Home > Αρθρα > Ζητάμε κάθετο άξονα προς Αμφίπολη, αλλά μέχρι να γίνει (αν γίνει ποτέ), βελτιώνουμε τον υφιστάμενο δρόμο!!! Του Θωμά Μαργαρίτη

Ζητάμε κάθετο άξονα προς Αμφίπολη, αλλά μέχρι να γίνει (αν γίνει ποτέ), βελτιώνουμε τον υφιστάμενο δρόμο!!! Του Θωμά Μαργαρίτη

Ζητάμε κάθετο άξονα προς Αμφίπολη, αλλά μέχρι να γίνει (αν γίνει ποτέ), βελτιώνουμε τον υφιστάμενο δρόμο!!!

 

Δεν καθόμαστε να κοιτιόμαστε!!!

 

Του Θωμά Μαργαρίτη, δικηγόρου, πρώην Δημάρχου Δράμας, τέως Προέδρου Δικηγορικού Συλλόγου Δράμας και νυν Προέδρου του «Ομίλου Πολιτικού και Κοινωνικού Προβληματισμού Ν. Δράμας» με την επωνυμία «Δραμινή φλόγα».

 

Είναι γνωστό σε όλους ότι με τις παρεμβάσεις και τις πιέσεις εδώ και ενάμιση χρόνο, του «ΟΜΙΛΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ Ν.ΔΡΑΜΑΣ» με την επωνυμία «Δραμινή Φλόγα» της οποίας είμαι Πρόεδρος,  έγιναν κάποιες παρεμβάσεις ασφαλτόστρωσης από την Αντιπεριφέρεια Σερρών των πλέον επικινδύνων  τμημάτων του δρόμου προς Αμφίπολη  που είναι   απαράδεκτος.

Είναι επίσης γνωστό ότι επειδή αυτές οι παρεμβάσεις θα ήταν ελάχιστες γιατί η εργολαβία αφορούσε ασφαλτοστρώσεις σε όλο το επαρχιακό δίκτυο του Ν. Σερρών, πιέσαμε και πετύχαμε στις 12 Σεπτεμβρίου 2017 να γίνει  νέα κατεπείγουσα εργολαβία ύψους 1.000.000 ευρώ αποκλειστικής βελτίωσης-συντήρησης όλων των 27,5 χιλιομέτρων από Μαυρολεύκη μέχρι το τέλος της Παλαιοκώμης. Και αυτό γιατί από εκεί μέχρι την Αμφίπολη και την έξοδο στην Εγνατία, ο δρόμος είναι σχετικά καλός και δεν χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις. Ανάδοχος αναδείχθηκε η εταιρία «Γ. Ταϊρης ΑΒΕΕ». Η έναρξη των εργασιών θα γίνει μετά το Πάσχα και θα ολοκληρωθεί πριν το καλοκαίρι, δηλαδή σε λίγους μήνες. Όλα αυτά έγιναν γιατί γνωρίζαμε ότι ακόμα «μελετάται» η νέα χάραξη κάθετου άξονα προς Αμφίπολη. Τίποτα δεν ήταν έτοιμο για κατασκευή, όπως κάποιοι αφελώς ή αναληθώς ισχυρίζονταν στην Δράμα. Αυτό φάνηκε από την ανυπαρξία υπόσχεσης του Πρωθυπουργού κ. Τσίπρα στο διευρυμένο περιφερειακό συμβούλιο αλλά και από τις δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού κ. Σπίρτζη στη Βουλή που είπε ότι τώρα «θα χρηματοδοτήσει τις υπολοιπόμενες μελέτες», χωρίς να υπάρχει ορίζοντας έναρξης της κατασκευής. Η νέα χάραξη και η χρηματοδότηση της κατασκευής είναι αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης και κανενός άλλου.

Έτσι λοιπόν:

Α) Οι Ασφαλτοστρώσεις που έγιναν μέχρι σήμερα αφορούν την περσινή εργολαβία, οι οποίες ολοκληρώθηκαν. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που δόθηκαν από την ανάδοχο εταιρία «ΔΕΥΚΩΝ Α.Ε.» ασφαλτοστρώθηκαν συνολικά 1350 μέτρα περίπου  στα σημεία που οι επεμβάσεις ήταν απαραίτητες. Επίσης αποκαταστάθηκαν – επιδιορθώθηκαν σημεία στα οποία παρατηρούνταν καθίζηση του οδοστρώματος. Συγκεκριμένα ασφαλτοστρώθηκαν α) 80 περίπου μέτρα στην γέφυρα της Παλαιοκώμης, β) 130 περίπου μέτρα έξω από το Ροδολίβος, γ) 900 περίπου μέτρα στην Ν. Μπάφρα και δ) 450 μέτρα περίπου στην Πρώτη. Διαγραμμίσθηκαν  όλα τα τμήματα που ασφαλτοστρώθηκαν. Όσοι κυκλοφόρησαν πρόσφατα είδαν την μεγάλη διαφορά μεταξύ φθαρμένου και αποκατασταθέντος και διαγραμμισθέντος οδοστρώματος.

