Από 5 Ιουλίου έως 31 Αυγούστου οι θερινές εκπτώσεις
Υποτονική η κίνηση στην αγορά
γι’ αυτό και το υπουργείο
αποφάσισε νωρίτερα τις εκπτώσεις
Δηλώσεις του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Δράμας στον «Π.Τ.»
Του Θανάση Πολυμένη
ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ από χθες Δευτέρα 5 Ιουλίου και θα διαρκέσουν μέχρι και 31 Αυγούστου, οι θερινές εκπτώσεις για τα εμπορικά καταστήματα. Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες περιόδους θερινών εκπτώσεων τα τελευταία χρόνια, κι αυτό γιατί, προφανώς, η κίνηση στην αγορά δεν είναι ιδιαίτερα καλή. Πράγμα που σημαίνει ότι τα μηνύματα που έρχονται από τους καταστηματάρχες, ιδιαίτερα στους τομείς υποδημάτων, ένδυσης, παιχνιδιών και άλλων ειδών, δεν είναι καθόλου αισιόδοξα.
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν την πρώτη Κυριακή κατά την έναρξη της χρονικής περιόδου των εκπτώσεων. Σε κάθε περίπτωση και κανονικά οι θερινές εκπτώσεις ξεκινούσαν τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου, φέτος δηλαδή θα έπρεπε να ξεκινήσουν στις 12 Ιουλίου. Εφέτος όμως, λόγω της κατάστασης, το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων αποφάσισε την πρόωρη έναρξή τους σε μία προσπάθεια να τονωθεί η κίνηση στην αγορά.
Σκουλίδης: Υποτονική η κίνηση στην αγορά
Μιλώντας χθες στον «Πρωινό Τύπο», ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Δράμας κ. Αντώνης Σκουλίδης, επισημαίνει τον χρόνο των φετινών εκπτώσεων και τονίζει: «Με υπουργική απόφαση, φέτος, ξεκινούν μια εβδομάδα νωρίτερα, γεγονός που δείχνει ότι η εικόνα στην αγορά δεν είναι καλή. Για να φτάσει το Υπουργείο να πάρει αυτή την απόφαση, δεν υπήρχε κίνηση. Και για να αυξήσει την επισκεψιμότητα, αλλά και για να ικανοποιήσει και τα πολλά καταστήματα, έβγαλε αυτή την απόφαση. Από την άλλη βέβαια, θα πρέπει να σκεφτούμε ότι ουσιαστικά οι εκπτώσεις θα είναι δύο μήνες αυτή τη σεζόν του καλοκαιριού, οπότε θα δούμε κάποια ικανοποιητικά ποσοστά στην αρχή, τα οποία όσο περνάει ο καιρός θα ανεβαίνουν».
Όπως επισημαίνει ο κ. Σκουλίδης, «η κίνηση μέχρι σήμερα δεν ήταν καλή, είναι υποτονική και νομίζω ότι αυτό συνετέλεσε στην απόφαση του Υπουργείου».
Σε ερώτηση αν τα αποτελέσματα από το άνοιγμα της αγοράς μετά το lockdown είναι ικανοποιητικά μέχρι σήμερα, ο κ. Σκουλίδης επισημαίνει ότι, «στην αρχή όταν άνοιξε η αγορά, εμφάνισε μια κινητικότητα, μετά είχε μια πτώση και δεν υπήρξε αύξηση, ώστε να ζεσταθεί το ενδιαφέρον του καταναλωτή. Τώρα με τις εκπτώσεις πιστεύουμε ότι θα υπάρξει ένα κίνητρο και ελπίζουμε ότι θα υπάρξει μια αξιόλογη κίνηση».
Ερωτώμενος σχετικά με το ζήτημα της μη επιστρεπτέας επιχορήγησης από την Περιφέρεια ΑΜΘ, αν κάποιοι επαγγελματίες έχουν πληρωθεί, ο κ. Σκουλίδης μας λέει ότι «ακόμα περιμένουμε. Ορισμένοι έχουν στείλει αίτηση για πληρωμή οι οποίοι έχουν εγκριθεί, έχουν συγκεντρώσει όλα τα απαραίτητα έγγραφα, τα έστειλαν και τώρα περιμένουμε την πληρωμή. Μέχρι στιγμής δεν έχουμε κάποια συγκεκριμένη πληροφορία. Στο μεταξύ περιμένουμε και την αξιολόγηση των υπολοίπων. Ήταν περίπου 23.000 αιτήσεις, από αυτές αξιολογήθηκαν οι 10.000».
Ερωτώμενος σχετικά με το ζήτημα των ενισχύσεων προς καταστηματάρχες, ώστε να δημιουργήσουν ιστοσελίδες και ηλεκτρονικά καταστήματα, ο κ. Σκουλίδης διευκρινίζει ότι «σε πολλούς που έχουν καταθέσει αιτήσεις, οι εγκρίσεις τους έχουν βγει και πλέον μπορούν να προχωρήσουν σε υλοποίηση, θα πρέπει να συγκεντρώσουν τα τιμολόγιά τους και στη συνέχεια να τα στείλουν για να πληρωθούν».
Οδηγίες
Σύμφωνα με τις οδηγίες των εμπορικών συλλόγων προς τα μέλη τους, κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία του ποσοστού της έκπτωσης.
Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται.
Επίσης, θα πρέπει να αναγράφεται το ποσοστό της έκπτωσης στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).
Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.
Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.