Βραβεία για τρία Δημοτικά σχολεία
της Δράμας στο διαγωνισμό «Κύπρος
– Ελλάδα – Ομογένεια, Εκπαιδευτικές Γέφυρες»
1ο Βραβείο για το 9ο Δημοτικό σχ. και το Δημοτικό σχ. Ξηροποτάμου και 2ο βραβείο για το 1ο Δημοτικό σχ. Δράμας
ΣΥΝΟΛΙΚΑ τρία βραβεία κατέκτησαν, τρία ισάριθμα Δημοτικά σχολεία της Δράμας, στον 10ο Διαγωνισμό με κεντρικό τίτλο: «Κύπρος – Ελλάδα – Ομογένεια, Εκπαιδευτικές Γέφυρες». Πρόκειται για το Δημοτικό Σχολείο Ξηροποτάμου το οποίο κατέκτησε το 1ο βραβείο στην κατηγορία «Διηγήματα», όπου στην ίδια θεματική το 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας κατέκτησε το 2ο αντίστοιχο Βραβείο. Επίσης, στην κατηγορία «σχολικές εφημερίδες», το 1ο βραβείο κατέκτησε το 9ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας.
Πρόκειται για έναν από τους σημαντικότερους διαγωνισμούς, που διοργανώνονται από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, το Υπουργείο Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης), η Πρεσβεία της Κύπρου στην Ελλάδα – Μορφωτικό Γραφείο – Σπίτι της Κύπρου, και το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδος. Τελεί υπό την Αιγίδα της Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και υπό την Αιγίδα του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκου Χριστοδουλίδη.
Στο σύνολο του διαγωνισμού φέτος συμμετείχαν 235 σχολικές μονάδες. 121 από την Ελλάδα, 106 από την Κύπρο και 8 από την Ομογένεια (Ευρώπη, ΗΠΑ, Αφρική, Αυστραλία). Πήραν μέρος συνολικά 11.500 μαθητές και μαθήτριες και κατατέθηκαν στον Διαγωνισμό 1.058 μαθητικές δημιουργίες.
Η σχολική εφημερίδα του 9ου Δημοτικού σχολείου Δράμας
Η σχολική εφημερίδα που δημιούργησαν οι μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ τάξης του 9ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Βενέτη Στάικογλου και Σοφία Σαλπιγκτή και τίτλο “μαθητικές γέφυρες” πήρε το 1ο Βραβείο στην κατηγορία “Εφημερίδα”. Η επιτυχία είναι τεράστια αν σκεφτεί κανείς τον μεγάλο αριθμό των συμμετοχών.
Μέσα από τις σελίδες της εφημερίδας που δημιούργησαν οι μαθητές/τριες ο αναγνώστης/η αναγνώστρια έρχεται σε επαφή με στιγμές από την ιστορία της Κύπρου, τον πολιτισμό της, την παράδοσή της, τις φυσικές ομορφιές της, τους αγώνες της για ελευθερία και ανεξαρτησία, τους ήρωες της, τα τραγούδια της, τους ανθρώπους της, αλλά και το δράμα της που την κρατά διχοτομημένη εδώ και πενήντα χρόνια.
Πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές και τις μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης του 9ου Δημοτικού Σχολείου και στους εκπαιδευτικούς που τους υποστήριξαν και τους οδήγησαν στη διάκριση αυτή!
Το «Ημερολόγιο του Μάρκου» από το Δημοτικό σχολείο Ξηροποτάμου
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Ξηροποτάμου με την καθοδήγηση της δασκάλας τους κ. Ράιδας Πετσάνη απέσπασαν το 1ο Βραβείο, κατηγορία «Διήγημα», στον 10ο Διεθνή Διαγωνισμό “Κύπρος – Ελλάδα – Ομογένεια, Εκπαιδευτικές Γέφυρες” που τελεί υπό την Αιγίδα της Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και υπό την Αιγίδα του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκου Χριστοδουλίδη.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες έγραψαν το διήγημα με τίτλο «Το Ημερολόγιο του Μάρκου 1974» το οποίο εμπλούτισαν με υπέροχες ζωγραφιές. Ο Μάρκος είναι ένα δεκάχρονο αγόρι που ζει στο Λονδίνο. Αποτυπώνει τις σκέψεις του στο ημερολόγιο που του χάρισε ο πατέρας του και περιμένει με ανυπομονησία τις διακοπές του καλοκαιριού για να πάει στο νησί του την Κύπρο. Όμως οι ξέγνοιαστες διακοπές του σταματούν βίαια από την εισβολή των Τούρκων στο νησί το 1974. Ο Μάρκος βιώνει την απώλεια αγαπημένων προσώπων του και τον αναίτιο ξεριζωμό. Το ημερολόγιό του έκλεισε για πάντα στις 20 Ιουλίου του 1974.
Το διήγημα βρίσκεται στο παρακάτω λινκ:
Το διήγημα του 1ου Δημοτικού σχολείου Δράμας
Το διήγημα του 1ου Δημοτικού σχ. Δράμας με τίτλο: «Από την Πάδο στην Αμμόχωστο με ένα κοχύλι» απέσπασε το 2ο Βραβείο στο διαγωνισμό διηγήματος, για το οποίο δούλεψαν οι μαθητές και μαθήτριες της Β2 τάξης του σχολείου, με τη συνδρομή των εκπαιδευτικών τους κα. Μαρία Παναγιωτίδου (δασκάλα της τάξης) και των Ιωάννα Γιουσφαρά (καθηγήτρια Γερμανιών.
Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, έπεσαν αρκετές ιδέες, «ένας καταιγισμός ιδεών» όπως μας λέει ο διευθυντής του 1ου Δημοτικού σχ. κ. Τσορτανίδης και αφορά στο πρόβλημα της Κύπρου όλα αυτά τα χρόνια, με δραματοποιημένο τρόπο και δείχνει μια χώρα διχοτομημένη και μια κατάσταση που ακόμα και σήμερα δεν έχει βρει τη λύση της.
Χαρακτηριστικά είναι μάλιστα τα λόγια στο επίμετρο του διηγήματος, όπου αναφέρονται τα εξής: «Τα δεινά του Κυπριακού λαού και κάθε λαού που δοκιμάζεται με απάνθρωπο τρόπο, είναι ένα θέμα το οποίο το ελληνικό σχολείο πρέπει να προσεγγίσει με τον κάθε δυνατό τρόπο, ώστε να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές κάθε εκπαιδευτικής βαθμίδας».
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, το διήγημα συνοδεύεται και από εξαιρετικές ζωγραφιές των παιδιών.