Home > νέα > Το βραβείο Δημιουργικής Διδασκαλίας «Εύρηκα-Εύρηκα» στον Δραμινό Μιλτιάδη Βαβουλίδη

Το βραβείο Δημιουργικής Διδασκαλίας «Εύρηκα-Εύρηκα» στον Δραμινό Μιλτιάδη Βαβουλίδη

Το βραβείο Δημιουργικής

Διδασκαλίας «Εύρηκα-Εύρηκα»

στον Δραμινό Μιλτιάδη Βαβουλίδη

 

 

Το Ινστιτούτο Αστροφυσικής του ΙΤΕ, οι Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης και το Κέντρο Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων Mathesis, ανακοίνωσε την βράβευση του Δραμινού Μιλτιάδη Βαβουλίδη  με το βραβείο Δημιουργικής Διδασκαλίας «Εύρηκα-Εύρηκα».

Η επιτροπή του βραβείου  Δημιουργικής Διδασκαλίας “Εύρηκα, Εύρηκα” ολοκλήρωσε την αξιολόγηση των εφτά ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας υποψηφιοτήτων που υποβλήθηκαν στην 2η προκήρυξη του Βραβείου για το 2022.

Η Επιτροπή αποφάσισε να απονείμει το Βραβείο για το 2022 στον κ. Μιλτιάδη Βαβουλίδη για τις δραστηριότητες με τίτλο “Across the Universe” που ανέπτυξε για την Β’ Λυκείου του Μουσικού Σχολείου Δράμας και υλοποίησε την ακαδημαϊκή χρονιά 2021-2022.

Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στον κ. Βαβουλίδη, για ένα πρόγραμμα που χρησιμοποίησε την Αστρονομία αλλά και τις ιδιαίτερες μουσικές ευαισθησίες των μαθητών του ως εργαλεία για την δημιουργική διασαφήνιση εννοιών της σχολικής – και όχι μόνον – Φυσικής,  αλλά και την συναισθηματική τους αφύπνιση ως προς την πιο θαυμαστή εκείνη ιδιότητα του κόσμου μας – ότι είναι κατανοητός.  Η Επιτροπή ευχαριστεί και συγχαίρει επίσης και όλους τους φετινούς υποψηφίους για τις υψηλής ποιότητας προτάσεις τους, και τη σημαντική τους προσφορά στη δημιουργική διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.

Το βραβείο

Εδώ και πολλά χρόνια η επιστημονική εκπαίδευση (science education) στη χώρα μας φαίνεται να έχει χάσει το στόχο της. Μαθητές και εκπαιδευτικοί του ελληνικού λυκείου αισθάνονται αμοιβαία εγκλωβισμένοι σ’ ένα στείρο σύστημα εξετασιοκεντρικής μάθησης με φόντο και τελικό κριτή των προσπαθειών τους τις πανελλήνιες εξετάσεις. Σ’ αυτό το πλαίσιο, το ανήσυχο πνεύμα της επιστήμης και το κατ’ εξοχήν χαρακτηριστικό της να διεγείρει την περιέργεια για το φυσικό κόσμο και να καλλιεργεί την ικανότητα να θέτουμε ερωτήματα και να αναζητούμε τις απαντήσεις τους, δύσκολα βρίσκει θέση.

Ο σκοπός του βραβείου είναι να ασκήσει μια μικρή αντίστροφη επίδραση σ’ αυτή τη μακροχρόνια τάση ποιοτικής υποβάθμισης της επιστημονικής εκπαίδευσης στη χώρα.

Το βραβείο απευθύνεται στους(στις) ανήσυχους(-ες) εκπαιδευτικούς που πειραματίζονται με δημιουργικότερες μορφές διδασκαλίας και μάθησης, είτε στο κύριο σώμα του σχολικού προγράμματος -αν και τα περιθώρια εκεί είναι πολύ στενά- είτε εκτός σχολικού ωραρίου ή, ακόμα στους ομίλους ειδικών ενδιαφερόντων όπου αυτοί υπάρχουν.

Ειδικότερα το βραβείο απονέμεται κάθε έτος για εκπαιδευτικές δραστηριότητες οι οποίες εμπνέονται από το πιο ελκυστικό και ταυτόχρονα το πιο δυναμικό κομμάτι της θεμελιώδους φυσικής σήμερα: Την Αστρονομία.

Το βραβείο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 3.000€ εκ των οποίων τα 2.000€ δίνονται στον(-ην) βραβευόμενο (-η) εκπαιδευτικό και τα 1.000€ στο σχολείο του(της) υπό μορφήν εργαστηριακού ή άλλου εξοπλισμού που θα προορίζεται για το Αστρονομικό Εργαστήριο του σχολείου. Το βραβείο μπορεί να απονεμηθεί και σε μια ομάδα εκπαιδευτικών που συνεργάστηκαν για την πραγματοποίηση μιας εκπαιδευτικής δραστηριότητας άξιας να βραβευθεί.