Home > νέα > Βιωματικές δράσεις από τις δομές της ΕΨΥΚΑ Ν. Δράμας για την ψυχική υγεία με τη συμμετοχή και μαθητών

Βιωματικές δράσεις από τις δομές της ΕΨΥΚΑ Ν. Δράμας για την ψυχική υγεία με τη συμμετοχή και μαθητών

Βιωματικές δράσεις από τις δομές

της ΕΨΥΚΑ Ν. Δράμας για την ψυχική

υγεία με τη συμμετοχή και μαθητών

Μιλάνε στον «Π.Τ.» η ψυχολόγος κα. Κοτσαμπασίδου από την ΕΨΥΚΑ, ο διευθυντής του 15ου Δημοτικού σχ. Δράμας κ. Μαυρόπουλος και η αντιδήμαρχος Κοινωνικών Υπηρεσιών κα. Τσακιρίδου

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ Ημέρα Ψυχικής Υγείας γιόρτασαν χθες Πέμπτη, οι δομές της Εταιρείας Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Αποκατάστασης (ΕΨΥΚΑ ) Δράμας: Α’ Οικοτροφείο «Αρσινόη», Β’ ΨΧΓ Οικοτροφείο «Αγάπανθος», Προστατευόμενο Διαμέρισμα Φωτολίβους, Κέντρο Ημέρας «Πολυδεύκης» – Υπηρεσίες Νοσηλείας Κατ’ οίκον.

Στις εκδηλώσεις επίσης, συμμετείχαν και το Τμήμα Προστασίας και Προαγωγής της Δημόσιας Υγείας/ΚΕΠ Υγείας του Δ. Δράμας καθώς και το Οικοτροφείο «Πηγή» της ΔΕΥΨΥ.

Στο πλαίσιο αυτό, με επικεφαλής το Κέντρο Ημέρας «Πολυδεύκης» της Δράμας, πραγματοποιήθηκαν δράσεις στην πλατεία Ελευθερίας της Δράμας, με στόχο την ενημέρωση του κοινού, καθώς και βιωματικές δράσεις που απευθύνοντας σε μαθητές και μαθήτριες της Δράμας.

Συγκεκριμένα στις δράσεις αυτές συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες από το 7ο και το 15ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας, το 5ο Γυμνάσιο Δράμας, καθώς και το ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Δράμας.

Ψυχική υγεία στον χώρο εργασίας

Για τις δράσεις αυτές, μίλησε στον «Π.Τ.» η κα. Θάλεια Κοτσαμπασίδου, Ψυχολόγος και επιστημονικά υπεύθυνη του Κέντρου Ημέρας Πολυδεύκης, επισημαίνοντας αρχικά ότι το φετινό σύνθημα της Παγκόσμιας Ημέρας Ψυχικής Υγείας, είναι: «Προτεραιότητα στην ψυχική υγεία στον χώρο εργασίας», και τονίζει: «Θεωρούμε ότι είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας γενικά, για το αν οι εργαζόμενοι αισθάνονται ικανοποιημένοι στον χώρο εργασίας τους, για την ψυχική τους υγεία αλλά και για την απόδοσή τους».

Όπως εξηγεί, «οι παράγοντες που επηρεάζουν την ψυχική υγεία, είναι το υψηλό άγχος και η πίεση που δέχονται και οι συνεχείς αναθέσεις από τους εργοδότες, ενώ δεν μπορούν να ισορροπήσουν πολλές φορές την προσωπική ζωή με την επαγγελματική. Παρ’ όλα αυτά όμως υπάρχουν πρακτικές για την ψυχική βελτίωση των εργαζομένων, όπως το να υπάρχει ένα εργασιακό υποστηρικτικό περιβάλλον, εκπαίδευση για την ψυχική υγεία και διαχείριση του εργασιακού άγχους. Εμείς θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα ξεκινήσουν σιγά – σιγά και στην Ελλάδα να πραγματοποιούνται κάποια προγράμματα,  για την ψυχική υγεία των εργαζομένων».

 

Και η μαθητική κοιότητα

Αναφέρεται ακόμα στην παρουσία της μαθητικής κοινότητας, λέγοντας: «Όμως, πέρα από το κεντρικό σύνθημα, εμείς είμαστε εδώ για να κάνουμε και κάποιες δράσεις με τη μαθητική κοινότητα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η μαθητική κοινότητα είναι πολύ σημαντική, γιατί η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση,  ξεκινάει πάντα από τους μαθητές».

