Βραβεύθηκε το 1ο Νηπιαγωγείο
Καλαμπακίου για το πρόγραμμα
«πεζοπόρα σχολικά λεωφορεία»
Από το Δραμινό καθηγητή του Πανεπιστημίου Huddersfield του Λονδίνου Αλ. Νικήτα
Του Θανάση Πολυμένη
ΓΙΑ ΤΗ δράση του «Πεζοπόρα σχολικά λεωφορεία» που υλοποίησε με επιτυχία, βραβεύτηκε τη Δευτέρα το 1ο Νηπιαγωγείο Καλαμπακίου, από το Δραμινό επιστήμονα και καθηγητή του Πανεπιστημίου Huddersfield του Λονδίνου κ. Αλέξανδρο Νικήτα.
Πρόκειται για ένα καινοτόμο πρόγραμμα το οποίο υλοποιείται υπό την αιγίδα του Αγγλικού Πανεπιστημίου Huddersfield, με πρωτοβουλία του κ. Νικήτα, που αποσκοπεί στη διευκόλυνση της μετακίνησης των παιδιών προς το σχολείο με ασφάλεια και φιλικό τρόπο προς το περιβάλλον.
Η βράβευση του Νηπιαγωγείου έγινε από τον ίδιο τον κ. Νικήτα, με την παρουσία του δημάρχου Δοξάτου κ. Βογιατζή, του προϊσταμένου Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Δημητριάδη, καθώς και του συμβούλου εκπαίδευσης Ν. Δράμας κ. Σαλπιγκτή.
Μάλιστα, κατά την σύντομη τελετή, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δρ. Ευθύμιος Μπακογιάννης, επαίνεσε τον ζήλο και την καινοτομία αυτής της προσπάθειας και των συντελεστών της, χαρακτηρίζοντας το πρόγραμμα ως οδηγό, παράδειγμα προς μίμηση και πιλότο εφαρμογής για όλη την χώρα.
Το 1ο Νηπιαγωγείο Καλαμπακίου είναι το πρώτο νηπιαγωγείο σε όλη την Ελλάδα που συμμετέχει στο καινοτόμο πρόγραμμα «Πεζοπόρα Σχολικά Λεωφορεία»! Αυτή η πρωτοβουλία ανοίγει νέους δρόμους για την προσχολική εκπαίδευση και τη βιώσιμη κινητικότητα.
Νικήτας: Συνήθειες βιώσιμης μεταφοράς
Σχετικά με το πρόγραμμα και τη βράβευση, μίλησε στον «Π.Τ.» ο κ. Αλέξανδρος Νικήτας, επισημαίνοντας αρχικά ότι «το 1ο Νηπιαγωγείο Καλαμπακίου εκτέλεσε με άρτιο τρόπο το καινοτόμο πρόγραμμά μας για βιώσιμες σχολικές μεταφορές. Αυτό ξεκίνησε από το περσινό σχολικό έτος και συνεχίζεται και φέτος».
Όπως σημειώνει μάλιστα, «είναι το πρώτο Νηπιαγωγείο στη χώρα, που έχει δώσει εξαιρετικά αποτελέσματα και το έχει αγκαλιάσει το χωριό, έχει δώσει χρώμα και αποτελεί ένα πρόγραμμα που μεταλαμπαδεύει στα παιδιά γνώσεις και ικανότητες για να κατακτήσουν μια περιβαλλοντική συνείδηση, να κοινωνικοποιηθούν, να αγκαλιάσουν τη βιώσιμη μεταφορά και να τα βλέπουν όλα γύρω από το αυτοκίνητο».
Όπως εξηγεί ο κ. Νικήτας, «είναι σημαντικό να μάθει η νέα γενιά, να έχει καλύτερες και πιο βιώσιμες συμπεριφορές στο πλαίσιο της κλιματικής αλλαγής. Αυτό που έχει μεγάλη σημασία είναι ότι πρέπει να αλλάξουμε τη νοοτροπία μας και δεν υπάρχει καλύτερη ηλικία από την προσχολική ώστε να δημιουργούμε τέτοιες συμπεριφορές».
Ερωτώμενος για το αν έχουν ενδιαφερθεί και άλλα σχολεία να εφαρμόσουν το πρόγραμμα αυτό, ο κ. Νικήτας εξηγεί ότι «το πρόγραμμα έχει ξεκινήσει από το 2020 και πρώτο είχε ξεκινήσει παλαιότερα το 2ο Δημοτικό σχ. Καλαμπακίου που είχε βραβευτεί και αυτό. Το Καλαμπάκι είναι το πρώτο χωριό που έχει αγκαλιάσει το πρόγραμμα. Είναι ένα φιλόδοξο σχέδιο που δεν χρειάζεται πολλά χρήματα και δίνει χρώμα στο χωριό να βλέπεις τα μικρά παιδιά να δίνουν το καλό παράδειγμα».
«Πεζοπόρα λεωφορεία»
Το χαρακτηριστικό του προγράμματος, είναι ότι τα παιδιά καταφτάνουν τις πρωινές ώρες στο Νηπιαγωγείο τους, αντί να μεταβούν με αυτοκίνητο. Όπως είχε τονίσει παλαιότερα μιλώντας στον «Π.Τ.» η διευθύντρια κα. Κοσμίδου, «έχουμε καθορίσει ορισμένες στάσεις σε κάποια σημεία, όπου τα παιδιά συναντιούνται το πρωί με τους γονείς – συνοδούς τους, φοράνε τα γιλέκα τους και όλα μαζί σχηματίζουν ένα τρενάκι. Στη διαδρομή προς το σχολείο, τα παιδιά μαθαίνουν να προσέχουν στο δρόμο, μαθαίνουν τα σήματα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως και πώς να κινούνται στο δρόμο και άλλα πολλά».
Αυτό που εξηγεί η κα. Κοσμίδου, είναι ότι το πρόγραμμα «πεζοπόρα σχολικά λεωφορεία», «είναι μια οργανωμένη πρωτοβουλία που προάγει την υγιεινή άσκηση, την προστασία του περιβάλλοντος και την ασφάλεια των παιδιών μας. Κατά τη διάρκεια της προγραμματισμένης διαδρομής προς το σχολείο το πρωί, ένας ή περισσότεροι γονείς καθοδηγούν μια ομάδα παιδιών κατά μήκος ενός συγκεκριμένου δρομολογίου. Οι ενήλικες αναλαμβάνουν τον ρόλο του “οδηγού” και παρέχουν συνοδεία και επίβλεψη κατά τη διάρκεια της πορείας».