Β) Η νέα εργολαβία του 1.000.000 ευρώ θα ξεκινήσει μετά το Πάσχα και θα ολοκληρωθεί πριν το καλοκαίρι που μας έρχεται.

Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην δημοπρασία και την επικοινωνία που είχαμε με τον εκπρόσωπο  της αναδόχου εταιρίας κ. Γεώριο Ταϊρη προβλέπεται να γίνουν σε όλο το μήκος των 27,5 χιλιομέτρων, εκτός αυτών  που φέτος ασφαλτοστρώθηκαν οι παρακάτω εργασίες που αποτελούν το βασικό αντικείμενο της εργολαβίας: α) Η επισκευή-συντήρηση τμημάτων του οδοστρώματος που παρουσιάζουν τοπικές φθορές, η επούλωση λάκκων, παραμορφώσεων, ρηγματώσσεων, καθιζήσεων και τροχοαυλακώσεων, β) Η αποκατάσταση ερεισμάτων, όπου κρίνεται απαραίτητο, γ) ο καθορισμός των ερεισμάτων και των τάφρων (κοπή δένδρων, χαρτων κ.λ.), δ) Η τοποθέτηση μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας, όπου κρίνεται απαραίτητο, ε) Η οριζόντια διαγράμμιση του οδοστρώματος και στ) Η κατακόρυφη σήμανση (πινακίδες επί στύλων) της οδού.

Με δεδομένο ότι με την περσινή εργολαβία αποκαταστάθηκαν τα πλέον φθαρμένα και ακατάλληλα τμήματα του οδοστρώματος, αναμένεται με την νέα εργολαβία να γίνου εκτεταμένες παρεμβάσεις βελτίωσης και συντήρησης. Η νέα εργολαβία θα ξεκινήσει  μετά το Πάσχα (τέλος Απριλίου-αρχές Μαϊου) όπως είπαμε και οι εργασίες θα κρατήσουν σύμφωνα με τις προβλέψεις 20 με 25 ημέρες και θα ολοκληρωθούν πριν το καλοκαίρι. Θα γίνουν επιτέλους και οι απαραίτητες σημάνσεις και διαγραμμίσεις σε όλο το μήκος των 27,5 χιλιομέτρων για να ξέρουμε  επιτέλους που κινούμαστε και να μην καταλήγουν τα αυτοκίνητά μας στους παρακείμενους χωματόδρομους αφού οδηγούμε στα τυφλά, ιδιαίτερα όταν υπάρχει κακοκαιρία.

Γ) Απαραίτητη η υπογραφή διαπεριφερειακής συνεργασίας ή προγραμματικής σύμβασης για την συντήρηση του δρόμου και την αποκατάσταση των φθορών του μέχρι να γίνει (αν γίνει ποτέ) νέος κάθετος άξονας. Από πέρυσι που ξεκινήσαμε τον αγώνα βελτίωσης του δρόμου, αναδείξαμε την ανάγκη συντήρησής του για πάντα. Ο μόνος σίγουρος, νόμιμος και μόνιμος τρόπος συντήρησης είναι η υπογραφή συνεργασίας-προγραμματικής συμβάσεως μεταξύ των Περιφερειών ΑΜ-Θ και Κεντρικής Μακεδονίας (Διαπεριφερειακή συνεργασία-προγραμματική σύμβαση) με την οποία θα καθορίζονται οι όροι οικονομικής συνδρομής έκαστης Περιφέρειας (δια των Αντιπεριφερειών Δράμας και Σερρών) για την εις το διηνεκές συντήρηση και βελτίωση του δρόμου που βρίσκεται εντός του Ν. Σερρών, αλλά  εξυπηρετεί μαζί με τους κατοίκους του Δήμου Αμφίπολης, όλους τους κατοίκους του Ν. Δράμας. Οι Δραμινοί χρησιμοποιούν τον δρόμο αυτό ως την συντομοτέρα έξοδο προς την Θεσσαλονίκη δια της Εγνατίας οδού. Υπεύθυνη υλοποίησης αυτής της Διαπεριφερειακής συνεργασίας να ορισθεί η Αντιπεριφέρεια Δράμας που έχει και τον μεγαλύτερο κινούμενο αριθμό ανθρώπων, οχημάτων και όγκο διακινουμένων προϊόντων, σε σχέση με τον αντίστοιχο της Αντιπεριφέρειας Σερρών.

