Ακόμα και μεταξύ διαφορετικών τάξεων!
Υποχρεωτικές συγχωνεύσεις τμημάτων
και σχολικών μονάδων Νηπιαγωγείων
και Δημοτικών Σχολείων της Δράμας
Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας κ. Αρτεμιάδης
Του Θανάση Πολυμένη
ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ σημαντικές αλλαγές όσον αφορά την συγχώνευση τμημάτων μεταξύ τάξεων, αλλά και σχολικών μονάδων στα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας, φαίνεται ότι έρχονται τις επόμενες ημέρες.
Πρόκειται για μια εντολή που έχει δοθεί απευθείας από το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο φαίνεται ότι ζητάει την υποχρεωτική συγχώνευση τμημάτων ακόμα και μεταξύ τάξεων, σε τμήματα των 25 μαθητών το ανώτερο. Και όπως οδεύει το ζήτημα αυτό, μπορεί από τη νέα σχολική χρονιά να έχουμε ακόμα και συγχώνευση σχολικών μονάδων.
Το πρόβλημα επισημαίνει με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας, όπου «καταγγέλλει την πολιτική του Υπουργείου, της λογιστικής διαχείρισης των θεμάτων της εκπαίδευσης».
Όπως αναφέρεται μάλιστα, «η πολιτική της συρρίκνωσης των σχολικών μονάδων και νηπιαγωγείων με την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη ώστε να έχουν τον μέγιστο αριθμό 25, η συνένωση τμημάτων Γ & Δ ή Ε & Στ, δεν ικανοποιεί τις ανάγκες των μαθητών, αντίθετα μάλιστα μας γυρίζει πολλά χρόνια πίσω».
Αρτεμιάδης: Το ΥΠΕΠΘ ζητάει ακόμα και συγχώνευση τάξεων
Για το θέμα αυτό, μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας κ. Λάζαρος Αρτεμιάδης, ο οποίος αρχικά σημειώνει ότι «αυτή την περίοδο γίνεται ένας προγραμματισμός λειτουργίας σχολικών μονάδων. Με πόσα τμήματα θα λειτουργήσουν και με τι μέγιστο αριθμό. Εδώ και καιρό, υπάρχει μια πίεση από πλευράς Υπουργείου Παιδείας, να συγχωνευτούν τμήματα. Να πάμε δηλαδή σε τμήματα με μάξιμουμ 25 παιδιά. Και ακόμα, σχολικές μονάδες οι οποίες έχουν για παράδειγμα 50-50 παιδιά και τμήματα των έξι παιδιών, να συγχωνεύσουν τάξεις τρίτη με τετάρτη, ή πέμπτη με έκτη τάξη».
Αυτό που χαρακτηριστικά σημειώνει ο κ. Αρτεμιάδης, «ένα σχολείο για παράδειγμα που έγινε πρόσφατα πενταθέσιο, ένα τμήμα θα πρέπει να ενωθεί. Αυτό μας γυρνάει πολύ πίσω, αφενός γιατί δεν υπάρχει κανένας ιδιαίτερος λόγος, καθώς και εκπαιδευτικοί υπάρχουν και αίθουσες υπάρχουν. Πρόκειται για μια κεντρική εντολή στους διευθυντές Εκπαίδευσης και στις Περιφέρειες, να προχωρήσουν σ’ αυτό το βήμα».
Και μετακινήσεις μαθητών μεταξύ σχολείων
Στο πλαίσιο αυτό, χθες Τρίτη συνεδρίασε σε επίπεδο Νομού Δράμας το αρμόδιο Συμβούλιο, το οποίο σήμερα θα οριστικοποιήσει και μάλλον θα έχουμε συγχωνεύσεις τμημάτων. Όπως χαρακτηριστικά εξηγεί ο ίδιος, «πιθανόν να έχουμε ακόμα και μετακινήσεις μαθητών από ένα σχολείο σε ένα άλλο. Για παράδειγμα, έχουμε δύο σχολεία. Και τα δύο τμήματα έχουν από 12 παιδιά. Έτσι, στο πλαίσιο της συνένωσης και συγχώνευσης, το ένα τμήμα με 12 παιδιά θα πάει στο άλλο σχολείο, ώστε να γίνει ένα τμήμα με 24 παιδιά».
Αυτό που χαρακτηριστικά τονίζει ο ίδιος, είναι ότι στη Δράμα «δεν έχουμε κανένα πρόβλημα μέχρι στιγμής. Και μάλιστα, το μόνο τμήμα με 25 παιδιά που δεν εγκρίθηκε ήταν η πρώτη Δημοτικού στο 7ο Δημ. σχ. Σήμερα υπάρχει κατεύθυνση κεντρικά από το ΥΠΑΙΘΑ, μέσω γενικού γραμματέα, ότι θα πρέπει να γίνει ένα μάζεμα, χωρίς να εξηγούν το λόγο».
Διευκρινίζει ακόμα ο κ. Αρτεμιάδης, ότι, «στη Δράμα έχουμε εκπαιδευτικό προσωπικό και κατά δεύτερον δεν κερδίζουμε εκπαιδευτικά κάτι. Δηλαδή ένα 24αρι ή ένα 25αρι τμήμα, τι μαθησιακά αποτελέσματα θα φέρει, όταν εμείς ζητάμε να μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα, και μάλιστα με τις απαιτήσεις να αυξάνονται συνεχώς;».
«Οι ανάγκες των μαθητών δεν είναι κόστος»
Σε ανακοίνωση μάλιστα που εξέδωσε χθες Τρίτη η Διδασκαλική Ομοσπονδίας Ελλάδας, αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι, «αντί το 2024 να συζητάμε πώς οι μαθητές/τριες και ιδιαίτερα αυτοί/ές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες θα έχουν ακόμη περισσότερες δυνατότητες εξέλιξης μέσα από την αντίστοιχη αναγκαία εκπαιδευτική παρέμβαση, το Υπουργείο απαντάει ότι αυτή η ανάγκη είναι κόστος που πρέπει να κοπεί.
Αντί να συζητάμε για μαζικές μόνιμες προσλήψεις όλων των αναπληρωτών για να έχουν οι μαθητές όλη την αναγκαία στήριξη σε σταθερή βάση, στο Υπουργείο δημιουργούν κόφτες που μειώνουν τις προσλήψεις.
Αντί να συζητάμε για αποφασιστική μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα έχουμε μια μεθοδευμένη επιχείρηση αύξησης των μαθητών ακόμα και σε περιπτώσεις που υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες.
Οι ανάγκες των μαθητών/τριών μας δεν είναι κόστος! Θα μας βρουν απέναντί τους!
Συσπειρωμένοι στους Συλλόγους, στην Ομοσπονδία, σε συμμαχία με τους γονείς των μαθητών μας δε θα επιτρέψουμε να καταπατηθούν ούτε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας ούτε ο παιδαγωγικός μας ρόλος!»