Home > νέα > Υπάρχει πρόβλημα με τις μπάρες στη διάβαση τρένου της Νέας Αμισού;

Υπάρχει πρόβλημα με τις μπάρες στη διάβαση τρένου της Νέας Αμισού;

Υπάρχει πρόβλημα με τις μπάρες

στη διάβαση τρένου της Νέας Αμισού;

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΠΟΡΕΙ να μην έχουμε δρομολόγια τρένων στη Δράμα, παρά μόνο ίσως κάποια εμπορικά να περνούν μία ή δύο φορές το μήνα, εντούτοις, να που θα μπορούσε να γίνει ακόμα και ατύχημα!

Τι εννοούμε: συμπολίτισσά μας, φωτογράφησε το πρωί της Παρασκευής 28 Μαρτίου, στη διάβαση του τρένου της Νέας Αμισού, να περνάνε δύο μηχανοκίνητα βαγονέτα, χωρίς όμως να έχουν κατέβει οι μπάρες ώστε να σταματήσουν τα αυτοκίνητα εκατέρωθεν του δρόμου.

Ο «Π.Τ.» επικοινώνησε και μίλησε με άνθρωπο που γνωρίζει, και μας εξήγησε ότι τα συγκεκριμένα δύο βαγονέτα με το κίτρινο χρώμα, είναι δύο βαγονέτα με τα οποία γίνεται η συντήρηση των γραμμών. Όπως μας είπε, το μπροστινό μαζεύει τις πέτρες από τα εξωτερικά πλαϊνά των γραμμών, τις μεταφέρει στο δεύτερο βαγόνι όπου μπαίνουν στη σειρά, από το οποίο αυτές τελικά μεταφέρονται ανάμεσα στις γραμμές, ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα. Τουλάχιστον είναι θετικό, ότι η ΟΣΕ συνεχίζει να συντηρεί τις γραμμές, ακόμα κι όταν δεν υπάρχει τακτικό δρομολόγιο τρένου!

Τι γίνεται όμως με τις μπάρες; Το ζήτημα είναι ότι, τα μηχανήματα αυτά συνήθως πηγαίνουν με χαμηλές ταχύτητες, κυρίως όταν κάνουν τη συντήρηση, αν και όταν έχουν ολοκληρώσει την εργασία τους έχουν μεγαλύτερη ταχύτητα.

Το δεύτερο και σημαντικό είναι ότι, για να δοθεί σήμα να κατέβουν οι μπάρες, θα πρέπει να πατηθεί ο μηχανισμός που κατεβαίνουν οι μπάρες. Αυτό όμως δεν γίνεται χειροκίνητα στη συγκεκριμένη περίπτωση. Αυτό που τονίζει στον «Π.Τ.» άνθρωπος που γνωρίζει, είναι ότι, σε απόσταση 1.200 μέτρων υπάρχει ένας μηχανισμός επάνω στις γραμμές, που όταν περάσει το τρένο τον πατάει και δίνει εντολή στο σύστημα ασφαλείας να λειτουργήσει. Κάθε διάβαση με αυτόματο σύστημα ασφαλείας έχει δύο τέτοιες τροχοεπαφές, μία από κάθε πλευρά, και η απόσταση τοποθέτησης από τη διάβαση καθορίζεται από την ταχύτητα κίνησης των τρένων στο συγκεκριμένο τμήμα. Όσο πιο πολύ τρέχουν οι συρμοί, τόσο μεγαλύτερη είναι η απόσταση της τροχοεπαφής από τη διάβαση, ώστε να υπάρχει ο ανάλογος χρόνος προειδοποίησης των αυτοκινήτων.

Το θέμα είναι ότι, προφανώς το συγκεκριμένο μηχάνημα δούλευε εντός της απόστασης αυτής των 1.200 μέτρων και άρα δεν πατήθηκε ο μηχανισμός. Αλλά ακόμα και αν πατιόταν, πηγαίνει με χαμηλή ταχύτητα, που μέχρι να φτάσει στη διάβαση θα περνούσε αρκετή ώρα.

Φυσικά, αυτό δεν είναι δικαιολογία, καθώς θα έπρεπε να υπάρχει ένα άτομο στη διάβαση, που θα μπορούσε να κάνει σήμα ώστε να σταματήσουν τα αυτοκίνητα. Καλό είναι σε τέτοιες περιπτώσεις, η προσοχή των αρμοδίων να είναι τεταμένη, καθώς από το τίποτα μπορεί να συμβεί κάποιο ατύχημα.

Όπως πάντως μας ενημέρωσε ο συμπολίτης μας, το πρωί πέρασε μια εμπορική αμαξοστοιχία, χωρίς όμως να έχουμε μάθει αν οι μπάρες στη συγκεκριμένη διάβαση είχαν λειτουργήσει.

[Σημείωση: Η φωτογραφία είναι από διαδικτυακή ανάρτηση της συμπολίτισσάς μας κας Ρίας Παρμακσούζ]