Μόνο έτσι το θέμα θα λυθεί για πάντα, θεσμικά, χωρίς η Δράμα να εξαρτάται από τις διαθέσεις των εκάστοτε αιρετών των Σερρών που τον δρόμο αυτό τον αντιμετώπιζαν χρόνια ως ένα δευτερεύον γι’ αυτούς επαρχιακό δίκτυο του Νομού  τους. Εάν η πρότασή μου είχε, από πέρυσι που την υπέβαλα γίνει δεκτή, υπογράφονταν προγραμματική σύμβαση διαπεριφερειακής συνεργασίας και η Περιφέρεια ΑΜ-Θ δια της Αντιπεριφέρειας Δράμας έβαζε 1.000.000 ευρώ όπως έβαλε 1.000.000 ευρώ μόνη της η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δια της Αντιπεριφέρειας Σερρών θα συγκεντρώνονταν 2.000.000 ευρώ. Πιστέψτε με ότι με τα χρήματα αυτά όχι μόνο θα ασφαλτοστρώνονταν και θα διαγραμμίζονταν με νέο τάπητα όλα τα 27,5 χιλιόμετρα αντί να έχουμε μπαλώματα  και «τοπικές» μόνο παρεμβάσεις, αλλά θα  προστίθονταν φωτισμοί, θα γίνονταν διαπλατύνσεις  κ.λ.π. Φαντασθείτε πόσες επεμβάσεις σε διαπλατύνσεις, επαρκή φωτισμό, σημάνσεις και συντήρηση για πάντα του δρόμου θα γίνονταν με πολύ λιγότερα  κοινά χρήματα  που θα διατίθονταν κάθε χρόνο, εάν η  συνεργασία είχε αόριστη διάρκεια, μέχρι την κατασκευή της πολυπόθητης και χρόνια ζητούμενης νέας χάραξης που δεν ξέρουμε αν και πότε θα κατασκευασθεί. Θα είχαμε για πάντα έναν άριστα  καλοδιατηρημένο δρόμο που και τους Σερραίους θα εξυπηρετούσε ενόψει και της ανάδειξης του Τύμβου του Καστά και των αρχαιοτήτων της Αμφίπολης αλλά και εμάς τους Δραμινούς στην έξοδο για Θεσσαλονίκη. Δεν μας φταίνε λοιπόν πάντα οι άλλοι.

Καιρός είναι ο Περιφερειάρχης κ. Μέτιος και οι υπεύθυνοι της Αντιπεριφέρειας Δράμας να συνεννοηθούν με τους ομολόγους τους στην Κεντρική Μακεδονία. Για την λύση αυτή δεν χρειάζεται η μεσολάβηση της Κυβέρνησης, κανένας Υπουργός και κανένας Πρωθυπουργός. Πέρασε ένας χαμένος χρόνος από την υποβολή της πρότασής μου η οποία δυστυχώς δεν ελήφθη σοβαρά υπόψιν.

Ο αγώνας προς την Κυβέρνηση για νέα χάραξη του δρόμου προς Αμφίπολη συνεχίζεται. Όμως μέχρι να γίνει, αν γίνει, η νέα χάραξη που ακόμα βρίσκεται στο στάδιο των μελετών εδώ και δεκαετίες θα περάσουν χρόνια. Μέχρι σήμερα από τις πολλές μελέτες μείναμε τελείως «αδιάβαστοι». Μέχρι τότε ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΜΕ ΣΕ ΕΝΑΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΔΡΟΜΟ. Τέρμα το ραντεβού στα τυφλά με τον θάνατο!!!

Υ.Γ. Η βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου από τις Περιφέρειες δια των Αντιπεριφερειών Δράμας-Σερρών, δεν αναιρεί την στόχευσή μας για νέα χάραξη που είναι δουλειά της Κυβέρνησης. Ούτε την επικαλύπτει. Άλλο το ένα και άλλο το άλλο!!!