Η δραστηριοποίηση των μαθητών

Μιλώντας στον «Π.Τ.» ο διευθυντής του 15ου Δημοτικού σχολείου Δράμας κ. Δημήτρης Μαυρόπουλος, σημειώνει χαρακτηριστικά: «Σαφώς και η εκδήλωση αυτή επειδή έχει ένα βιωματικό χαρακτήρα, είναι πολύ σημαντική για τα παιδιά, και για τα μηνύματα τα οποία προσφέρει, αλλά και για το βιωματικό τους χαρακτήρα. Οι μαθητές θα πρέπει να δραστηριοποιούνται. Και μέσα από τη δραστηριοποίηση εμπεδώνουν και υιοθετούν κάποια μηνύματα που έχουν σχέση με τη συναδέλφωση, με τη συνεργασία, με την αμοιβαιότητα, με την αλληλοεκτίμηση».

Ερωτώμενος αν στο σχολείο τα παιδιά κάνουν κάποιες σχετικές συζητήσεις ή ενδιαφέρονται για τέτοια θέματα, ο κ. Μαυρόπουλος σημειώνει: «Πριν απ’ όλα η διδακτέα ύλη εμπεριέχει μέσα τέτοιου είδους προτάσεις και εναύσματα ώστε οι μαθητές να τα διαπραγματευτούν. Αλλά το σημαντικότερο είναι, να οργανωθεί έτσι η σχολική ζωή, ώστε πραγματικά στην πράξη, στη διάρκεια των διαλειμμάτων, των δραστηριοτήτων, στο χώρο της μάθησης, αυτού του είδους τα μηνύματα να υλοποιούνται. Δηλαδή, αξίες όπως η ανεκτικότητα, η αμοιβαιότητα, η αλληλοβοήθεια, δεν μπορούν να είναι μόνο ρεαλιστικές και βερμπαλιστικές, θα πρέπει με κάποιο τρόπο και να υλοποιούνται. Και το παράδειγμα πριν απ’ όλα θα πρέπει να το δίνουμε εμείς οι εκπαιδευτικοί και αργότερα να ακολουθούν και οι μαθητές, ώστε να υπάρχει κοινό βίωμα».

Η προσφορά του Δήμου Δράμας

Παρούσα στις δράσεις της ΕΨΥΚΑ, ήταν επίσης και η αντιδήμαρχος Κοινωνικών Υπηρεσιών του Δήμου Δράμας, κα. Σοφία Τσακιρίδου.

Απαντώντας στην ερώτηση για το ποια είναι η βοήθεια που προσφέρει ο Δήμος Δράμας στις κοινωνικά ευάλωτες ομάδες, σημειώνει ότι «ο Δήμος Δράμας, από την αρχή της χρονιάς, ενεργοποίησε τους ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς που έχει, διότι πλέον υπάρχει ψυχολογική υποστήριξη με ατομικές συνεδρίες, σε εβδομαδιαία δράση, αλλά και σε ομάδες. Για παράδειγμα, ενισχύσαμε ομάδες γονέων που τα παιδιά τους έδιναν πανελλαδικές εξετάσεις, το Σύλλογο  Καρκινοπαθών Δράμας, οι οποίοι έμειναν πολύ ευχαριστημένοι και θέλουν να επαναληφθεί η δεύτερη φάση μέχρι τέλος του χρόνου, ενισχύσαμε ανθρώπους μοναχικούς, οι οποίοι δεν γνώριζαν που πρέπει να απευθυνθούν και βοηθήθηκαν από την υπηρεσία.

Ένα άλλο κομμάτι που κάνει ο Δήμος, είναι ότι έρχεται σε επαφή με τα Σχολεία, γιατί και ο μαθητικός πληθυσμός γενικότερα αντιμετωπίζει προβλήματα ψυχικής φύσης. Αρκετοί συμπολίτες μας ζήτησαν να μάθουν πώς μπορούν να βοηθηθούν χωρίς να στιγματιστούν».

Όπως σημειώνει τέλος, «η καλή ψυχική υγεία, φαίνεται από την καθημερινή συμπεριφορά μας και στάση μας. Δεν χρειάζεται να έχουμε κάποια διάγνωση από κάποιους ειδικούς, παρά μόνο να είμαστε κοινωνικοποιημένοι και να ζητάμε βοήθεια. Ο Δήμος Δράμας διαθέτει αυτή τη δύναμη και από τους ψυχολόγους του Κέντρου Κοινότητας και της Κοινωνικής Υπηρεσίας και μπορεί να απευθυνθεί στα τηλέφωνα 25213-51124 και 130».