Ξεκίνησε η έκθεση εικαστικών έργων
μαθητών του Δημοτικού Σχολείου
και Νηπιαγωγείου Φωτολίβους
Ο Σύλλογος Διδασκόντων και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Φωτολίβους στο πλαίσιο σχεδίου εργασίας με τίτλο: «Καλλιτέχνες του Κόσμου» διοργανώνουν έκθεση εικαστικών έργων των μαθητών του σχολείου, που δημιουργήθηκαν υπό την καθοδήγηση του Καθηγητή Εικαστικών κ. Φωτιάδη Νικόλαου.
Τα εγκαίνια της έκθεσης προγραμματίζονται για την Παρασκευή 13 Μαΐου 2022 στις 19:00 στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων της Τοπικής Κοινότητας Φωτολίβους και τα έργα θα εκτεθούν από 9 Μαΐου έως 20 Μαΐου 2022 με ώρες λειτουργίας: Σάββατο & Κυριακή 10:30π.μ. – 14:00 μ.μ. και καθημερινές 10:00 π.μ.- 13:15 μ.μ.
Η έκθεση θα είναι επισκέψιμη για μαθητές σχολικών μονάδων του Νομού ενώ θα τηρηθεί το ισχύον υγειονομικό πρωτόκολλο και τα μέτρα πρόληψης κατά της μετάδοσης του ιού covid-19.
Η έκθεση εικαστικών έργων γίνεται στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο: «Καλλιτέχνες του Κόσμου» και υπεύθυνος είναι ο εκπαιδευτικός: κ. Φωτιάδης Νικόλαος με ομάδες εργασίας τις έξι τάξεις του δημοτικού σχολείου Φωτολίβους.
Η διάρκεια project ήταν τρεις μήνες (Ιανουάριος-Φεβρουάριος-Μάρτιος 2022) και εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί ήταν όλο το διδακτικό προσωπικό της σχολικής μονάδας
Καλλιτέχνες/ζωγράφοι που διδάχθηκαν ανά σχολική τάξη:
Α΄ τάξη: Ακριθάκης Αλέξης, Έλληνας ζωγράφος.
Β΄ τάξη: Κιθ Χάρινγκ (Keith Haring), Αμερικανός Καλλιτέχνης της Pop Art.
Γ΄ τάξη: Φρίντενσραϊχ Χουντερτβάσερ (Friedensreich Hundertwasser), Αυστριακός ζωγράφος και αρχιτέκτονας.
Δ΄ τάξη: Πάουλ Κλέε (Paul Klee), Γερμανο-Ελβετός ζωγράφος.
Ε΄ τάξη: Βίνσεντ βαν Γκογκ (Vincent Van Gogh), Ολλανδός ζωγράφος.
ΣΤ΄ τάξη: Πάμπλο Πικάσο (Pablo Picasso), Ισπανός ζωγράφος, χαράκτης, γλύπτης, ποιητής, σκηνογράφος και δραματουργός.
Σύμφωνα με το αρχικό στάδιο σχεδίου εργασίας και κατά το αρχικό χρονικό διάστημα των τριών μηνών (Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2022) δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές του σχολείου να διδαχθούν πάνω σε διάφορες τεχνικές ζωγραφικής.
Σύμφωνα με το σχέδιο εργασίας οι μαθητές κάθε τάξης ανέλαβαν να μας ταξιδέψουν στον μαγευτικό κόσμο της Τέχνης, αναγνωρίζοντας και παρουσιάζοντας τη ζωή και το έργο ενός καλλιτέχνη. Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά καθοδηγήθηκαν από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό να βρουν πληροφορίες και να μάθουν για την εποχή που μεγαλούργησε κάθε καλλιτέχνης, σε ποιο καλλιτεχνικό κίνημα ήταν ενταγμένος, ποιες υπήρξαν οι επιρροές του και ποια τα γνωστότερα εικαστικά του έργα.
