους και ακόμα ήρθα και απόλαυσα τη θέα και αυτό είναι μοναδικό».

Οι προτάσεις

Αναλυτικότερα, οι προτάσεις αυτές αφορούν στις παρακάτω θεματικές, έτσι όπως δημοσιεύονται στη διαβούλευση:

[1.  ΑΝΕΓΓΙΧΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ / Παρθένα Φύση, “πράσινες” εμπειρίες! / Έλα σε έναν τόπο αυθεντικό που μετράει τους κύκλους του χρόνου, με τους κύκλους της Φύσης. Γέμισε με όλο το πράσινο που σου λείπει, όλο τον υπόλοιπο χρόνο. Σκέφτεσαι καλύτερο αντίδοτο στο γκρί και στο μαύρο; Στο απρόσωπο και στο κλειστό;  To μόνο που θα σου ζητήσει αυτός ο τόπος, είναι να ανοίξεις όλες τις αισθήσεις σου. Να επιτρέψεις στον εαυτό σου να αφουγκραστεί τις μελωδίες, να ρουφήξει τα αρώματα και απολαύσει τις γεύσεις μιας Φύσης ολοζώντανης, που σε κάνει ένα μαζί της.   Και σε ξαναφέρνει φέρνει πίσω στις ρίζες σου, στην αρχή της ζωής της ίδιας.]

[2. ΠΗΓΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ / Φυσική φόρτιση, κατευθείαν από τη Φύση! / Το νιώθεις με όλο σου το είναι, πριν καν το σκεφτείς. Το ξέρεις πριν το πεις. Είναι η καρδιά σου που στο ψιθυρίζει, μόλις έρθει σε επαφή με τη ψυχή αυτού του μοναδικού τόπου. Είναι η επαφή με την αιώνια, καθαρή Φύση που σε βάζει σε λειτουργία. Που σου χαρίζει ζωή, δύναμη και ενέργεια με τον πιο φυσικό τρόπο. Χειμώνα ή καλοκαίρι, με κρύο ή με δροσιά, όλα γύρω σου σε εμπνέουν να τα γνωρίσεις. Σου γνέφουν να τα αγγίξεις, να τα γευτείς, να τα απολαύσεις. Να ανεβείς πιο ψηλά, να περπατήσεις πιο μακριά, από όσο θυμάσαι ότι μπορείς. Γιατί ο τόπος αυτός, είναι στη Φύση σου.]

[3. ΖΩΗ, ΦΥΣΗ και ΑΝΘΡΩΠΟΙ / Χαμηλές θερμοκρασίες, ζεστοί άνθρωποι!  / Εδώ δεν είσαι επισκέπτης, και δεν θα νιώσεις ποτέ έτσι. Θα φιλοξενηθείς σαν να είσαι από εδώ, και απλώς ξαναγυρνάς. Κοντά σε δικούς σου ανθρώπους που δεν ήξερες ως χθες. Μα θα ξανάρθεις για να συναντήσεις πάλι. Για να σου δείξουν κάθε “μυστικό” ζωής, ενός τόπου τόσο παλιού όσο και η ίδια η Φύση.  Κι’ όταν η θερμοκρασία έξω, είναι η …διάσημη της περιοχής, νιώθεις τις καρδιές και τα χαμόγελα να γίνονται πιο αληθινά, πιο ζεστά. Να ανοίγουν και να δίνουν καρπούς, όπως το κάθε τι που γεννάει η γη και οι άνθρωποι της, σε αυτή τη γωνία γνήσιας Ελλάδας, όλο τον χρόνο.]

Όσοι ενδιαφέρονται να ψηφίσουν, μπορούν να αναζητήσουν την σχετική ιστοσελίδα: Νevrokopi Destination Branding ή να αναζητήσουν τον παρακάτω σύνδεσμο:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScVGA4VOc2iDeQKYylVFD971BGGDWmqUH1p4HcsaCEmkVa9zw/viewform?fbclid=IwAR2csE7-NAFYuud325YD93NlTIZV9v3G3VAUzf-4E3X4_AMFhrWUCd0Xfc4