Ένα σημαντικό έργο που θα αλλάξει τον κυκλοφοριακό φόρτο της πόλης
Ξεκίνησαν τα πρώτα έργα
στον κυκλικό κόμβο Ξηροποτάμου
Κατασκευάστηκαν ήδη οι πλαϊνοί δρόμοι για διευκόλυνση της κυκλοφορίας
Του Θανάση Πολυμένη
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ του κυκλικού κόμβου Ξηροποτάμου, είναι ένα από τα σπουδαιότερα έργα οδικής ασφάλειας, στην είσοδο της πόλης της Δράμας από τη δυτική πλευρά. Πρόκειται για ένα από τα σπουδαιότερα σημεία του οδικού δικτύου στην περιοχή, καθώς από εκεί βαρέα οχήματα κατευθύνονται προς αλλά και από την Βιομηχανική Περιοχή της Δράμας, προς το Βιομηχανικό Πάρκο Προσοτσάνης, αλλά φυσικά και προς και από τη Βουλγαρία.
Το έργο του κυκλικού κόμβου Ξηροποτάμου, καταργεί φυσικά τους φωτεινούς σηματοδότες, πράγμα που θα σημάνει την γρηγορότερη και ασφαλέστερη διέλευση κάθε είδους οχημάτων, ενώ θα βοηθήσει στην εκτόνωση του κυκλοφοριακού φόρτου της πόλης κυρίως από τα βαρέα οχήματα, τα οποία θα διοχετεύονται προς το νότιο περιφερειακό της Δράμας.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στις 850.000 ευρώ, ενώ παράλληλα με το ζήτημα της οδικής κυκλοφορίας, θα λυθούν ταυτόχρονα και ζητήματα της διευθέτησης των ομβρίων υδάτων από τον κόμβο Ξηροποτάμου μέχρι και το χείμαρρο Λαζαρίδη στην είσοδο της πόλης.
Οι πολυαναμενόμενες εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει και αυτή την ώρα έχουν ήδη κατασκευαστεί και ασφαλτοστρωθεί οι πλαϊνοί δρόμοι διέλευσης των οχημάτων, προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες διέλευσης του κυκλικού κόμβου. Επίσης, έχει ανοιχθεί και ασφαλτοστρωθεί ο πλαϊνός δρόμος από την πλευρά της ΒΙ.ΠΕ. προς τα φανάρια, ο οποίος οδηγεί τα οχήματα προς το νότιο περιφερειακό και Σέρρες, ώστε κατά τη διάρκεια των εργασιών τα οχήματα να διέρχονται από τη δεξιά πλευρά ή και το αντίστροφο, για τα οχήματα που διέρχονται από νότιο περιφερειακό και θα κατευθύνονται προς ΒΙ.ΠΕ., Προσοτσάνη και Νευροκόπι.
Ανατολική ανισόπεδη διάβαση
Επίσης, ακόμα σημαντικότερο είναι το έργο της δημιουργίας και κατασκευής ανισόπεδης διάβασης στην ανατολική είσοδο / έξοδο της πόλης και στη διασταύρωση της οδού 1ης Ιουλίου με τις γραμμές του τρένου.
Σύμφωνα με όσα είναι γνωστά μέχρι σήμερα, το έργο θα ξεκινήσει από την περιοχή των φαναριών οδικής κυκλοφορίας στην περιοχή του Αίμου, τα οποία θα καταργηθούν και στη θέση τους θα δημιουργηθεί ένας κυκλικός κόμβος (roundabout).
Στη συνέχεια, στις γραμμές των τρένων, θα διαμορφωθεί και θα κατασκευαστεί μία γέφυρα – ανισόπεδη διάβαση μήκους 250,62 μέτρων. Το ύψος της γέφυρας θα είναι 7.50 μέτρα, και το πλάτος της 14,5 μέτρα. Κάτω από τη γέφυρα θα διέρχονται τα οχήματα προς την Καλλίφυτο. Πάνω από τη γέφυρα, τα οχήματα θα διέρχονται προς Καβάλα.
Στο επόμενο σημείο στον κόμβο του «Σκλαβενίτη», καταργούνται και εκεί τα φανάρια οδικής κυκλοφορίας και δημιουργείται ένας δεύτερος κυκλικός κόμβος (roundabout). Στο ίδιο σημείο και λίγα μέτρα νοτιότερα, θα δημιουργηθεί ένας δεύτερος μικρότερος κυκλικός κόμβος, που θα διευκολύνει την προσπέλαση προς τη λειτουργία της ιδιόκτητης επιχείρησης του ΚΤΕΟ αλλά και του ξενοδοχείου που βρίσκεται εκεί.
Η συνολική διαδρομή από την περιοχή του Αίμου μέχρι και τον υφιστάμενο κυκλικό κόμβο του «Κούρου» όπου γίνεται η σύνδεση με το νότιο περιφερειακό της πόλης, είναι 1.260 μέτρα, θα περιλαμβάνει τρεις κυκλικούς κόμβους και μία γέφυρα στη σιδηροδρομική γραμμή, ενώ έχει προβλεφθεί και παράλληλος δρόμος για την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων και κατοικιών της περιοχής.