Η διδασκαλία ξεκίνησε με τη σπουδή ενός σχεδίου αποτελούμενο από τις γραμμές και τις φόρμες. Οι μαθητές μέσω αυτής της διαδικασίας είχαν τη δυνατότητα να αναγνωρίσουν νέους «εικαστικούς» ορίζοντες, να γίνουν περισσότερο οργανωτικοί, και να προσπαθήσουν να κατευθύνουν το χέρι τους για να γίνει πιο σταθερό, εκεί ακριβώς που χρειάζεται χωρίς να βγαίνουν από τα όρια του χαρτιού.
Κατόπιν, οι μαθητές εξοικειώθηκαν με την ορθή χρήση των χρωμάτων και να μάθουν για την τέχνη της χρωματολογίας. Διδάχθηκαν για τα βασικά χρώματα, τα συμπληρωματικά χρώματα, καθώς τις αποχρώσεις και τους συνδυασμούς αυτών. Τέλος, κατέστησαν ικανοί να χρησιμοποιούν σωστά τα πινέλα και τις τεχνικές για τη βέλτιστη αξιοποίησή τους, ανάλογα με το μέγεθός τους, με σκοπό την τελειοποίηση ενός σχεδίου ζωγραφικής.
Στη συνέχεια του σχεδίου εργασίας οι μαθητές κάθε τάξης παροτρύνθηκαν με βάση τον καλλιτέχνη που είχαν μελετήσει, να δημιουργήσουν ένα συγκεκριμένο έργο του ο καθένας σύμφωνα με τις επιθυμίες τους, αποτυπώνοντάς το πάνω σε λευκό χαρτόνι διαστάσεων 50Χ70.
Σημειωτέον, ότι έχει δοθεί πιο πριν από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό κ. Φωτιάδη σε χαρτί Α4 ένα αντίγραφο του πρωτότυπου έργου για να μπορούν οι μαθητές να αντιληφθούν τις λεπτομέρειες και τα χαρακτηριστικά του. Τα υλικά που χρησιμοποίησαν τα παιδιά για τη δημιουργία των έργων είναι κυρίως ακρυλικά χρώματα, μαρκαδόροι, λαδοπαστέλ και χρωματιστά μολύβια.
Βασική επιδίωξη του εικαστικού μαθήματος αποτελεί, πέρα από τη χαρά της δημιουργίας και της εικαστικής έκφρασης, η δυνατότητα να είναι σε θέση ο μαθητής στο μέτρο της προσωπικής του αντιληπτικής ικανότητας:
– Να αντιληφθεί την ένταση του κάθε εικαστικού έργου
– Να αναγνωρίσει τον τρόπο που δούλεψε ο καλλιτέχνης κατά τη δημιουργία του έργου
– Να προσδιορίσει το είδος της τεχνοτροπίας που έχει ο ίδιος ακολουθήσει
– Να ενημερωθεί για τη διαδικασία τοποθέτησης ενός έργου σε μια εικαστική έκθεση
– Να διδαχθεί εν γένει για τις λεπτομέρειες ενός έργου ζωγραφικής (π.χ. για το σχέδιο, τις πινελιές, την ένταση, το βάθος, την επιλογή των χρωμάτων κ.ά.)
Κατά το τελικό στάδιο του σχεδίου εργασίας σε μια προσπάθεια διάχυσης της όλης εκπαιδευτικής δράσης προγραμματίστηκε από τη σχολική μονάδα η προοπτική παρουσίασης και δημόσιας έκθεσης των μαθητικών έργων σε κάποιο εκθεσιακό χώρο. Στη φάση αυτή επιδιώκεται τα εικαστικά έργα των μαθητών, που είναι αντίγραφα των αντίστοιχων που έχουν φιλοτεχνήσει οι διάσημοι καλλιτέχνες, να τοποθετηθούν σε ειδικά πλαίσια από χαρτόνι για να στηθούν κατάλληλα στον εκθεσιακό χώρο. Κάτω από κάθε έργο θα υπάρχει ειδικό ταμπελάκι με τον τίτλο και τον δημιουργό τόσο του αντίγραφου όσο και του πρωτότυπου έργου.
Τέλος, οι μαθητές του σχολείου με την καθοδήγηση του καθηγητή τους του κ. Φωτιάδη μπορούν να αναλάβουν και ρόλο παρουσιαστή των εικαστικών τους δημιουργιών κατά τη διάρκεια των επισκέψεων των υπόλοιπων σχολείων στον εκθεσιακό χώρο.