Συνάντηση του Περιφερειάρχη ΑΜΘ με την Εγνατία Οδό ΑΕ
Ξεκινούν οι εργασίες
του πρώτου οδικού
άξονα Δράμας – Καβάλας
Από Σταυρό Αμυγδαλεώνα προς Κρηνίδες το πρώτο Τμήμα
Του Θανάση Πολυμένη
ΞΕΚΙΝΑΕΙ επιτέλους τις επόμενες ημέρες, το έργο της κατασκευής του πρώτου τμήματος του οδικού άξονα Δράμας – Καβάλας. Αυτό είχε επιβεβαιώσει την περασμένη εβδομάδα με δηλώσεις του στον «Π.Τ.» ο περιφερειάρχης Αν. Μακεδονίας – Θράκης κ. Μέτιος, ενώ μέσα σ’ αυτή την εβδομάδα αναμενόταν να υπάρξει συνάντηση του ιδίου με τη διοίκηση της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.».
Έτσι, στο πλαίσιο αυτό, ο περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Μέτιος, συναντήθηκε την Τρίτη με το διευθύνοντα σύμβουλο της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.» κ. Κωνσταντίνο Κουτσούκο στη Θεσσαλονίκη και συζήτησαν τα σχετικά ζητήματα που βρίσκονται σε εκκρεμότητα.
Στην ίδια συνάντηση, συμμετείχε επίσης ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών κ. Μιχάλης Αμοιρίδης, ο προϊστάμενος της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης (ΕΣΠΑ) του Προγράμματος «Ανατολική Μακεδονία – Θράκη» κ. Παναγιώτης Κουδουμάκης, ο διευθυντής του Γραφείου Περιφερειάρχη και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Εγνατίας Οδού κ. Αντώνης Πασχάλης καθώς και επιτελικά στελέχη της εταιρείας.
Στη συνάντηση αυτή τέθηκαν διάφορα ζητήματα που αφορούν την ολοκλήρωση των μελετών αλλά και των διαδικασιών για τα υπόλοιπα τμήματα του οδικού άξονα Δράμας – Καβάλας (Δράμα – Άγιος Αθανάσιος και Άγιος Αθανάσιος – Κρηνίδες) και ζητήθηκε η επιτάχυνσή τους.
Όπως έχουμε ήδη αναφερθεί με παλαιότερα δημοσιεύματα, το έργο της κατασκευής του πρώτου τμήματος από το Σταυρό Αμυγδαλεώνα προς τις Κρηνίδες, έχει ήδη δημοπρατηθεί από πέρυσι το καλοκαίρι και έχει ήδη συμβασιοποιηθεί πριν από τη λήξη του 2022.
Στην όλη διαδικασία είχαν υπάρξει διάφορα μικροπροβλήματα και πλέον η ανάδοχος εταιρεία έχει ξεκινήσει να στήνει το εργοτάξιο στο σημείο απ’ όπου θα ξεκινήσουν οι πρώτες εργασίες.
Μέρος του Διευρωπαϊκού άξονα Ε-61
Όπως έχουμε ήδη αναφερθεί, ο οδικός άξονας Δράμας – Καβαλάς θα αποτελέσει τμήμα του Διευρωπαϊκού άξονα Ε-61 από την Καβάλα μέσω Δράμας και προς Σέρρες μέχρι τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα.
Το έργο του άξονα Δράμας – Καβάλας (από τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα μέχρι κι τον κόμβο «Κούρου στη Δράμα) έχει κόστος 75 εκατ. ευρώ και το ποσό αυτό είναι ήδη δεσμευμένο, ενώ το κόστος του πρώτου τμήματος αγγίζει τα 42 εκατ. ευρώ.
Το πρώτο τμήμα από Σταυρό Αμυγδαλεώνα μέχρι Κρηνίδες, είναι και το δυσκολότερο τμήμα, ενώ η Δράμα έχει ζητήσει να ξεκινήσει το έργο από εκεί, καθώς θα συμβάλει περισσότερο και πιο σύντομα στην κυκλοφορία.
Πρόκειται για έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με στηθαίο στη μέση, χωρίς φανάρια και τέσσερις εξόδους: δύο έξοδοι – είσοδοι και δύο ενδιάμεσες ανάμεσα στο Δοξάτο και τον Άγιο Αθανάσιο και μία περιοχή του Αρχαιολογικού χώρου Φιλίππων.
Το έργο είναι σημαντικό γιατί συνδέει τις δύο πόλεις και μικραίνει τις αποστάσεις, είναι υπερσύγχρονος δρόμος και συμβάλει στη μείωση των ατυχημάτων, καθώς και της μεταφοράς εμπορικών προϊόντων που επιφέρει λιγότερες χρεώσεις.
Άλλα θέματα
Στη συνάντηση του περιφερειάρχη με τη διοίκηση της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.», ο κ. Μέτιος ζήτησε επίσης την επιτάχυνση της υλοποίησης των δύο κύριων έργων που υλοποιεί η Εγνατία Οδός ΑΕ στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης:
– η «Παράκαμψη Προβατώνα» του Κάθετου Άξονα «Αρδάνιο – Ορμένιο» και το Τμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός» του Κάθετου Άξονα «Δράμα – Καβάλα»,
– την ολοκλήρωση της μελέτης για την αποκατάσταση της γέφυρας μπροστά από το παλαιό νοσοκομείο της Καβάλας.
Επίσης την ολοκλήρωση μελετών του Τμήματος «Σμίνθη – Εχίνος» του Κάθετου Άξονα Ξάνθη – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα και των υπόλοιπων τμημάτων του Άξονα Δράμας – Καβάλας (Δράμα – Αγ. Αθανάσιος και Αγ. Αθανάσιος – Κρηνίδες).
Ζητήθηκε επίσης η παραχώρηση από την Εγνατία Οδό στην Περιφέρεια ΑΜΘ της μελέτης της γέφυρας που βρίσκεται στο 8ο χιλιόμετρο του δρόμου Ξάνθης – Εχίνου, ώστε το έργο της αποκατάστασης της γέφυρας να προχωρήσει από την Περιφέρεια ΑΜΘ, ενώ εξετάστηκε η πρόοδος της μελέτης της Περιμετρικής Οδού της Καβάλας, η συντήρηση του υπάρχοντος Μεθοριακού Σταθμού στους Κήπους του Έβρου μέχρι την κατασκευή του νέου και άλλα.