Home > Πρώτο Θέμα > Βραβεύθηκε ηλεκτρονική πλατφόρμα από τη Δράμα για περιβαλλοντική συνείδηση

Βραβεύθηκε ηλεκτρονική πλατφόρμα από τη Δράμα για περιβαλλοντική συνείδηση

Η πρωτοβουλία GIS.edu στα Education Leaders Awards 2018

Βραβεύθηκε ηλεκτρονική

πλατφόρμα από τη Δράμα

για περιβαλλοντική συνείδηση

Με συμμετοχή του Τμ. Περιβάλλοντος & Υδροοικονομίας Π.Ε. Δράμας και Β/θμιας Εκπαίδευσης

 

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΙΑΣ σημαντικής βράβευσης έτυχαν άνθρωποι και υπηρεσίες της Δράμας, στο πλαίσιο των βραβείων Education Leaders Awards 2018, και στην κατηγορία Εξωστρέφεια και Συνεργασία – Καλλιέργεια Περιβαλλοντικής Συνείδησης (Bronze).

Αναλυτικότερα, στις 18 Μαΐου, πραγματοποιήθηκε η βράβευση της πρωτοβουλίας gis.edu (Green Inspires Students), που είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας του Τμήματος Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Περιφερειακής Ενότητας  (ΠΕ) Δράμας, της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας – Εργαστηριακό Κέντρο και του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου – Σχολή Θετ. Επιστ. & Τεχνολογίας.

Πρόκειται για δράση και καινοτομίες που πραγματοποίησαν άνθρωποι διαφορετικοί μεταξύ τους και βραβεύτηκαν αυτοί που «συνδύασαν τα πλέον απίστευτα υλικά». Αυτοί που «καινοτόμησαν με δράσεις σε όλη την Ελλάδα, βασισμένες στην διαφορετικότητα, τη συνεργασία αλλά και τον σεβασμό».

gis Malkakis

Ο κ. Μαλκάκης κατά τη βράβευση.

Μαλκάκης: Περιβαλλοντική συνειδητοποίηση

Το βραβείο παρέλαβε ο εκπρόσωπος του Τμ. Περιβάλλοντος και Οικονομίας κ. Μαλκάκης, ο οποίος σε δηλώσεις του χθες στον «Π.Τ.», εξήγησε τι ακριβώς είναι το πρόγραμμα αυτό. Όπως τόνισε, πρόκειται για ένα πρόγραμμα, «για το οποίο πρεσβεύουμε να είναι συνεχές, το οποίο συνδυάζει περιβάλλον και περιβαλλοντική συνειδητοποίηση, εκπαίδευση και καινοτομία. Ο ρόλος του GIS είναι διττός. Το GIS κάνει αναφορά στα γεωγραφικά συστήματα, για τα οποία εμείς εδώ κάνουμε ότι μπορούμε για να χρησιμοποιούνται καινοτόμες τεχνολογίες στη δημόσια διοίκηση».

Όπως εξηγεί ο κ. Ευάγγελος Μαλκάκης, «το πρόγραμμα αυτό συνδυάζει καινοτομία, περιβάλλον και συνειδητοποίηση και την εκπαίδευση, γιατί από εκεί ξεκινάει. Στο πρόγραμμα συνεργάστηκαν, η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Δράμας με το Εργαστηριακό Κέντρο με υπεύθυνο τον κ. Χρήστο Σαμαρά, το Τμήμα Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Π.Ε. Δράμας και το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο».

«Το θετικό του όλου προγράμματος, είναι ότι συνδυάζει επιστήμη και πειραματικές δράσεις για να καταφέρεις να έχεις το μέγιστο του αποτελέσματος που θέλεις. Πρόκειται για μια πλατφόρμα η οποία μπορεί να δεχθεί δεδομένα, προκειμένου αυτά να έχουν τη μέγιστη απόδοση από μαθητές και από όποιον άλλον ενδιαφέρεται. Το πρόγραμμα θα συνεχίσει και θα ασχοληθεί με διάφορες θεματικές προκειμένου να βελτιωθεί το περιβάλλον».

Samaras

Ο εκπαιδευτικός Χρήστος Σαμαράς.

Σαμαράς: Συνδυάζει τεχνολογία, επιστήμη, μηχανική, μαθηματικά

Στον «Πρωινό Τύπο» μίλησε επίσης και ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Δράμας κ. Χρήστος Σαμαράς, ο οποίος σημείωσε μεταξύ άλλων ότι, «το GIS αυτή τη στιγμή, είναι ένα project το οποίο έχει σκοπό να εκπαιδεύσει τους μαθητές, έτσι ώστε να αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση, τον τρόπο που κινούνται τα οχήματα, αλλά ταυτόχρονα εκπαιδεύονται και σ’ αυτό το οποίο στην εκπαίδευση αποκαλούμε STEM. Ουσιαστικά  ο μαθητής αποκτάει γνώσεις επιστήμης σε θέματα τεχνολογίας, μηχανικής και μαθηματικών.

gis Ydrooikonomia 1

Αυτό που γίνεται είναι ότι, καθώς ο μαθητής ξεκινάει από το σπίτι του, χωρίς να δίνει προσωπικά δεδομένα, στέλνει σε μια βάση δεδομένων όλο το στίγμα μέχρι να φτάσει στο σχολείο του. Από εκεί μπορούμε συνολικά, απ’ όλους τους μαθητές, να δούμε τι κατανάλωσαν μέχρι να φτάσουν στο σχολείο, τι μέσα μαζικής μεταφοράς χρησιμοποίησαν  και εδώ επίσης μπορούμε να δούμε και θέματα αστικής κινητικότητας. Αν παράδειγμα τα αστικά λεωφορεία βολεύουν στους μαθητές των σχολείων, το ζήτημα της πεζοδρόμησης μέχρι να φτάσουν τα παιδιά στο σχολείο κτλ. Αυτό συνολικά είναι το GIS.edu και ψάχνουμε τα επόμενα χρόνια, να μπορέσουμε να το αγκαλιάσουν και οι μαθητές έτσι ώστε να μπορεί να εφαρμοστεί».

Στην ερώτηση αν υπήρξε πρακτική εφαρμογή από μαθητές στη Δράμα, ο κ. Σαμαράς σημείωσε ότι, «αυτή τη στιγμή δεν υπήρξε πρακτική εφαρμογή του GIS.edu, ενώ έχει ήδη κατασκευαστεί και διαμορφωθεί. Πρόκειται για ένα καθαρά δραμινό προϊόν και πιλοτικά έχουμε περάσει διάφορα δεδομένα για να δούμε κατά πόσον λειτουργεί. Τα επόμενα χρόνια θα εμπλακούν και οι μαθητές στη διαδικασία αυτή».