Home > νέα > Ξεκινάει στα σχολεία της Δράμας η τοποθέτηση των νέων διαδραστικών πινάκων ► Δηλώσεις του διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας στον  «Π.Τ.»

Ξεκινάει στα σχολεία της Δράμας η τοποθέτηση των νέων διαδραστικών πινάκων ► Δηλώσεις του διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας στον  «Π.Τ.»

Θα λειτουργήσουν από το νέο σχολικό έτος

Ξεκινάει στα σχολεία της Δράμας

η τοποθέτηση των νέων

διαδραστικών πινάκων

► Δηλώσεις του διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας στον  «Π.Τ.»

► Παρουσιάστηκε το νέο Ψηφιακό Σχολείο από τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Παιδείας

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ έκπληξη θα περιμένει από την επόμενη σχολική χρονιά τους μαθητές όλων των σχολείων του Νομού Δράμας και αναφερόμαστε στην τοποθέτηση των νέων διαδραστικών πινάκων σε κάθε διδακτική αίθουσα.

Ο νέος διαδραστικός πίνακας, αντικαθιστά πλέον τον γνωστό μας «μαυροπίνακα», καταργεί τις κιμωλίες και τους μαρκαδόρους και πλέον, εκπαιδευτικοί και μαθητές θα μπορούν να αλληλεπιδρούν με τους νέους πίνακες. Ουσιαστικά, πρόκειται για μεγάλες οθόνες αφής, όπου διδάσκοντες και διδασκόμενοι θα αλληλεπιδρούν, θα μπορούν δηλαδή να γράφουν επάνω στον ηλεκτρονικό πίνακα με το δάχτυλο, αλλά και μέσα απ’ αυτόν, θα μπορούν να βλέπουν και να ακούν, να δέχονται εικόνες από βιβλία, παραδείγματα και άλλα πολλά.

Ουσιαστικά πρόκειται για μια νέα μορφή, η οποία αλλάζει προφανώς όλη τη διαδικασία του μαθήματος και τον τρόπο μάθησης.

Μιλώντας στον «Π.Τ.» ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Κιουλάνης, σημειώνει ότι «είναι σε εξέλιξη ένα πρόγραμμα ΕΣΠΑ που έχει ξεκινήσει από το Υπουργείο Παιδείας και πλέον έχει αρχίσει η τοποθέτησή τους στα σχολεία της Δράμας».

Όπως εξηγεί ο ίδιος, «είναι ένας πίνακας όσο οι παλιοί πίνακες, ο οποίος συνδέεται με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, υποστηρίζεται από ένα πρόγραμμα και είναι διαδραστικός με την έννοια ότι κάποιος μπορεί να επιδράσει μαζί του. Κάποιος δηλαδή με το χέρι του μπορεί να γράψει επάνω του, να λύσει ασκήσεις. Και επίσης, έχει πολύ σύγχρονες και μεγάλες δυνατότητες».

Αυτό που τονίζει ο κ. Κιουλάνης, είναι ότι «χρειάζεται ενημέρωση των εκπαιδευτικών, γιατί οι δυνατότητες είναι πάρα πολύ μεγάλες και σαφώς θα αλλάξει και τη λειτουργία του μαθήματος».

Συμπληρώνει μάλιστα, ότι, «όλα αυτά είναι εργαλεία τα οποία πρέπει να μπουν σε ένα εργασιακό πλαίσιο. Σε ένα μάθημα, το οποίο θα έχει αρχή, μέση, τέλος, σκοπούς, στόχους και μέσα σ’ αυτό θα ενταχθεί και η λειτουργία αρχή. Δηλαδή δεν είναι αυτοσκοπός. Μπορεί κάποιος να πετύχει πολύ σημαντικά πράγματα, που θα συμβάλλουν στην αλληλεπίδραση, στη βιωματική μάθηση, αρκεί πάντα να χρησιμοποιηθεί κατάλληλα».

Παρουσιάστηκε το νέο ψηφιακό σχολείο

Στο μεταξύ, την Παρασκευή, παρουσιάστηκε από τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη και τον  υπ. Παιδείας Κ. Πιερρακάκη το νέο ψηφιακό σχολείο, το οποίο ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε ως «επανάσταση στην Παιδεία και στον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος».

Πρόκειται για μια ψηφιακή μεταρρύθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπου εντάσσεται πλέον το Ψηφιακό Σχολείο και το Ψηφιακό Φροντιστήριο.

Όπως είπε ο υπουργός παιδείας το ψηφιακό φροντιστήριο θα αρχίσει να εφαρμόζεται από το Σεπτέμβριο θα αναφορά μαθητές από την πρώτη δημοτικού μέχρι και την τρίτη λυκείου και μέχρι τώρα υπάρχει διαθέσιμο υλικό για τα μαθήματα της γλώσσας και των μαθηματικών, το οποίο συνεχώς εμπλουτίζεται.

Ειδικά για τους μαθητές της τρίτης λυκείου θα λειτουργήσει ψηφιακό φροντιστήριο πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων ώστε να μπορούν να προετοιμαστούν για τους πανελλαδικές εξετάσεις.

Το Ψηφιακό Φροντιστήριο θα δίνει τη δυνατότητα να υποβάλλονται ζωντανά ερωτήσεις από τους μαθητές και να απαντώνται.

Επίσης, σύμφωνα με όσα είπε ο κ. Πιερρακάκης, για τους γονείς θα λειτουργήσει η εφαρμογή e-parents, ώστε να μπορούν να ενημερώνονται σε πρώτη φάση για τις απουσίες, τη βαθμολογία των μαθητών και τις ανακοινώσεις των σχολείων.

Θα λειτουργήσει το ψηφιακό βιβλίο πράξεων του συλλόγου διδασκόντων, θα γίνονται διαδραστικά μαθήματα και θα εμπλουτιστεί το εκπαιδευτικό υλικό με πίνακες και άλλα μέσα.

«Πρωταγωνιστής της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι ο δάσκαλος και ο καθηγητής, το κυριότερο συστατικό της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι οι σχέσεις που αναπτύσσει ο εκπαιδευτικός με τον μαθητή. Αυτό δεν θα αλλάξει ποτέ. Αυτό το οποίο ερχόμαστε να κάνουμε σήμερα είναι να κάνουμε ευκολότερη τη δουλειά τους», τόνισε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης.